پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

شنبه 5 آبان 1397 ، 39 : 12

کد خبر : 18445

از 0 نفر 0

واردات ۱۱ هزار تن کالا به فارس؛ ارزش دلاری واردات ۲۰ درصد افزایش یافت

واردات ۱۱ هزار تن کالا به فارس؛ ارزش دلاری واردات ۲۰ درصد افزایش یافت

با تشکیل کارگروه مرکزی رفع تداخلات اراضی کشور، صدور سند تک‌برگی زمین‌های کشاورزی شتاب می‌گیرد...

با تشکیل کارگروه مرکزی رفع تداخلات اراضی کشور، صدور سند تک‌برگی زمین‌های کشاورزی شتاب می‌گیرد.
به گزارش خبرنگار مهر، رئیس سازمان امور اراضی کشور در کارگروه مرکزی رفع تداخلات کشور در شیراز گفت: این کارگروه متشکل از رئیس سازمان امور اراضی، معاون سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور، وزارت اقتصاد و دارایی، معاون حفاظت سازمان جنگل‌ها و دفتر حقوقی وزارت جهاد کشاورزی تشکیل شده و پس از رفع تداخل به اجرای طرح کاداستر اراضی کشاورزی و صدور سند تک‌برگ برای توسعه بخش کشاورزی و اخذ تسهیلات بانکی می‌پردازد.
علیرضا اورنگی با اشاره به این‌که فارس یکی از استان‌های پیشرو، در اجرای قانون حدنگاری یا تهیه نقشه‌های کاداستر اراضی کشاورزی در کشور است افزود: ازاین‌رو فارس به‌عنوان میزبان استان‌های همجوار انتخاب شده و با حضور همه اعضای کارگروه استانی تشکیل جلسه داده است.
وی تصریح کرد: تاکنون بیش از ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار از پلاک‌های شناسایی شده دارای تداخل در کشور در دستور کار این کارگروه و کمیسیون‌های استانی قرارگرفته است.
به گفته وی با بررسی‌های صورت گرفته در این کارگروه ضمن تثبیت اراضی ملی و دولتی، ۳۷۰ هزار هکتار از اراضی، به مستثنیات کشاورزان افزوده شده است.
کارگروه مرکزی رفع تداخلات کشور با حضور اعضای کمیسیون رفع تداخلات استان‌های فارس، اصفهان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و چهار محال و بختیاری در شیراز برگزار شد.

تحلیل خبر

شکوفایی و پویایی در هر حرفه و شغلی مستلزم وجود علاقه و انگیزه‌های ویژه آن است. بی‌تردید نخستین عاملی که می‌تواند به کشاورزان و باغداران، احساس آرامش و انگیزه‌های مثبت دهد و باعث برانگیختن شوق‌وذوق لازمه پیشرفت و موفقیت در کار آنان شود، داشتن اسناد مربوط به زمین و باغ است که بر پایه و اساس آن با دلگرمی و امیدواری برنامه‌ریزی کنند و به فعالیت در راستای توسعه کمی و کیفی محصولات بپردازند. اما سال‌های درازی است که کم‌کاری‌ها، سستی‌ها، بی‌توجهی‌ها و گاهی نیز کارشکنی‌ها در این امر مهم، شمار بالایی از کشاورزان و باغداران کشور به‌ویژه در استان فارس و شهرستان شیراز را وادار به ترک روستاها و روانه شهرها کرده که هم خود آنان و هم شهرها و کلان‌شهرها را با آسیب‌های جدی و اغلب جبران‌ناپذیری مواجه کرده است.
باغدار و کشاورزی که زمین و باغ بدون سند در اختیار داشته باشد، هرلحظه منتظر زیرورو شدن کار و شغل و حتی زندگی خود است و برای کار و تلاش، دل قرص و محکمی ندارد، ازاین‌رو به مشغله در مکان‌های دیگری که اغلب نیز مفید و سازنده نیست، روی می‌آورد.
دست‌اندرکاران این امر باید در مقابل پرسش‌های مردم و اینکه چرا تاکنون باغداران و کشاورزان بسیاری را بلاتکلیف و سرگردان گذاشته‌اند، پاسخگو باشند و در این زمینه تشکیل کمیته سالم و کنکاشگری که بدون در نظر گرفتن ملاحظات سیاسی و... اقدام کند، ضروری و حیاتی به‌نظر می‌رسد.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها