پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

چهار شنبه 23 بهمن 1398 ، 46 : 15

کد خبر : 19135

از 0 نفر 0

دونالد ترامپ: با تاخیر متوجه آسیب‌های مغزی سربازان آمریکایی شدم

دونالد ترامپ: با تاخیر متوجه  آسیب‌های مغزی سربازان آمریکایی شدم

رئیس‌جمهوری آمریکا در توجیه رسوایی درز اطلاعات درخصوص...

رئیس‌جمهوری آمریکا در توجیه رسوایی درز اطلاعات درخصوص تعداد آسیب‌دیدگان حمله ایران به پایگاه عین‌الاسد، مدعی شد که در ابتدا در جریان آسیب‌های جانی حمله موشکی ایران نبوده است.
به گزارش ایلنا به نقل از بلومبرگ، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در مورد مصدومان حمله موشکی ایران به پایگاه «عین الاسد» گفت: «بعداً متوجه آسیب مغزی سربازان شدم. موشک‌ها به طریقی به آنجا برخورد کردند که کسی کشته نشد. این موضوع که هیچ‌کس کشته نشده است، من را تحت تأثیر قرارداد. آسیب مغزی وجود دارد؛ اما من  نظر خود را در این خصوص عوض نمی‌کنم».

تحلیل خبر

این خصلت دیکتاتورهاست که با تأخیر متوجه برخی اخبار می‌شوند. البته همه اخبار نه؛ بلکه اخباری که باب طبع‌شان نیست و تمایل دارند که به شکل دیگری به مردم انتقال داده شود، با تأخیر متوجه می‌شوند. نه‌فقط اخبار، بلکه «آسیب‌ها» را نیز نمی‌خواهند به‌موقع بشنوند و همین علاقه به دیرفهمی، باعث شدت یافتن آسیب‌ها در آینده خواهد شد. ترامپ هم مانند بسیاری از این قدرت‌طلبان، پس از اصابت موشک به پایگاه آنان در عراق، دوست داشت که اعلام کند، خبری نیست. آسیب‌هایی که به سربازان و نیروهای نظامی آنها وارد شد چه به مغز، چه به بدن یا اعضا و جوارح آنها باشد، فرقی ندارد. در این دنیا که قدرت‌طلبان مبنای کار خود را بر دروغ و فریب‌کاری استوار کرده‌اند، ملت‌ها به هیچ سخن آنها اعتماد و اعتقاد ندارند. علت اینکه از گذشته نیز گفته‌اند «سیاست، پدر و مادر ندارد» به خاطر همین آمیختگی سیاست با دروغ است که متأسفانه پهنه وسیعی در طول تاریخ و در زمان ما را در برگرفته است. اگر زمانی «سیاستی دیده شود که باصداقت پیوند دارد» همه مردم دنیا بدون توجه به مرز جغرافیایی، عاشق آن می‌شوند و به آن ارج و ارزش می‌نهند.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها