پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

چهار شنبه 7 اسفند 1398 ، 25 : 15

کد خبر : 19146

از 0 نفر 0

استاندار فارس در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده تأکید کرد؛ آمادگی استان فارس برای مقابله با ویروس کرونا ستاد پیشگیری و مبارزه با بیماری کرونا در فارس فعال شده است نظارت بر شیوه توزیع و قیمت محصولات بهداشتی و ضدعفونی‌کننده تشدید شود

استاندار فارس در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده تأکید کرد؛ آمادگی استان فارس برای مقابله با ویروس کرونا ستاد پیشگیری و مبارزه با بیماری کرونا در فارس فعال شده است  نظارت بر شیوه توزیع و قیمت محصولات بهداشتی و ضدعفونی‌کننده تشدید شود

به گزارش به گزارش روزنامه طلوع هب نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری فارس،...

به گزارش به گزارش روزنامه طلوع هب نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری فارس، عنایت‌الله رحیمی در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت زنان و خانواده استان فارس با اشاره به شیوه ویروس کرونا از تشکیل ستاد پیشگیری  و مبارزه با بیماری کرونا در استان خبر داد و افزود: این ستاد ازاین‌پس به‌صورت متمرکز  با عضویت راه و شهرسازی، آموزش‌وپرورش، تحقیقات و فناوری، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، سازمان صداوسیما، حج و زیارت و استانداری در قالب مدیرکل سیاسی، اجتماعی و فرمانده نیروی انتظامی و چند دستگاه دیگر  در استان تشکیل می‌شود تا تصمیم‌ها به‌صورت متمرکز و در یک چارچوب اصلی گرفته شود.
استاندار فارس بابیان اینکه  از مرحله عادی مواجه با کرونا ویروس عبور کرده‌ایم  و به مرحله درگیری با این بیماری وارد شده‌ایم عنوان کرد: در این زمینه همکاران در علوم پزشکی شیراز با توجه به سه سناریویی که طراحی شده است اقدامات لازم را  انجام می‌دهند.
دکتر رحیمی بر لزوم توجه به ضدعفونی مکان‌های عمومی و ناوگان حمل‌ونقل عمومی درون‌شهری با همکاری شهرداری و علوم پزشکی تأکید کرد و خواهان تداوم اقداماتی شد که در روزهای گذشته در این زمینه انجام شده است. اطلاع‌رسانی دقیق درباره راه‌های مقابله با انتشار ویروس کرونا از طریق بیلبوردهای شهری، صداوسیما و سایر رسانه‌ها از دیگر موضوعاتی بود که استاندار فارس در این جلسه به آنها تأکید کرد.
نماینده عالی دولت در استان فارس همچنین از دستگاه‌های اجرایی، فرهنگی و مذهبی خواست لغو تجمع‌های غیرضروری  را در دستور کار قرار دهند.
استاندار فارس بابیان اینکه هرگونه اطلاع‌رسانی و اقدامات پیشگیرانه و درمانی باید از سوی دانشگاه علوم پزشکی تأیید شود بر لزوم نظارت دقیق بر بیمارستان‌ها و داروخانه‌ها نیز تأکید کرد و افزود: در حال حاضر کادر درمانی بیشترین برخورد با بیماران را دارند ازاین‌رو تأمین سلامت آنها باید با جدیت در دستور کار قرار گیرد.
وی ادامه داد: نظارت بر داروخانه‌ها به‌منظور توزیع مناسب اقلام بهداشتی و ضدعفونی‌کننده باقیمت مصوب امری مهم و ضروری است و نباید شاهد گران شدن و تخلفات بهداشتی باشیم.
استاندار فارس بابیان اینکه تعطیلی مدارس و دانشگاه‌های استان تا پایان هفته ادامه دارد ادامه این تعطیلی منوط به تصمیم‌گیری ستاد ملی مبارزه با کرونا است که با هماهنگی وزارت علوم و دانشگاه علوم پزشکی انجام خواهد شد.
رحیمی تأکید کرد: هر دستگاهی متولی نظارت و نظافت بر مجموعه خود است می‌بایست اقلام ضدعفونی‌کننده در مکان‌هایی  که محل تردد است اضافه شود و به جد در دستور کار باشد.
دکتر رحیمی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه‌ای که از ابتدای شیوع این ویروس انجام شده است، بیان کرد: تشکیل جلسات متعدد، نظارت بر پروازها، اختصاص فضا برای مراقبت‌های لازم از مسافران، اجرای برنامه‌های آموزشی برای کارکنان فرودگاه ازجمله این اقدامات است.
وی یادآور شد: در شهرستان‌ها نیز ستاد پیشگیری مشابه سطح استانی تشکیل می‌شود و نباید هیچ کوتاهی در تجهیز دستگاه‌های اجرای رخ دهد.

تحلیل خبر

با توجه به اینکه آزمایش ویروس کرونا در استان فارس در مورد چند نفر مثبت بوده است و معمولاً در همه نوع بیماری‌های مسری، همیشه از «یک نفر» شروع شده و به دیگران سرایت می‌کند، از طرف دیگر وضعیت 4 میلیونی جمعیت استان فارس و تعداد بیمارانی که دچار تب، گلو درد، سرفه، آب ‌ریزش بینی و نشانه‌های مشابه این ویروس هستند برای مراکز درمانی مسئله مهمی است لذا باید همه رسانه‌های گروهی به‌ویژه صداوسیمای کشور و استان فارس با مصاحبه‌ها، گزارش‌ها و اخبار روشنگرانه، به آموزش وسیع مردم و آشنا کردن آنها با نحوه پیشگیری از این بیماری خطرناک روی آورده و بر وظایف مسئولان و مردم تأکید وافر داشته باشند. همچنین استاندار محترم از همه امکانات ادارات و نهادها جهت کمک به مراکز بهداشتی و درمانی استفاده کرده و شخصاً مدیریت هماهنگی بین ادارات را به عهده بگیرند تا استان، درگیر یک فاجعه بدتر از سیل و زلزله و خشکسالی و... نشود. فعلاً در سراسر کشور اولویت اول همه مسئولان کشوری و لشکری کنترل و مهار این بیماری خطرناک است تا خانواده‌های متعدد داغدار عزیزان خود نشوند. بدون تعصب خشک از حضور مردم در اماکن زیارتی، ورزشی، آموزشی، تفریحی و... هر چه سریع‌تر جلوگیری شود چراکه بعداً پشیمانی نمی‌تواند جبران تلفات کرونا کند. مدیریت کنترل این بیماری به «ثانیه» است لذا مدیران نیز باید «مدیریت آنی و فوق‌العاده» داشته باشند تا به نتیجه مطلوب
برسند.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها