پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

جمعه 11 آبان 1397 ، 58 : 12

کد خبر : 18465

از 0 نفر 0

روشی برای حمایت از دختران آسیب‌پذیر در ژاپن

روشی برای حمایت از دختران آسیب‌پذیر در ژاپن

اتوبوس صورتی‌رنگ در ژاپن پناهگاه دختران جوان است. این اتوبوس از اواسط ماه اکتبر برای حمایت از دخترانی...

اتوبوس صورتی‌رنگ در ژاپن پناهگاه دختران جوان است. این اتوبوس از اواسط ماه اکتبر برای حمایت از دخترانی که قربانی مزاحمت‌های خیابانی شده‌اند طراحی شده است.
به گزارش ایسنا و به نقل از ژاپن نیوز، این اتوبوس که به رنگ صورتی و با گل‌های مختلف نقاشی شده است غذا و نوشیدنی در اختیار دختران بی‌پناهی که به علت فقر خانواده از خانه خارج  و یا قربانی مزاحمت‌های خیابانی شده‌اند قرار می‌دهد.
البته اعضای گروه مشاوره Colabo نیز در این اتوبوس برای راهنمایی دختران مستقر هستند.
در شب اول استقرار این اتوبوس، 15 دختر از آن بازدید کرده و مشکلات خود را با مشاوران مطرح کردند. البته ایده اولیه این اتوبوس مربوط به سئول، پایتخت کره جنوبی است و درواقع طرحی برای کمک به دختران آسیب‌پذیر بود که توکیو نیز از این ایده استفاده کرد.
البته مشاوران زیادی برای همکاری و نجات دختران با این اتوبوس اعلام همکاری کرده‌اند و معتقدند این روش ساده و همکاری مشاوران موجب برگشت تعداد زیادی از دختران به زندگی خواهد شد و به این طریق از عواقب این موضوع جلوگیری خواهد کرد.

تحلیل خبر

در کشوری که بر پایه باورهای دینی و مذهبی حکومت‌داری نمی‌شود، به سرنوشت دختران فراری و یا بی‌پناه به حدی مهم و پراهمیت نگریسته می‌شود که گویی شرف انسانی، غیرت و پایبندی به اخلاق، محوری‌ترین و اساسی‌ترین رکن در این کشور به‌حساب می‌آید و اجازه نمی‌دهند حتی شمار اندک دخترانی که در معرض آسیب‌های اجتماعی قرارگرفته‌اند، بی‌یار و یاور به سرنوشتی شوم و تباه سپرده شوند.
این امر مهم حاکی از آن است که کشورهای پیشرفته و توسعه‌یافته اصلی‌ترین داشته خود را سرمایه‌های اجتماعی می‌دانند و در بودجه‌ریزی و هزینه‌کرد، آن را در نخستین اولویت قرار می‌دهند. چراکه این رویه و روند هم در راستای توسعه کشور و تعالی اجتماعی است و هم پایه‌ای محکم و اساسی برای اقتدار و اعتبار حاکمیتی محسوب می‌شود.
این در حالی است که دین مبین اسلام و مذهب مترقی شیعه، بر حفظ حرمت ارزش‌های انسانی تأکید بسیار دارد و نه‌تنها حاکمان بلکه تک‌تک مسلمانان را نسبت به احقاق حق خود و دیگران مسئول می‌داند و امربه‌معروف و نهی‌از منکر را در چارچوب ضوابط اخلاقی و پاسداشت حریم خصوصی انسان‌ها، جزء وظایف و از جمله واجبات دانسته است.
امیدواریم مسئولان ذی‌ربط در کشور اسلامی ما نیز از این ایده مترقی و متعالی الگو بگیرند و برای جلوگیری از افزایش آسیب‌های بنیان‌افکن اجتماعیِ پیوسته و زنجیره‌ای چاره‌اندیشی و برنامه‌ریزی کنند.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها