پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

سه شنبه 13 آذر 1397 ، 09 : 13

کد خبر : 18570

از 0 نفر 0

پرداخت «بسته حمایتی» بازنشستگان تأمین ‌اجتماعی تا ۱۰ روز آینده

پرداخت «بسته حمایتی» بازنشستگان تأمین ‌اجتماعی تا ۱۰ روز آینده

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی از پرداخت بسته حمایتی به بازنشستگان تأمین...

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی از پرداخت بسته حمایتی به بازنشستگان تأمین اجتماعی طی ۸ تا ۱۰ روز آینده خبر داد.
به گزارش ایسنا، انوشیران محسنی بندپی در همایش روز جهانی معلولان در جمع خبرنگاران نیز ضمن بیان اینکه بسته حمایتی برای بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی و کارکنان آن، بین ۸ تا ۱۰ روز آینده پرداخت خواهد شد اعلام کرد: بسته حمایتی با متوسط ۲۰۰ هزار تومان به تمام افرادی که حقوق کمتر از ۳ میلیون تومان دارند پرداخت می‌شود. همچنین افرادی که از دریافت بسته جا مانده‌اند و حقوق کمتر از ۳ میلیون تومان دارند می‌توانند به بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) مراجعه
کنند.

تحلیل خبر

چند سال پیش، تعیین یارانه نقدی که به دنبال تبلیغات جنجالی و وعده‌های انتخاباتی ریاست‌جمهوری صورت گرفت، باگذشت کم‌تر از یک سال رنگ‌وبوی خود را در سبد درآمدی مردم باخت، به‌گونه‌ای که لغو آن و در عوض بازگشت قیمت‌ها به زمان قبل از پرداخت یارانه‌ها به یکی از آرزوهای بزرگ آحاد جامعه مبدل شد.
اینک نیز جنجال‌هایی که به‌عنوان «سبد حمایتی اقشار کم‌درآمد» به راه افتاده و پیچش‌های معمول اداری و ضوابطی! پرداخت آن را به امروز و فرداهای متداول موکول کرده، آبستن پیامدهای منفی بسیاری است که نه‌تنها گره‌گشایی برای سختی‌ها و رنج‌های زندگی مردم نخواهد بود؛ بلکه به‌اندازه خود به گرانی‌ها و کمبودها دامن خواهد زد به‌گونه‌ای که تا چندی دیگر همگان به این امر رضایت خواهند داد که همین مبلغ را به‌حساب دولت واریز کنند اما با موج گرانی‌های ریزودرشت و طاقت‌فرسا مواجه نباشند.
از سوی دیگر، به‌ خاطر این‌که هویت تمام افراد جامعه به شکل یکدست و واضح برای سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با این امر، مشخص نیست و همواره با تفاوت‌ها و تضادهای آماری مواجه بوده و هستیم، ازاین‌رو بسیاری از افراد و خانواده‌ها برای تخصیص این سبد، در نقطه کور قرار می‌گیرند و از این بابت بلاتکلیف می‌مانند.
البته کم‌درآمدها همیشه جزء بیشترین اقشار جامعه هستند و فواصل و تضادهای طبقاتی به‌روشنی گویای این واقعیت است؛ بنابراین به‌جای مشغول شدن به این‌گونه سرگرمی‌هایی که همواره سرگردانی‌های خود را در پی داشته و دارد، باید با گرانی و تورم واقعی و ملموس، مبارزه جدی و اصولی شود تا اکثریت جامعه قادر شوند از چنگال استثمار اقلیتی کم‌شمار، رهایی یابند و معیشتی عزتمندانه و درخور شأن خود داشته باشند و بتوانند از ثروت‌های فراوان خدادادی کشور بهره‌مند شوند.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها