پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

یکشنبه 7 مهر 1398 ، 46 : 16

کد خبر : 19042

از 0 نفر 0

انصارالله یمن خبر داد؛ شهید و زخمی شدن بیش از ۳۲ هزار نفر در جنگ یمن

انصارالله یمن خبر داد؛ شهید و زخمی شدن بیش  از ۳۲ هزار نفر در جنگ یمن

انصارالله یمن در گزارشی اعلام کرد که از آغاز تجاوز عربستان سعودی به کشورش تاکنون بیش از ۳۲ هزار شهروند یمنی شهید و زخمی شده‌اند...

انصارالله یمن در گزارشی اعلام کرد که از آغاز تجاوز عربستان سعودی به کشورش تاکنون بیش از ۳۲ هزار شهروند یمنی شهید و زخمی شده‌اند.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، جنبش انصارالله یمن اعلام کرد که از آغاز تجاوز ائتلاف حمله به یمن به سرکردگی عربستان سعودی تاکنون بیش از ۳۲ هزار شهروند یمنی شهید و زخمی شده‌اند. این جنبش در گزارشی اعلام کرد که ۱۲ هزار و ۲۶۰ نفر در این حملات شهید شده‌اند که هزار و ۷۶۹ تن از آنها زن و دو هزار و ۵۳۳ نفر نیز کودک هستند. در ادامه گزارش گفته شده است که ۲۰ هزار و ۴۷۶ نفر نیز زخمی شده‌اند که از این تعداد ۳ هزار و ۱۵ نفر زن و چهار هزار و پنج تن کودک هستند. حملات عربستان سعودی به یمن از ششم فروردین ۹۴ آغاز و تاکنون ادامه دارد.

تحلیل خبر

آنچه مایه تأسف است این‌که «مسلمان‌کشی» در کشورهای اسلامی در سه چهار دهه گذشته تا امروز روزبه‌روز بیشتر شده و سایه شوم جنگ بر کشورهای مسلمان‌نشین ازجمله: ایران، عراق، افغانستان، بحرین، یمن، سوریه، لبنان، فلسطین، لیبی و... باعث کشته شدن، معلولیت، مجروحیت، آوارگی، اسارت و وارد آمدن خسارت‌های بسیار سنگین به این کشورها شده است.
اینکه مقصر اصلی، کشورهای غربی یا شرقی یا سایر ابرقدرت‌ها هستند، بدون شک دست همه آنها به‌صورت پنهان و آشکار در مسلمان‌کشی، مشهود است اما با مقصریابی و معرفی آنها، دردی دوا نمی‌شود و جلوی مسلمان‌کشی گرفته نمی‌شود همچنان که تاکنون گرفته نشده است.
مهم این است که افراد خردمند و دردمندی پیدا شوند و بتوانند به ماجرای مسلمان‌کشی در این کشورها برای همیشه پایان دهند. چرا کل جمعیت روی کره زمین همه در آرامش هستند و فقط مسلمان‌ها را دچار این مصیبت کرده‌اند؟ آمارهای وحشتناک کشته‌ها و زخمی‌های این جنگ‌ها هر وجدان بیداری را آزار می‌دهد. آمارهای تقریبی که از منابع مختلف بیان ‌شده متفاوت است؛ اما برای نشان دادن حدود آن، نگاهی کلی و نسبی می‌تواند همه را به فکر فروبرد؛
تعداد کشته‌ها و شهدای این کشورها بیش از یک ‌میلیون نفر و تعداد مجروحین و مصدومین و معلولین بیش از سه میلیون نفر و تعداد آوارگان چند میلیون نفر است. آیا این آمارها ما را لحظه‌ای به فکر فرونمی‌برد؟


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها