پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

دوشنبه 15 مرداد 1397 ، 42 : 12

کد خبر : 18128

از 0 نفر 0

وزیر کشور عنوان کرد؛ فقدان نشاط اجتماعی، عامل افسردگی و پرخاشگری دانش‌آموزان

وزیر کشور عنوان کرد؛ فقدان نشاط اجتماعی، عامل افسردگی و پرخاشگری دانش‌آموزان

وزیر کشور ضمن اشاره به محرمانه بودن اطلاعات آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان گفت: وقتی می‌گوییم افسردگی و پرخاشگری وجود دارد، همه این...

وزیر کشور ضمن اشاره به محرمانه بودن اطلاعات آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان گفت: وقتی می‌گوییم افسردگی و پرخاشگری وجود دارد، همه این موارد به فقدان نشاط اجتماعی در مدرسه یا جامعه برمی‌گردد. وقتی در جامعه فقدان امید و نشاط اجتماعی داریم این‌گونه خواهد شد؛ بنابراین اگر موضوع نشاط اجتماعی را حل کنیم حجم عظیمی از مشکلات را پوشش خواهیم داد.
به گزارش ایسنا، رحمانی فضلی در صدوچهارمین جلسه شورای اجتماعی کشور که با موضوع مراقبت‌های اجتماعی دانش‌آموزان برگزار شد بابیان اینکه حرکت خوبی در این زمینه آغاز شده است و بایستی برخی مسائل در مسیر اصلاح شود، اظهار کرد: باید افرادی باشند که اشکالات، کمبودها، پیشنهادات و بازخوردها را بیان کنند تا اصلاحاتی درزمینه مراقبت‌های اجتماعی دانش‌آموزان صورت گیرد. وی حضور خانواده‌ها در حوزه پیشگیری از آسیب‌های دانش‌آموزی و اجتماعی کردن این موضوعات را امری مهم دانست.
رحمانی فضلی در ادامه اظهار کرد: وقتی می‌گوییم افسردگی و پرخاشگری وجود دارد، همه این موارد به فقدان نشاط اجتماعی در مدرسه یا جامعه برمی‌گردد. وقتی در جامعه فقدان امید و نشاط اجتماعی داریم این‌گونه خواهد شد؛ بنابراین اگر موضوع نشاط اجتماعی را حل کنیم حجم عظیمی از مشکلات را پوشش خواهیم داد.
وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به محرمانه بودن اطلاعات آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: نباید ساده از کنار این موضوع گذشت باید سیستم را به‌گونه‌ای طراحی کنیم که اطلاعات را در حد نیاز ارائه دهد و پس‌ازآن از بین ببرد. همچنین باید بنا را بر این گذاشت که حداقل ضعف‌ها وجود دارد و ما نیز بایستی حداقل سلامتی و توانمندی را در دانش‌آموزان ایجاد کنیم.
وزیر کشور در پایان صحبت‌هایش اضافه کرد: موارد پرخطری مانند اعتیاد، خودکشی، آزار جنسی در میان این قشر باید جدی گرفته شود و ضمن شناسایی خاطیان با آنها برخورد
شود. همچنین بایستی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزی ضمن بهره‌گیری از کمک خانواده‌ها، آموزش و استمرار آموزش داشته باشیم؛ به‌طورمثال وقتی دانش‌آموزی پدر و مادر معتاد یا زندانی دارد او نیز در معرض همین خطرات است و بایستی آنها را شناسایی کنیم و آموزش دهیم.

تحلیل خبر

شماری از مسئولان در سال‌های اخیر در سخنان خود بر لزوم ایجاد نشاط و شادی در سطح جامعه تأکید کرده‌اند. اما تاکنون هیچ‌یک از آنان به آسیب‌شناسی در این مورد و ارائه راهکار و برنامه برای نشاط‌انگیزی و شادی‌آفرینی بین مردم نپرداخته‌اند.
در تحلیل خبرهای پیشین در این زمینه به وجود عوامل تولید غم و افسردگی در مردم و عملکردهای ضدشادی برخی که خود را به‌ رنگ‌وبوی معتقدان و باورمندان درآورده‌اند، پرداختیم و به‌نوعی آسیب‌شناسی مختصری را در این مورد ارائه
کردیم.
شوربختانه طی سال‌های متمادی حضور و نفوذ افرادی که از دیانت و باورمندی، برداشتی متحجرانه و غیرقابل‌قبول دارند، جو حاکم بر محافل و مجامع رسمی را مُسخر کرده و همواره شکلی قبیح به عوامل شادی و نشاط داده‌اند. ازاین‌رو جامعه را به سمت‌وسوی افسردگی و خمودی کشانده و درنتیجه خشونت و رفتارهای تند و ناموزون را به مردم تحمیل کرده‌اند.
پایین آمدن آستانه تحمل اقشار جامعه، وارونه‌انگاری شخصیت‌های پرشور و نشاط، خاموش کردن انگیزه‌های شورانگیز و فرح‌زا و... همه حاصل و خروجی این‌گونه افکار تاریک و سیاه است که برای خود و دیگران، دنیا را به زندانی مخوف و بی‌روح و جان مبدل کرده‌اند.
بخش عمده‌ای از حرکت‌های تند اجتماعی اخیر، نیز عکس‌العمل‌هایی است که سال‌ها بر فنر روح و جان مردم فشار آورده و با ابزار و بهانه‌های گوناگون آن را پایین نگه داشته و اینک به‌خاطر اینکه این‌گونه افراد دیگر یارای نگه‌داشتن و مهار مقاومت عمومی را ندارند، از جا دررفته و خود را به‌شکل اعتراض و ناآرامی جلوه‌گر می‌کند.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها