پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

چهار شنبه 8 اسفند 1397 ، 31 : 12

کد خبر : 18788

از 0 نفر 0

اینجا با هر تولد و پیوند ازدواج، یک درخت کاشته می‌شود

اینجا با هر تولد و پیوند ازدواج،  یک درخت کاشته می‌شود

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهدیشهر از انعقاد یک تفاهم‌نامه بین منابع طبیعی، شهرداری و ثبت‌احوال این شهرستان خبر داد...

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهدیشهر از انعقاد یک تفاهم‌نامه بین منابع طبیعی، شهرداری و ثبت‌احوال این شهرستان خبر داد و گفت: برمبنای مفاد این تفاهم‌نامه به نیت هر تولد و هر پیوند ازدواج یک درخت کاشته می‌شود.
به گزارش ایسنا، حمیدرضا عبدوس اظهار کرد:  هم‌زمان با هفته گرامیداشت منابع طبیعی سال جاری این طرح در پارک جنگلی یاقوت سرخ شهر درجزین آغاز می‌شود. این طرح «هر تولد سبز یک درخت زیبا و هر پیوند ازدواج یک درخت ماندگار» نام‌گذاری شده است.
وی افزود: به‌منظور فرهنگ‌سازی و اشاعه درختکاری، توسعه فضای سبز در میان خانواده‌ها و افزایش میزان مشارکت شهروندان در امر توسعه حفظ و نگهداری فضای سبز تفاهم‌نامه سه جانبه‌ای بین شهرداری درجزین، اداره ثبت و احوال مهدیشهر و اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر منعقد شده که طی آن هر زوج جوانی که ازدواج می‌کنند و یا با وقوع هر تولد در شهرستان توسط پدر و مادر وی نهالی در این پارک جنگلی کاشته می‌شود.
عبدوس گفت: براساس این تفاهم‌نامه والدین با تولد نوزادشان، با مراجعه به اداره کل ثبت‌احوال جهت دریافت شناسنامه، معرفی‌نامه‌ای نیز جهت ارائه به شهرداری درجزین و اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر دریافت می‌کنند.
وی از تعهد اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر و شهرداری درجزین به تهیه و تأمین نهال رایگان این طرح خبر داد و گفت: همچنین این دستگاه‌ها موظف به صدور شناسنامه یا»برگ‌نامه» نهال کاشته شده به‌نام زوج یا نوزاد متولدشده هستند، ضمن اینکه این برگ‌نامه یا شناسنامه دارای کد شناسایی حاوی اطلاعات درخت و صاحب درخت است.
وی بابیان اینکه کاشت نهال توسط والدین نوزاد و به‌نام نوزاد متولدشده انجام خواهد شد، ادامه داد: این نهال‌های شناسنامه‌دار در سال‌های آینده به کودکان نشان داده خواهد شد و ازآن‌پس کودکان در مراقبت از این نهال‌ها سهیم خواهند بود.
عبدوس تصریح کرد: مالک معنوی نهال‌های کاشته شده، نوزادان و زوج‌ها بوده و در صورت تمایل والدین و زوج‌های جوان متعهد به نگهداری و حفظ از درخت موردنظر خواهند شد.

تحلیل خبر

در سال‌های اخیر شاهد انجام روش‌های نادرست و مخرب در شماری از مدیریت‌ها بوده‌ایم که مشکلات موجود را همواره یا برگردن مدیریت‌های قبلی انداخته‌اند و یا با برشمردن ده‌ها و گاهی نیز صدها مانع و کمبود، سعی کرده‌اند رفتار، روش و منش و اعمال خود را توجیه کنند و یا اینکه تنها راه پیش‌روی خود را صرفاً «انتقاد» و «ذکر مصیبت» یافته و شب و روزشان را با نشان دادن سیاهی‌ها و گاهی نیز با تراشیدن «دشمن و یا دشمنان فرضی» گذرانده‌اند. اما مدیریت‌های شایسته‌ای هم وجود داشته و دارند که تمام روش‌های سیاه و تباه را زیر پا له کرده‌اند و با خلاقیت و نوآوری‌های سازنده و پیش‌برنده، اقدامات ارزنده‌ای انجام داده و می‌دهند.
ازجمله اقدامات خوب، سازنده و شایسته‌ای که قابل‌تقدیر و تحسین است، انعقاد همین تفاهم‌نامه‌ای است که بین اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهدیشهر، شهرداری این شهر و اداره ثبت‌احوال شهرستان صورت گرفته است، چراکه منجر به سرسبزی، خرمی، آبادانی و پاکیزگی محیط‌زیست این شهرستان می‌شود و ارزش‌افزوده‌های گوناگونی را نیز به منطقه اهدا می‌کند و در یک‌کلام، صدها خاصیت و فایده را دربر دارد.
ای‌کاش اداره‌ها و ارگان‌هایی که جز مانع‌تراشی برسر راه مردم و ایجاد دست‌انداز در مقابل درخواست‌های ارباب‌رجوع خود، کار دیگری بلد نیستند، تا دیر نشده و خشم عمومی گریبان آن‌ها را نگرفته، به خود آیند و به‌جای ناراضی‌تراشی و تولید نفرت و ناامیدی، با بهره‌گیری از خلاقیت‌های نخبگان و صاحبان نظر و ایده، دست به ابتکارات سازنده بزنند و هر یک به سهم خود در عمران و آبادانی و حل و رفع مشکلات مردم کشورمان نقش ایفا کنند.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها