پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

دوشنبه 9 مهر 1397 ، 48 : 12

کد خبر : 18353

از 0 نفر 0

مسمومیت با الکل از ۳۰۰ نفر گذشت

مسمومیت با الکل از ۳۰۰ نفر گذشت

سرپرست سازمان اورژانس کشور آخرین وضعیت افرادی که با الکل دچار مسمومیت شدند...

سرپرست سازمان اورژانس کشور آخرین وضعیت افرادی که با الکل دچار مسمومیت شدند را تشریح کرد.
پیرحسین کولیوند در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد آخرین آمار مسمومیت با الکل در کشور گفت: مسمومیت با الکل در استان‌های البرز، خراسان شمالی، کهگیلویه و بویراحمد و هرمزگان از 1 لغایت 7 مهر به 302 نفر رسیده است.
سرپرست سازمان اورژانس کشور در ادامه گفت: تعداد فوتی‌ها و مرگ مغزی 27 نفر است که به تفکیک استان‌های هرمزگان 16 نفر، خراسان شمالی 4 نفر، البرز 4 نفر، کهگیلویه و بویراحمد 3 نفر را شامل می‌شود.
وی همچنین اظهار کرد: در حال حاضر ۲۲۹ نفر بستری هستند و ۱۵ نفر از این تعداد نیز در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند. ۴۶ نفر نیز درمان و ترخیص
شده‌اند.

تحلیل خبر

این ننگ بزرگی است که پس از برقراری ۴۰ سال حاکمیت دینی، شاهد مشروب‌خواری در کشور، آن‌ هم در ابتدای ماه محرم هستیم و همواره شماری از هم‌وطنان گمراه‌شده ما قربانی مصرف مواد الکلی خطرناک کنترل نشده و مرگبار می‌شوند.
بی‌تردید این‌گونه حوادث و اتفاقات زاییده تفکراتی است که پدیده‌های شوم را به‌ظاهر پوشیده و قرارگرفته در ابهام و تاریکی می‌پسندد و از تحلیل و بررسی و آسیب‌شناسی آن‌ها احساس نگرانی و خطر می‌کند! ازاین‌رو با مسکوت و مخفی ماندن ظاهری آسیب‌ها، رشد و گسترش آن‌ها را شاهد بوده و هستیم.
در کشورهای غیراسلامی که عرضه و مصرف مشروبات الکلی مجاز است، حداقل تولید و توزیع این‌گونه مواد با نظارت و کنترل دستگاه‌های مسئول صورت می‌گیرد؛ اما در کشور ما در نقاط بدون هویت مشخص و مخفی اقدام به تولید آن می‌شود و معلوم نیست که چه کسانی و چگونه به تولید مشروبات الکلی می‌پردازند، ازاین‌رو به‌راحتی با جان و سلامتی افراد متمایل به مصرف مواد مخدر و الکلی بازی می‌کنند و زندگی آنان را به تباهی و مرگ و سیاهی می‌کشانند.
درهرصورت چنانچه به آسیب‌شناسی درزمینه‌هایی مانند مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی، فحشا، رشوه، احتکار و دیگر مفاسد گریبان‌گیر، به‌صورت علمی و تخصصی پرداخته نشود و برای دستیابی به راهکارهای عملی تلاشی صورت نگیرد، بی‌تردید باید منتظر گسترش و گرایش بیشتر به این‌گونه انحرافات و مفسده‌ها باشیم.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها