پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

یکشنبه 11 آذر 1397 ، 02 : 13

کد خبر : 18560

از 0 نفر 0

اجرای طرح «گفت‌وگوی بین نسلی» در ۱۲۰۰ کلاس درس

اجرای طرح «گفت‌وگوی بین نسلی»  در ۱۲۰۰ کلاس درس

مدیرکل دفتر امور زنان وزارت آموزش‌وپرورش بابیان اینکه در هر استان...

مدیرکل دفتر امور زنان وزارت آموزش‌وپرورش بابیان اینکه در هر استان ۳۰ تا ۴۰ کلاس درس و درمجموع ۱۲۰۰ کلاس مشمول طرح گفت‌وگوی بین نسلی می‌شوند گفت: گفت‌وگو در این ۱۲۰۰ کلاس درس شروع می‌شود.
به گزارش ایسنا، فرحناز مینایی‌پور در نشست گفت‌وگوی بین نسلی که در وزارت آموزش‌وپرورش برگزار شد به تدوین و تهیه طرح‌های ملی و استانی اشاره کرد و گفت: بودجه طرح گفت‌وگوی بین نسلی دیده شده و آموزش شیوه‌های مهارت ارتباطی و گفت‌وگوی دانش‌آموزان با دانش‌آموزان، گفت‌وگوی دانش‌آموزان با اولیای مدرسه، گفت‌وگوی دانش‌آموزان با مسئولین شهر و استان خود و گفت‌وگوی دانش‌آموزان با والدین در منزل که گزارش آن را به مدرسه بدهند در این طرح دنبال می‌شود.
وی افزود: در هر استان ۳۰ تا ۴۰ کلاس درس و درمجموع ۱۲۰۰ کلاس مشمول این طرح می‌شوند و از روز گذشته گفت‌وگو در این ۱۲۰۰ کلاس درس شروع شد.

تحلیل خبر

شماری از طرح‌هایی که با اهداف ویژه‌ای تهیه، تدوین و سرانجام اجرایی می‌شود، به دلیل اینکه نگاه‌های تک‌بعدی بر آن‌ها حاکم بوده، گاهی خروجی‌هایی را داشته که مصداق ضرب‌المثل «برداشتن ابرو و کور کردن چشم!» است را دارد، چراکه ازیک‌طرف به حل‌وفصل مشکلی می‌پردازد اما از جانب دیگر، موجب بروز معضلات و مشکلات متعدد دیگر می‌شود.
به‌طور مثال در اجرای طرح «همیاران پلیس»، درعین‌حالی که دانش‌آموزان با مقررات و ضوابط راهنمایی و رانندگی آشنا می‌شوند، از اعتماد و اطمینان آنان نسبت به والدین خود کاسته می‌شود و به پدر و مادرشان به دیده متخلف و یا ناآگاه و... می‌نگرند! که این امر آسیب‌پذیری‌های فردی و اجتماعی بی‌شماری را در پی داشته و دارد، چراکه برداشت فرزند از زندگی با والدین خود، زیستن اجباری باکسانی خواهد شد که نباید به عملکرد آنان اعتماد داشت و به گفته‌هایشان اطمینان کرد!
همچنین گاهی در برنامه‌هایی از قبیل «کرسی‌های آزاداندیشی» اصول و معیارهای اخلاقی زیر پا گذاشته می‌شود و به‌جای جسارت، شهامت و شجاعت، بی‌ادبی و بی‌احترامی و... جایگزین آن‌ها می‌شود، به‌گونه‌ای که در قبال گرفتن یک امتیاز چند امتیاز برجسته را از دست می‌دهیم. درست مانند آن تبلیغ تلویزیونی که می‌خواهد جست‌وخیز و سلامت کودک را نکته‌ای مثبت و یک امتیاز جلوه دهد اما آثار سوء آن درواقع برهم زدن آرامش مجتمع‌های آپارتمانی و آزار و اذیت رساندن ناخواسته به همسایه‌ها را به دنبال دارد!
درهرصورت تهیه، تدوین و اجرای طرح‌ها باید جامع‌الشرایط باشد و به‌اصطلاح یکجا را آباد و ۱۰۰ جای دیگر را خراب نکند.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها