پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

چهار شنبه 18 مهر 1397 ، 22 : 12

کد خبر : 18378

از 0 نفر 0

هشداری درخصوص تبعات نمایش مصرف «سیگار» توسط سلبریتی‌ها

هشداری درخصوص تبعات نمایش مصرف «سیگار» توسط سلبریتی‌ها

یک جامعه‌شناس بابیان اینکه سیگار تبعات بسیار بزرگ‌تری ازجمله اعتیاد را برای...

یک جامعه‌شناس بابیان اینکه سیگار تبعات بسیار بزرگ‌تری ازجمله اعتیاد را برای جوان به ارمغان می‌آورد، گفت: اگر استعداد جوان شناسایی و در مسیر درست هدایت شود قطعاً به سمت بزهکاری و اعتیاد نخواهد رفت.
به گزارش ایسنا، محمدعلی الستی گفت: لاکچری بودن و تبعیت از آن به‌عنوان الگوی رفتاری، بحثی فرهنگی است که معمولاً توسط سلبریتی‌ها و روشنفکران در جامعه ترویج می‌شود و جوان به تقلید از این افراد سبک زندگی و رفتاری خود را تغییر می‌دهد. به‌طور مثال یکی از مواردی که جوانان به سمت دخانیات می‌روند، مصرف سیگار توسط هنرمندان محبوبشان در سینما است؛ این در حالی است که کشیدن سیگار تبعات بسیار بزرگ‌تری ازجمله اعتیاد را برای فرد به ارمغان می‌آورد.

تحلیل خبر

به‌طورمعمول افراد کم‌ظرفیتی که با قرارگرفتن در یک موقعیت ویژه افسارگسیخته و بی‌پروا نسبت به قراردادهای اجتماعی پذیرفته‌شده در جامعه ما عمل می‌کنند، در صورت مهارنشدن می‌توانند بسیار خطرآفرین و آسیب‌رسان باشند. کسانی که بی‌تردید نمی‌توان آنان را در ردیف نخبگان قرار داد، چراکه صرفاً به‌خاطر به‌دست آوردن موقعیتی قابل معامله و مبادله به معروفیت رسیده‌اند و از ذوق، هنر، دانش و اخلاق لازمه آن موقعیت برخوردار نیستند.
رشد قارچ‌گونه این‌گونه افراد در یک‌دهه اخیر به‌واسطه شماری از رسانه‌ها به‌ویژه رسانه ملی، موجب شده است که آثار مخرب رفتار آنان از کنترل خارج شود و برخی از نوجوانان و جوانان ما به مقتضای سنی خود، مقلد این افراد شده و به بیراهه‌های بدفرجام کشیده شوند.
در میان این‌گونه شخصیت‌های فرمایشیِ رنگ‌ولعاب یافته، از فوتبالیست گرفته تا مجری و خواننده و... وجود دارند. به‌طوری‌که گاهی بی‌پروا و بی‌اعتنا به حرمت مخاطبان، با لباس‌های وسترنی و کابویی و... در مقابل دوربین به گفت‌وگو می‌پردازند و یا در شبکه‌های اجتماعی بی‌ضابطه و بدون قاعده، سیگار و یا قلیان کشیدن خود را به نمایش می‌گذارند و یا با حیوانات گران‌قیمت پز می‌دهند و افاده می‌فروشند.
شوربختانه رسانه‌هایی که فقط به جذابیت تیتر برای اقشاری توجه می‌کنند که دنیای کوچک آنان به غوطه‌ور شدن در زندگی این‌گونه افراد خلاصه می‌شود، به افسارگسیختگی شخصیت‌های قاب‌گرفته‌شده و محدود و محصورشده در دنیای دادوستدهای نامعقول، بیش‌ازپیش دامن
می‌زنند.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها