پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

جمعه 18 بهمن 1398 ، 17 : 17

کد خبر : 19124

از 0 نفر 0

رهبر انقلاب: حمله به شورای نگهبان از غلط‌ترین کارهاست ممکن است کسی از بنده خوشش نیاید اما اگر ایران را دوست دارد، باید به‌پای صندوق رأی بیاید

رهبر انقلاب:  حمله به شورای نگهبان از غلط‌ترین کارهاست ممکن است کسی از بنده خوشش نیاید اما اگر ایران را دوست دارد،  باید به‌پای صندوق رأی بیاید

وقتی شما به‌دروغ می‌گویید این انتخابات مهندسی شده و یا اینکه انتخابات نیست انتصابات است، مردم دلسرد می‌شوند....

وقتی شما به‌دروغ می‌گویید این انتخابات مهندسی شده و یا اینکه انتخابات نیست انتصابات است، مردم دلسرد می‌شوند.
آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم، راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات مجلس شورای اسلامی را دو آزمون بزرگ ملت ایران خواندند و با تبیین خصوصیات نامزدهای شایسته مجلس، حضور پرشور و آگاهانه همه مردم در انتخابات دو اسفند را در حل مشکلات داخلی و بین‌المللی مؤثر برشمردند و تأکید کردند: هرکس ایران عزیز، امنیت میهن و آبروی وطن را دوست دارد و در پی حل مشکلات است، باید در پای صندوق رأی حضور یابد تا عزم و اقتدار ملی ایرانیان بار دیگر به منصه ظهور برسد.
به گزارش عصر ایران به نقل از سایت دفتر مقام معظم رهبری، ایشان همچنین طرح آمریکا موسوم به معامله قرن را طرحی احمقانه، خبیثانه و شکست‌خورده خواندند و افزودند: راه مقابله با این طرح، ایستادگی و جهاد شجاعانه ملت و گروه‌های فلسطینی و حمایت جهان اسلام است و علاج اساسی مسئله فلسطین نیز روی کار آمدن نظام موردنظر و منتخب همه مردم فلسطینی الاصل در یک نظرخواهی عمومی است.
آیت‌الله خامنه‌ای همزمانی ۲۲ بهمن امسال با ایام چهلم شهید سردار سلیمانی را زمینه‌ساز انگیزه مضاعف مردم دانستند و تأکید کردند: ان‌شاءالله ملت ایران با حضور عظیم خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن، ضربه کوبنده‌ای بر سیاست‌های دشمن وارد خواهد کرد.
ایشان در بخش دیگری از سخنانشان با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی در دوم اسفند، انتخابات را برای کشور و ملت، فرصتی بسیار بزرگ و برای دشمنان تهدید خواندند و افزودند: برگزاری پرشور انتخابات و حضور همگانی مردم در پای صندوق‌های رأی، تضمین‌کننده امنیت کشور خواهد بود زیرا دشمنان از پشتوانه مردمی نظام بیش از امکانات تسلیحاتی آن هراس دارند.
ایشان با ابراز تأسف و انتقاد از برخی حرف‌های حاشیه‌ساز درزمینه انتخابات تأکید کردند: وقتی انتخابات از ابعاد مختلف دارای این‌همه اهمیت و تأثیرگذاری است، نباید با حاشیه‌سازی، سخنان گوناگون و حرف‌های دلسردکننده آن را از رونق انداخت. آیت‌الله خامنه‌ای تلاش همیشگی دشمنان ایران برای خدشه‌دار جلوه دادن انتخابات را مسئله‌ای طبیعی خواندند و افزودند: وقتی برخی رسانه‌های خائن خارجی، جمعیت عظیم میلیونی ملت را چند هزارنفره می‌خوانند اما تحرک چند صد نفر در خیابان‌ها را به اسم ملت ایران جا می‌زنند، طبعاً مردم به این رسانه‌ها اعتماد نمی‌کنند البته به شرطی که از داخل به این رسانه‌ها مایه تبلیغات سوء داده نشود.
رهبر انقلاب تأکید کردند: گویندگانی که تریبون دارند یا به‌واسطه جایگاه خود می‌توانند در رسانه‌ها و فضای مجازی حرف بزنند، نباید جوری اظهارنظر کنند که دشمن با بزرگنمایی حرف آنها، برای دلسرد کردن مردم، خوراک گیرش بیاید.
ایشان انتخابات در ایران را جزو سالم‌ترین انتخابات در جهان خواندند و خطاب به افراد حاشیه‌ساز افزودند: وقتی شما به‌دروغ می‌گویید این انتخابات مهندسی شده و یا اینکه انتخابات نیست انتصابات است، مردم دلسرد می‌شوند.
رهبر انقلاب با ابراز تعجب از سخنان برخی که به‌وسیله انتخابات به‌جایی رسیده‌اند اما انتخابات را زیر سؤال می‌برند، گفتند: چگونه است که انتخابات وقتی به نفع شما است صحیح و متقن است اما وقتی به نفع شما نیست انتخابات خراب است. ایشان افزودند: در انتخابات مجلس بارها بعضی افراد نامه دادند که تقلب شده یا اشکال دارد، بنده نیز هیئت‌هایی تعیین کردم که با دقت رسیدگی کردند و بعد معلوم شد این گزارش‌ها و نامه‌ها درست نبوده است.
آیت‌الله خامنه‌ای گفتند: از دشمن نمی‌شود گلایه کرد اما فلان نویسنده، مرتبطین با فضای مجازی، نماینده مجلس و فلان مسئول مهم دولتی باید مراقب باشند و این‌جور نشود که بگوییم مردم شرکت کنید اما درعین‌حال، به‌غلط، جوری حرف بزنیم که مردم از حضور در انتخابات دلسرد شوند. رهبر انقلاب حمله به شورای نگهبان را از غلط‌ترین کارها دانستند و افزودند: شورای نگهبان مرکب از شش فقیه عادل و شش حقوق‌دان برجسته منتخب مجلس، در قانون اساسی شأنی دارد و مجموعه‌ای قابل‌اعتماد است چگونه انسان می‌تواند به‌راحتی این مجموعه را به غرض‌ورزی درباره برخی افراد متهم کند.
مقام معظم رهبری در ادامه سخنانشان به موضوع «شاخص‌های انتخاب درست و خصوصیات فرد منتخب» اشاره کردند و گفتند: باید فردی را برای مجلس انتخاب کرد که مؤمن، انقلابی، شجاع، دارای روحیه جهادی، کارآمد و به معنی واقعی کلمه طرفدار عدالت باشد.
آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: فردی که از سخن گفتن بر ضد فلان قدرت خارجی هراس دارد، لایق نمایندگی مردم با عزت، مقتدر و شجاع ایران نیست.

تحلیل خبر

به‌یقین منظور رهبر انقلاب از این عبارت «حمله به شورای نگهبان از غلط‌ترین کارهاست» این نیست که هیچکس حق انتقاد از شورای نگهبان را ندارد.
انسان غیرمعصوم چه در شورای نگهبان و چه در هر جایگاه دیگری قرار گیرد باز غیرمعصوم است و احتمال اشتباه و خطا در رفتار و کردارش وجود دارد پس قابل‌نقد و بررسی و گفت‌وگوست. باب گفت‌وگو و چون‌وچرا در مورد غیرمعصوم برای همیشه، باید باز باشد و غیر این خطاست. هیچ افکار و گفتار و کرداری مطلقاً صحیح و خالی از اشتباه
نیست.
امام خمینی (ره) و رهبر انقلاب بارها گفته‌اند که هرکسی از ما انتقاد دارد حق دارد بیان کند و باب انتقاد بر خود را نبسته‌اند. موقعی که رهبر که در رده اول کشور است و فقهای شورای نگهبان توسط ایشان منصوب می‌شوند این‌طور به مردم و رسانه‌ها حق انتقاد از خود را می‌دهد حساب شورای نگهبان روشن
 است.
البته در تمام مکاتب علمی دنیا، انتقاد دارای اسلوب، سبک، محتوا و اهداف معین و مشخصی است و در چارچوب منطقی و غیرجانبدارانه معنا می‌دهد.
منتقدین باید در همه‌ دوره‌های انتخابات به‌دوراز خاستگاه جناحی و سیاسی خود، نه‌فقط به شورای نگهبان بلکه به همه ارکان نظام نگاه منتقدانه، صحیح و منطقی داشته باشند و بدون ترس از تهدید و تطمیع حرف خود را بزنند و اینکه چه کسانی خوششان می‌آید یا نه، برایشان ملاک نباشد.
اگر انتقاد در یک جامعه به شیوه صحیح و غربال‌گری، جاری و ساری باشد به سالم‌سازی فضا و عملکردها و اندیشه‌ها منجر می‌شود و بدون شک به نفع جامعه خواهد بود. بدترین و مرگ‌بارترین حالت در یک جامعه که نهایتاً به انهدام آن می‌انجامد «سکوت» و بدتر از آن «تملق و چاپلوسی و منفعت‌طلبی» است که امیدواریم هیچ جامعه‌ای به آن مبتلا نشود.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها