پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

سه شنبه 10 اردیبهشت 1398 ، 54 : 12

کد خبر : 18918

از 0 نفر 0

در حاشیه برگزاری سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب صورت گرفت؛ نشست وزرای صنعت و ارشاد برای حل مشکلات کاغذ و چاپ و نشر

در حاشیه برگزاری سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب صورت گرفت؛ نشست وزرای صنعت و ارشاد برای حل مشکلات کاغذ  و چاپ و نشر

رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت و سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه...

رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت و سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه نمایشگاه کتاب، موضوعات و مشکلات کاغذ، چاپ و نشر را بررسی کردند.
به گزارش ایسنا به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، در این نشست که پس از بازدید مقام معظم رهبری از نمایشگاه کتاب صورت گرفت؛ مسائلی همچون تهیه کاغذ موردنیاز ناشران، تهیه مواد موردنیاز صنعت چاپ و مطبوعات بررسی شد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه بازدید از این نمایشگاه و در پاسخ به درخواست مدیران نشر برای اتخاذ تصمیم درباره قیمت کاغذ، از پیگیری برای کنترل افزایش قیمت کاغذ خبر داد.
رضا رحمانی در حاشیه بازدید از سی و دومین نمایشگاه کتاب تهران بابیان اینکه استقبال خوبی از نمایشگاه شده است و انتشارات داخلی و خارجی نیز حضور پررنگی در نمایشگاه امسال داشتند، گفت: قیمت کتاب در سال جدید افزایش یافت که دلیل آن بالا رفتن قیمت کاغذ است و در این رابطه با وزیر فرهنگ و ارشاد مذاکراتی داشتیم تا این مشکل حل شود.
او با اشاره به اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به کاغذ در سال ۹۷ افزود: امسال هم تلاش می‌کنیم با اجرای اقداماتی از افزایش قیمت کاغذ و درنتیجه کتاب، جلوگیری کرده و به بازار نشر کتاب کمک کنیم.
به گزارش ایسنا، رهبر معظم انقلاب از نمایشگاه کتاب بازدید کردند. در این بازدید که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز حضور داشت، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ضمن گفت‌وگو با ناشران در جریان تازه‌های نشر قرار گرفتند. ایشان در این بازدید بر این موضوع تأکید کردند که باید مسئله کاغذ را حل کرد؛ این‌طور نمی‌شود. وزیر فرهنگ و وزیر صنعت بنشینند و این مسئله را حل کنند.

تحلیل خبر

بیش از یک سال است که قیمت کاغذ با سرعت سرسام‌آوری رو به افزایش است؛ به‌طوری‌که کاغذ کاهی روزنامه‌ای از کیلویی 2000 تومان به 16000 تومان رسید! خدا می‌داند که در این آشفته بازار، چه کسانی چه سودهای بادآورده‌ای به جیب زدند و متقابلاً چه کسانی ورشکسته شده و شغل و کار خود را از دست دادند. امروز پس از یک سال و با تذکر رهبری در نمایشگاه کتاب تهران و دستور به وزرای صنعت و معدن و تجارت (صمت) و وزیر ارشاد که «بنشینند و مشکل کاغذ را حل کنند» به سرعت این نشست تشکیل شد و وزیر صمت گفت قیمت کاغذ را کنترل و با محتکران برخورد می‌کند.
حال سؤال اینجاست که آیا آقای وزیر صمت طی یک سال گذشته نمی‌توانست مشکل کاغذ را حل کند؟ حتماً باید رهبر، دستور دهد تا آنها به وظیفه‌شان عمل کنند؟ اگر واقعاً در یک سال گذشته وزیر صمت نتوانسته مشکل کاغذ را حل کند، چطور حال با این سرعت، پس از دستور رهبر، می‌خواهد این مشکل یک ساله را چند روزه حل
کند؟
اگر می‌توانسته حل کند و نکرده که باید به دولت و ملت پاسخگو باشد و اگر نمی‌توانسته، حتماً حالا هم نمی‌تواند و این جلسات و سخنان بعد از جلسه، هیچ فایده‌ای نخواهد داشت. در یک سال گذشته بارها وزیر ارشاد، تقاضا کرد که مشکل کاغذ را حل کنید؛ ولی هیچ وزیری گوشش بدهکار نبود. رئیس‌جمهور هم گفت و نتیجه‌ای نداد، حال ببینیم نتیجه دستور رهبر به کجا می‌رسد؟ فعلاً که از دیروز تا امروز، قیمت یک بسته کاغذ A4 از 30.000 تومان به 40.000 تومان رسیده و قیمت یک بسته کاغذ A5 از 13.000 تومان به 21.000 هزار تومان افزایش‌یافته است!


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها