پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

شنبه 17 آذر 1397 ، 33 : 13

کد خبر : 18585

از 0 نفر 0

مشاور زنان و خانواده وزیر کشور: خانواده‌های ایرانی روزی نیم ساعت گفت‌وگوی چهره به چهره دارند

مشاور زنان و خانواده وزیر کشور: خانواده‌های ایرانی روزی نیم ساعت گفت‌وگوی چهره به چهره دارند

مشاور زنان و خانواده وزیر کشور بابیان اینکه گفت‌وگوی چهره به چهره اعضا در...

مشاور زنان و خانواده وزیر کشور بابیان اینکه گفت‌وگوی چهره به چهره اعضا در یک خانواده ایرانی به‌روزی 30 دقیقه تقلیل یافته است، از اجرای طرح گفت‌وگوی ملی خانواده و بین نسلی خبر داد.
به گزارش ایسنا، فریبا نظری بابیان اینکه روابط صمیمانه اعضای خانواده ایرانی به مدت‌زمان اندکی تقلیل یافته است، افزود: باید به وضعیت نرمال و طبیعی در تعامل بین افراد در خانواده برسیم. نتیجه مطالعات نشان می‌دهد ارتباط صمیمانه و گفت‌وگوی اعضای خانواده کاهش‌یافته و آمارهای زیادی در این مورد دیده می‌شود.
وی در ادامه «گفت‌وگو» را منجر به کاهش بحران و تنش و اختلاف آتی دانست و افزود: اگر در خانواده زمینه مناسب گفت‌وگو فراهم شود، آرامش به سطوح میانی جامعه ازجمله مدرسه و گروه همسالان و فضاهای آموزشی انتقال
می‌یابد.

تحلیل خبر

در چند سال اخیر افراد بسیاری تحت عناوینی مانند کارشناس، مسئول و... در سخنان و یا گفت‌وگوهای خود با رسانه‌ها تلاش کرده و می‌کنند که همه مصیبت‌ها و گرفتاری‌های ما را بر گردن فضای مجازی بیندازند و به ذهن و فکر خود اجازه نداده و نمی‌دهند که کمی فراتر بنگرند و تمام عوامل را با هم ببینند و به‌دوراز هرگونه محافظه‌کاری و ملاحظه‌کاری، به‌صراحت و بدون رودربایستی به بیان واقعیت‌ها بپردازند.
چنانچه به عوامل متعدد فاصله‌اندازی بین‌نسلی و درنتیجه آن ایجاد سکوت سرد و سیاه در خانه‌ها و بین خانواده‌ها دقت کنیم، متوجه می‌شویم که اصلی‌ترین علت بروز و ظهور این وضعیت تلخ و خطرآفرین، سوءاستفاده‌های تبلیغاتی چه در انتخابات و چه در تلاش اشخاص مختلف ازجمله سلبریتی‌ها برای کسب محبوبیت‌های کاذب و پوشالی بوده است.
شعار جوان‌گرایی و جوان‌ستایی دروغین و بی‌محتوا، نسل‌های جدید و ارزشمند ما را به‌جای رساندن به تعالی و ترقی، به تقابل و تضاد با بزرگ‌ترهای خود وامی‌دارد و آنان را هم از نعمت پر خیروبرکت تجربه بزرگان و هم از ارتقای اخلاقی و رفتاری محروم می‌کند.
پوپولیست‌ها عدم رعایت ادب و احترام و حفظ جایگاه‌های معنوی را به اسم شهامت، شجاعت و جسارت، ترویج می‌دهند و تک‌محوری را به جامعه القا می‌کنند که نتیجه آن از دست دادن آستانه تحمل برای شنیدن سخنان هم پدران و مادران و بزرگان و هم جوانان خانواده می‌شود و خاموشی و انجماد را جایگزین گرمی و محبت و همبستگی می‌کند.
همان‌گونه که در تحلیل‌های پیشین اشاره‌هایی گذرا به عملکرد صداوسیما داشتیم، در این زمینه نیز مخاطبان هوشمند خود را به بررسی برنامه‌های این رسانه ملی! در شکستن حرمت خیل عظیم بازنشستگان وارسته در سطح کشور دعوت می‌کنیم تا مشخص شود که خروجی برنامه‌های مجری‌محور که گاهی توسط افرادی که از ظرفیت بسیار اندکی برای حفظ شئون برخوردارند، چه بوده و چه خواهد بود! چراکه حساب انگشت‌شماری ویژه‌خواه و ویژه‌خوار قدرت‌طلب و ثروت‌اندوز را با حساب وارستگان و جهان‌دیدگان قاطی می‌کنند و با این بهانه برای زیر پا گذاشتن حریم‌ها به خود مجوز می‌دهند!
جالب اینکه نامربوط‌ گویی و نامناسب پردازی‌های خود را از سخنان کسانی وام می‌گیرند که خود با حال‌وروزی که دارند، باید سال‌ها پیش قدرت را رها کرده و میدان را به افراد به‌روز و موجه و قابل ‌تکیه واگذار می‌کردند! کسانی که حرف و عمل آنان مصداق ضرب‌المثل «دم خروس یا قسم حضرت عباس» است!
اینان با چسبناکی هرچه تمام، به سمت و قدرت گره خورده‌اند و خود را متولی از صفر تا ۱۰۰ خلق خدا می‌پندارند؛ اما با سوءاستفاده از شعارهای جوان‌پسند، تلاش کرده و می‌کنند که از درون و باطن رونمایی نشوند و به خیال خام خود مردم هوشیار و بیدار زمانه را فریب دهند!
شکاف‌های عمیق بین‌نسلی تنها یکی از نتایج فریبکاری‌های این‌گونه مدعیان است و در بسیاری از عرصه‌های دیگر نیز شاهد و ناظر خروجی‌های مصیبت‌بار رفتاری، گفتاری و فکری آنان هستیم.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها