پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

جمعه 25 بهمن 1398 ، 58 : 16

کد خبر : 19136

از 0 نفر 0

همتی: 50 درصد توان ما صرف خنثی کردن توطئه رانت‌خواران داخلی می‌شود

همتی:  50 درصد توان ما صرف خنثی کردن توطئه رانت‌خواران داخلی می‌شود

رئیس بانک مرکزی گفت: ۵۰ درصد توان ما صرف خنثی کردن توطئه رانت‌خواران داخلی می‌شود....

رئیس بانک مرکزی گفت: ۵۰ درصد توان ما صرف خنثی کردن توطئه رانت‌خواران داخلی می‌شود.
به گزارش ایسنا به نقل از رادیو اقتصاد، عبدالناصر همتی افزود: متأسفانه در جنگ و فشار اقتصادی و تحریم‌های همه‌جانبه دشمنان خارجی ما درگیر عده‌ای فرصت‌طلب و رانت‌خوار هستیم که سعی بر ایجاد التهاب در جو روانی جامعه دارند. وی افزود: پرواضح است سرچشمه این حرکات منفی خارج از ایران است که اجازه نمی‌دهند تعادل در سیستم اقتصادی ایجاد شود. همتی از تلاش بانک مرکزی در مقابله با پول‌شویی و اختلاس‌های داخلی خبر داد و افزود: با اقدامات مناسب و شفاف‌سازی سعی می‌شود از رانت و پول‌شویی و ثروت‌اندوزی فرصت‌طلبان جلوگیری به عمل‌آوریم و آسایش و رفاه را برای مردم فراهم کنیم. وی با اشاره به حضور میلیونی مردم در راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن گفت: عشق به سردار شهید سلیمانی شوق حضور مردم را در این روز مضاعف کرده و ثابت کردند که هنوز هم پای انقلاب اسلامی و آرمان‌های خود ایستاده‌اند. رئیس بانک مرکزی گفت: ما با آگاهی از فشارهای اقتصادی مردم طی تلاش‌های شبانه‌روزی سعی داریم اقتصاد را به‌سوی بهبود و کاهش وابستگی به نفت پیش ببریم. وی از روند رو به مثبت اقتصاد با استناد بر متغیرها و شاخص‌های کلان اقتصاد خبر داد و افزود: با تکیه‌بر اقتصاد داخلی و رهنمودهای مقام معظم رهبری شاهد روند رو به رشد و تسلط بر اقتصاد کشور هستیم.

تحلیل خبر

در همه کشورهای دنیا، مدیران کلیدی اقتصادی، همه توان و انرژی خود را مصروف «بهترین برنامه‌ریزی» و «بهترین اجرا» می‌کنند و لحظه‌به‌لحظه این دو محور اصلی اقتصاد را رصد، تصحیح و با بازخوردهای حاصله، رو به کمال و توسعه می‌برند.
متأسفانه مدیران کلیدی اقتصاد در کشور ما به‌جای وقت گذاشتن در این مسیر اصلی، عمده وقت خود را صرف مبارزه با رانت‌خواران، اختلاس‌گران، ثروت‌اندوزان نامشروع، چپاولگران و غارتگران می‌کنند، یعنی به‌جای حضور در اتاق فکر جهت برنامه‌ریزی و اجرای خوب، باید دوربین به دست بگیرند و بپایند که غارتگران و پولشویان اموال عمومی و ثروت ملت را تاراج نکنند، در اصل مدیران اصلی کشور جای داروغه‌های قدیم را گرفته‌اند که شبانه‌روز در محلات گشت می‌زدند تا سروکله دزدی پیدا نشود و مردم با خیال راحت زندگی کنند.
چه مصیبتی بالاتر از این‌که به قول رئیس‌کل بانک مرکزی 50 درصد توان و انرژی آنها صرف خنثی کردن توطئه رانت‌خواران داخلی و پاییدن غارتگران می‌شود! مگر یک مدیر کلیدی اقتصادی در کشور، چقدر فرصت دارد تا این اوضاع آشفته اقتصادی را با سرپنجه تخصص و علم در ریل اصلی‌اش بیندازد و نابسامانی‌ها را سامان دهد؟ بالاخره چه‌کار باید کرد؟ با این روش هیچ‌گاه نمی‌توان به یک اقتصاد برنامه‌ریزی ‌شده مقتدر و توانا دست یافت. مسئولان باید به‌طورجدی فکری به حال این اوضاع کنند. این رانت‌خواران، اختلاس‌گران، زراندوزان نامشروع، امتیازطلبان، پول‌شویان چه کسانی هستند که مدیران کلیدی کشور زورشان به آنها نمی‌رسد؟ و چنین قدرتی دارند که اقتصاد کشور و مردم را این‌گونه در امواج شکننده نگه دارند و 50 درصد وقت و انرژی مسئولان اقتصادی کشور را مصروف زیاده‌خواهی خویش کنند؟!


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها