پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

شنبه 12 بهمن 1398 ، 18 : 17

کد خبر : 19119

از 0 نفر 0

میرسلیم رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه: خدا را شکر ۹۰ نماینده مجلس فعلی ردصلاحیت شدند

میرسلیم رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه: خدا را شکر ۹۰ نماینده مجلس فعلی ردصلاحیت شدند

یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: خدا را شکر شورای نگهبان ۹۰ نفر از نمایندگان مجلس...

یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: خدا را شکر شورای نگهبان ۹۰ نفر از نمایندگان مجلس را رد صلاحیت کرد؛ این‌ها باید از حق مردم دفاع کنند، ولی آن امانتی که مردم به آن‌ها سپردند را چه‌کار کردند؟
به گزارش رویداد ۲۴ سید مصطفی میرسلیم در جمع نمازگزاران مسجد امام حسن (ع) قیامدشت، با اشاره به موضوع طرح معامله قرن از سوی آمریکا، اظهار کرد: معامله قرن کلاه گذاشتن بر سر فلسطینی‌ها است.  این موضوع در حالی از سوی آمریکایی‌ها مطرح می‌شود که برای منزوی و خوار کردن هرچه بیشتر فلسطینی‌ها است و موجبات تثبیت رژیم صهیونیستی را فراهم می‌کند.
وی با اشاره به  تحریم پیامبر اکرم (ص) و یاران ایشان در شعب ابی‌طالب، اظهار داشت: این‌هایی که امروز تحریم می‌کنند از کافران و مشرکان یاد گرفته‌اند و شاگردان آن‌ها هستند. پیغمبر (ص) و مسلمانان را در شعب ابی‌طالب مورد تحریم قراردادند و حتی نمی‌گذاشتند یک‌تکه نان به آن‌ها برسد.
وی با تأکید بر این‌که تحریم امروز ایران عزیز توسط آمریکا چیز نویی نیست، افزود: پیامبر اکرم (ص) در صدر اسلام هیچ‌گاه در مقابل این فشارها تسلیم نشدند و تن به مذاکره ندادند، چون ایمان داشتند و می‌دانستند باید رسالت خود را درست انجام دهند؛ بنابراین باید مقاومت کرد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: در شرایط سخت تحریم ایران توسط دشمن، باید سعی کنیم مثل یاران پیامبر (ص) در شعب ابی‌طالب رفتار کنیم یعنی همدردی و ایثار کنیم. میرسلیم با تأکید بر این‌که اگر الطاف الهی در طول این 400 سال از انقلاب اسلامی ایران نبود، در مقابل سختی‌ها و فشارها تاب نمی‌آوردیم، گفت: تا زمانی که خلوص در بین مردم وجود دارد، جمهوری اسلامی در برابر فشار و سختی دشمنان کم نخواهد آورد و نخواهیم آورد و نیاز دریوزگی به بیگانگان نیست. وی در ادامه با اشاره به اشکال مختلف نفاق و چهره منافقین، خاطرنشان کرد: در صدر اسلام افرادی بودند که به‌ظاهر می‌گفتند با پیامبر (ص) هستند اما در هر جنگی که صورت می‌گرفت، می‌رفتند و با دشمنان ساخت‌وپاخت می‌کردند. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: ما تا آن روزی که بنده خالص خدا باشیم جای هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد. مطمئن باشید که مشکلات دقیقاً از جایی شروع می‌شود که ملت ما خدا را فراموش کند.
میرسلیم بابیان این‌که تورم، بیکاری و اشتغال به دلیل بی‌عرضگی‌ها و سوءمدیریت است، گفت: ما چه کم داریم؟ یک مجری باعرضه باید باشد تا جلوی این زالوصفت‌ها را بگیرد.
وی با تأکید بر این‌که یکی از علائم نفاق، دروغ است، گفت: برخی‌ها آن‌چنان زیبا حرف می‌زنند که انسان به شگفتی می‌افتد و کلام او انسان را به تعجب می‌اندازد اما رفتار ضد دین است. دروغ‌گو، بدقولی و خیانت‌درامانت، از چهره‌های نفاق است. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خطاب به نمازگزاران تأکید کرد: شما مردم اداره کشور را به‌عنوان امانت به دست نمایندگان داده‌اید اما آن‌ها کارهای دیگری می‌کنند. خدا را شکر شورای نگهبان 90 نفر آن‌ها را رد صلاحیت کرد؛ این‌ها باید از حق مردم دفاع کنند. آن امانتی که مردم به شما سپردند را چه‌کار کردید؟! میرسلیم با اشاره به این جمله که ما باید مدیرانمان را از خارج از کشور وارد کنیم، گفت: اگر وزیر ما چنین اعتقادی دارد این وزیر جز منافق نام دیگری ندارد. چقدر توهین می‌کنید شما؟

تحلیل خبر

اصول‌گرایان در تحلیل و تفسیر و موضع‌گیری در برابر عملکرد شورای نگهبان به سه دسته تقسیم شده‌اند: موافق، مخالف، ساکت.
در مقابل ردصلاحیت کاندایدهای مجلس شورای اسلامی در چند روز اخیر، صرف‌نظر از اعتراضات اصلاح‌طلبان، چهره‌های شاخص و مطرح اصول‌گرایان نیز به اظهارنظرهای متضاد با یکدیگر روی آورده‌اند. عده‌ای از اصول‌گرایان همانند خط‌مشی همیشگی خود که معتقدند در هر شرایطی و با هر عملکردی باید از شورای نگهبان دفاع کرد به موافقت و حمایت از این ردصلاحیت‌ها پرداخته‌اند و مخالفان و منتقدان شورای نگهبان را به تشویش اذهان عمومی و تضعیف این نهاد متهم کرده‌اند. کاری هم نداشته‌اند که منتقد از اردوگاه اصلاح‌طلبان است یا اصول‌گرایان.
عده‌ای دیگر از اصول‌گرایان شناخته شده و مشهور برای اولین بار به انتقاد از عملکرد شورای نگهبان با زبان و قلم پرداخته‌اند و روش اخیر این شورا را باعث تضعیف وحدت ملی، کاهش مشارکت مردم در انتخابات، افزایش نارضایتی عمومی، تضعیف جمهوریت نظام و بد معرفی کردن چهره کشور در نزد جهانیان و... قلمداد کرده‌اند. سید مصطفی میرسلیم رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه و حسین کنعانی‌مقدم عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب که از چهره‌های مشهور اصولگرا هستند موافق ردصلاحیت‌ها هستند و در مقابل محمدرضا باهنر، احمد توکلی، عزت‌الله ضرغامی و محمد مهاجری از چهره‌های شاخص و مطرح اصول‌گرایان به‌عنوان منتقد عملکرد شورای نگهبان درزمینه ردصلاحیت‌ها به اظهارنظر، مصاحبه، یا نامه‌نگاری به این شورا پرداخته‌اند و عواقب این کار را هشدار داده‌اند. گروه دیگری از چهره‌های معروف اصول‌گرا ترجیح داده‌اند که سکوت کنند. درمجموع در دوره‌های مختلف انتخابات سران اصولگرا یکدست و متحد از شورای نگهبان دفاع می‌کردند و اکنون برای اولین بار است که بخشی از این افراد مشهور زبان به انتقاد و اعتراض گشوده‌اند. به نظر می‌رسد زمان که سپری می‌شود معادلات و موضع‌گیری‌های سران جناح‌های سیاسی وارد فاز جدیدی می‌شود که قابل‌تأمل و توجه جدی است.
یک تذکر هم به جناب میرسلیم بدهیم. ایشان گفته‌اند: «خدا را شکر 90 نماینده مجلس فعلی ردصلاحیت شدند» اولاً واژه «شکرگزاری» موقعی به کار می‌رود که امر مثبت و مبارکی رخ‌داده باشد اگر واقعاً این 90 نماینده از اسلام و قانون و اخلاق منحرف‌ شده‌اند و شورای نگهبان مچ آنها را گرفته و ردصلاحیت کرده که به‌جای شکرگزاری باید ماتم گرفت. ثانیاً اگر این‌ها افراد خوب، پاکدست، قانون‌مدار و بااخلاقی باشند که ردصلاحیت شده‌اند باید تأسف خورد! در کدام نقطه دنیا اگر 90 نماینده مجلس‌شان ازنظر صلاحیت، سقوط کنند خوشحال می‌شوند و شکرگزاری می‌کنند! مگر برای انحراف انسان‌ها (به قول رقبا) باید شکرگزاری
کرد؟


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها