پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

شنبه 7 دی 1398 ، 39 : 15

کد خبر : 19095

از 0 نفر 0

هنرنمایی هنرمندان شیراز برای سیل‌زدگان سعدی معاون فرهنگ و ارشاد فارس: در جامعه شاد بهتر می‌توان تصمیم‌گیری کرد

هنرنمایی هنرمندان شیراز برای سیل‌زدگان سعدی معاون فرهنگ و ارشاد فارس:  در جامعه شاد بهتر می‌توان تصمیم‌گیری کرد

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، در آیین گشایش برنامه ویژه سیل‌زدگان منطقه...

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، در آیین گشایش برنامه ویژه سیل‌زدگان منطقه سعدی گفت: در جامعه شاد بهتر می‌توان تصمیم‌گیری کرد و یکی از نیازهای اساسی انسان، شاد زیستن است، زیرا انسان متعادل، خود و جامعه خود را در پرتو آن می‌سازد؛ ازاین‌رو همه به دنبال شادی‌اند. به گزارش روزنامه طلوع به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، از یکم تا شش دی‌ماه در مدارس و ویژه عموم مردم محله سعدی اجرای برنامه‌های هنری ازجمله موسیقی نمایش طنز و مسابقه فرهنگی با عنوان جشن مردمی محله سیل‌زده سعدی برگزار شد و در ادامه این برنامه‌ها نیز جشن مردمی منطقه سیل‌زده سعدی ششم دی‌ماه جاری با همکاری شورای محله سعدی و با هنرنمایی محسن خیراندیش، محمد کشاورز، علی مطلق و بهرام سلمانی هنرمندان کانون آوای فرهنگ و هنر درمجموعه ورزشی سعدی تحت عنوان آیین «شیراز بوستان مهر» برپا شد.
مدرسه دهخدا پشت آرامگاه؛ شهیدان اقبالپور برآفتاب، پروین اعتصامی بلوار نیستان، احد آخر خیابان نارنجستان، احسان باغ نارنجی، مجموعه ورزشی سعدی بلوار تونل سعدی ازجمله مکان‌هایی است که این برنامه‌ها در آنها اجرا گردید که برگزارکنندگان جشن مردمی محله سیل‌زده سعدی را اداره فرهنگ و ارشاد؛ سازمان مردم‌نهاد کانون آوای فرهنگ و هنر با همکاری آموزش‌وپرورش ناحیه ۴، شورای محله سعدی و موسسه فرهنگی هنری بهونه به عهده داشتند. در ابتدای آیین گشایش این برنامه‌ها که در مدرسه احسان محله سعدی اجرا شد، مدیر اداره آموزش‌وپرورش ناحیه چهار شیراز گفت: جای بسی خرسندی است که با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس توانسته‌ایم در ناحیه چهار آموزش‌وپرورش به‌عنوان منطقه‌ای آسیب‌پذیر، برنامه‌های فرهنگی هنری شاد و مفرحی را برای مردم و مدارس این بخش شهر ادب‌پرور شیراز رقم بزنیم و تلاش شده تا با همراهی نهادهای فرهنگی ازجمله شهرداری‌ها نیز در مسائل تربیتی بیشتر توجه و تأکید شود تا در این مسیر راه آموزش بهتری نیز برای دانش آموزان هموار گردد.

تحلیل خبر

چه موقع یک جامعه «شاد» است؟ شادی به چیست و چه عوامل و فاکتورهایی اگر در جامعه وجود داشته باشد همه مردم احساس خوشبختی و شادی می‌کنند؟ اصلاً شما که اینک این تحلیل را می‌خوانید چقدر احساس شادی می‌کنید؟ چند درصد این شادی مربوط به خودتان، چند درصد مربوط به خانواده‌تان و چند درصد توسط جامعه به وجود آمده است؟ اصالت با شادی است یا غم؟ خداوند دوست دارد انسان‌ها، شاد باشند یا غمگین و افسرده؟ خودتان چقدر باید در ایجاد شادی در روح و روانتان تلاش کنید و دیگران چقدر؟ چه برنامه‌هایی مسئولان کشور باید برای ایجاد شادی و نشاط در مردم، تولید و اجرا کنند؟ روانشناسان، روانشناسان اجتماعی، جامعه شناسان، علمای علوم رفتاری و تربیتی و... چه دیدگاه‌هایی در مورد شادی و غم یک فرد و ملت دارند؟ دیدگاه ما این است که اصالت با شادی و نشاط است نه غم و اندوه.
خداوند نیز انسان را که خلق کرده برای شاد زیستن آفریده است به همین خاطر است که گناه، اندوه و غم می‌آورد و عبادت و پاکی، شادی و نشاط به همراه دارد. در بهشت نیز که مسیر غایی عالم خلقت است شادی و نشاط همه‌جانبه وجود دارد و از غم و غصه خبری
نیست.
علم روز هم دقیقاً حامی و طرفدار شاد زیستن انسان‌هاست. در این مسیر هم فرد باید خود را با اعمال و رفتار و افکار و خواسته‌هایش، خشنود و شاد نگه دارد و هم‌ خانواده بستر شاد زیستن اعضایش را فراهم کند و هم جامعه و حکومت لحظه‌به‌لحظه در خلق انواع شادی‌های پایدار وظیفه خود را انجام دهد و با فراهم آوردن امکانات زندگی، رفاهیات، تفریحات متنوع، ازدواج، اشتغال و رفع نیازمندی‌ها و زمینه‌سازی پیشرفت‌ها و آسان‌سازی زندگی گام‌های اصلی را بردارد.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها