پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

سه شنبه 25 دی 1397 ، 23 : 13

کد خبر : 18699

از 0 نفر 0

افزایش مراجعین نزاع به پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان

افزایش مراجعین نزاع به پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان

مدیرکل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان گفت: در 9 ماهه سال جاری 7 هزار و 326 مصدوم...

مدیرکل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان گفت: در 9 ماهه سال جاری 7 هزار و 326 مصدوم نزاع به ادارات پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که از این تعداد 5 هزار و 787 نفر مرد و یک هزار و 539 نفر زن بودند.
به گزارش ایسنا رضا عبدی بیان کرد: آمار مراجعین نزاع در 9 ماهه سال جاری با افزایش 7 درصدی مواجه بود و از 6 هزار و 821 نفر در مدت‌زمان مشابه سال 1396 به 7 هزار و 326 نفر در سال جاری افزایش یافت.
وی افزود: در آذرماه سال جاری 725 مصدوم نزاع به ادارات پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که نسبت به مدت‌ زمان مشابه سال قبل 14 درصد افزایش داشته است.

تحلیل خبر

افزایش آمار نزاع‌های منجر به مراجعه به پزشکی قانونی، در نگاه نخست امری عادی به نظر می‌رسد و در این رابطه فقط طرفین دعوا و علت نزاع‌ها دیده می‌شود؛ اما با موشکافی و بررسی علل این افزایش، درمی‌یابیم که ریشه تمام آن‌ها به وضعیت‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و همچنین قوانین مرتبط و چگونگی اجرای آن‌ها متصل است.
بی‌تردید فشارهای اقتصادی و مشکلات روزافزون معیشتی موجب عصبانیت‌های ناخواسته می‌شود و شمار دعاوی و نزاع‌ها را بالا می‌برد. همچنین تلاش برای ترویج غم و اندوه و تشویق جامعه به گریه و زاری با تحریف و تغییر باورهای دینی و مذهبی از سوی برخی از افراد مسخ‌شده، نیز می‌تواند تأثیرات منفی عمیقی بر نحوه رفتار و برخورد افراد با یکدیگر بگذارد و تعاملات را خشن و بی‌روح کند.
همچنین فاصله گرفتن از آداب‌ورسوم و فرهنگ اصیل اسلامی ایرانی و تمایل به فرهنگ‌های بیگانه و بی‌هویت، به سهم خود رفتار آحاد جامعه را دگرگون کرده و خشونت را جایگزین مهر، محبت و رفتارهای عاطفی می‌کند.
از سوی دیگر به‌وجود آمدن حس بی‌اعتمادی نسبت به متولیان اموری که با زندگی مردم مرتبط است و بازتاب و بازخوردهای عملکرد آنان در سطح عمومی نیز به‌نوبه خود می‌تواند به گسترش نارضایتی و در پی آن، خشونت در میان مردم دامن بزند.
البته مردم خوب و خونگرم خطه سیستان و بلوچستان همواره در طول تاریخ به ملایمت و ملاطفت شهره بوده‌اند و افزایش اخیر آمار نزاع‌های منجر به رسیدگی کردن در پزشکی قانونی، امر مهم و قابل‌توجهی است که باید هرچه سریع‌تر مورد ارزیابی و رسیدگی‌های لازم قرار گیرد.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها