پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

چهار شنبه 17 بهمن 1397 ، 42 : 13

کد خبر : 18739

از 0 نفر 0

رئیس پلیس پایتخت: کم‌کاری برخی سازمان‌ها به پلیس تحمیل می‌شود

رئیس پلیس پایتخت: کم‌کاری برخی سازمان‌ها به پلیس تحمیل می‌شود

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به‌جای خالی پیوست‌های انتظامی در اجرای پروژه‌های مختلف...

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به‌جای خالی پیوست‌های انتظامی در اجرای پروژه‌های مختلف شهری گفت: امروزه انضباط اجتماعی و نظم عمومی از الزامات زندگی شهری و روستایی است، متأسفانه کم‌کاری یا کج کارکردی برخی از سازمان‌ها به پلیس تحمیل می‌شود. به گزارش ایسنا سردار حسین رحیمی، در پاسخ به این سؤال که آیا همزمان با راه‌اندازی مراکز آموزشی، تجاری، تفریحی و... در مناطق مختلف تهران از پلیس اظهارنظری گرفته می‌شود و طرح‌های مختلف، پیوست انتظامی دارد یا خیر؟ اظهار داشت: متأسفانه در بیش از ۸۰ درصد از پروژه‌های این‌چنینی، از پلیس اظهارنظری خواسته نمی‌شود درواقع باید بگویم جای خالی «پیوست‌های انتظامی» در ایجاد و راه‌اندازی مراکز مختلف شهری، آموزشی، دانشگاهی، تجاری، فرهنگی، تفریحی و...به‌وضوح دیده می‌شود.
بر اساس گزارش سایت پلیس، وی بابیان اینکه امروزه انضباط اجتماعی و نظم عمومی از الزامات زندگی شهری و روستایی است، گفت: متأسفانه کم‌کاری یا کج کارکردی عده‌ای و برخی از سازمان‌ها به پلیس تحمیل می‌شود و درنهایت، مطالبات معطوف به پلیس می‌شود. بنده بسیار قانونمند هستم و معتقدم قانون باید رعایت و اجرایی شود، بنابراین تلاش می‌کنیم در هر حوزه‌ای که مطابق قانون جزئی از مأموریت‌های ذاتی پلیس است، عملکردی مطلوب داشته باشیم و به‌هیچ‌وجه «سهل‌انگاری» و «اهمال‌کاری» در انجام وظایف ذاتی، قانونی و شرعی را نمی‌پذیرم.

تحلیل خبر

همان‌گونه که کارکرد سازمان‌ها، نهادها، ارگان‌ها و... لاجرم زنجیره‌ای پیوسته است، نحوه عملکرد هریک نیز به‌ناچار در یکدیگر اثرات بسیاری را می‌گذارد.
این به‌هم‌پیوستگی و تأثیرگذاری و تأثیرپذیری، در بعضی از موارد به‌روشنی نمایان می‌شود؛ اما گاهی به‌صورت نهفته است و آن‌گونه که باید برای تمام اقشار جامعه هویدا نیست.
سخن رئیس پلیس پایتخت نیز از این منظر درست و منطقی است، چراکه پیشگیری و پیش‌بینی بسیاری از دستگاه‌های موظف در زمینه‌های مختلف می‌تواند در کاهش جرائم و بالا بردن ضریب امنیت و احساس امنیت تأثیرات شگرفی داشته باشد.
کیفیت قانون، نحوه اجرای قانون، زیرساخت‌های اعمال قانون، کمیت و کیفیت کاری دستگاه‌های فرهنگی، آموزشی، اجتماعی و...، بدون تردید بر عملکرد و کارکرد پلیس تأثیرات عمیقی را دارد.
البته ساختار و چگونگی کارکرد سازمانی خود پلیس نیز بر خروجی عملکرد آن تأثیرگذار و حتی سرنوشت‌ساز است که باید همواره به‌روز بودن و مجهز شدن به فناوری‌های نوین را سرلوحه عمل خود قرار دهد و نسبت به تحولات سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و... تغییر و تحول‌پذیر باشد و با دگرگونی‌های جامعه به‌پیش برود و در یک‌کلام اینکه «خروجی عملکرد پلیس باید به‌گونه‌ای نمایان باشد که نام آن برای افراد سالم و درستکار، آرامش‌بخش و برای خلاف‌کاران و کج‌روان، همراه با ترس و اضطراب باشد و منتج به پاکسازی و سالم‌سازی جامعه از آسیب‌های گوناگون شود.»


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها