پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

دوشنبه 25 فروردین 1399 ، 57 : 18

کد خبر : 20183

از 0 نفر 0

زنان داعشی: ما کرونا نمی‌گیریم

زنان داعشی:  ما کرونا نمی‌گیریم

  در میان هشدارهای سازمان‌های جهانی...

در میان هشدارهای سازمان‌های جهانی درباره خطر شیوع ویروس کرونا در اردوگاه‌های شامل هزاران زن عضو داعش و خانواده‌هایشان، زنان این تشکیلات تروریستی در یکی از مصاحبه‌های تلویزیونی در یکی از اردوگاه‌های منطقه حسکه سوریه تأکید کردند، هرگز به کرونا مبتلا نمی‌شوند.
در فیلمی که از اردوگاه زنان و فرزندان اعضای داعش در حسکه سوریه در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر شده یک زن عضو داعش مدعی است: ما به بیماری کرونا مبتلا نمی‌شویم، ما از خدا می‌ترسیم و نماز می‌خوانیم و روزه می‌گیریم و از ابوبکر البغدادی (سرکرده سابق داعش) پیروی می‌کنیم. آیا مسلمانی را دیده‌ای که از بیماری کرونا بمیرد؟ به گزارش ایسنا، به نقل از سومریه نیوز، در جریان این مصاحبه یک زن دیگر که لهجه‌ای آفریقایی دارد وارد بحث شده و می‌گوید: مسلمان به کرونا مبتلا نمی‌شود و فقط کفار هستند که به این بیماری مبتلا می‌شوند و این خداوند است که کرونا را فرستاده، کرونا یکی از سربازهای خداوند است. اداره خودمختار در مناطق شمال و شرق سوریه تدابیر پیشگیرانه را برای مقابله با کرونا در نظر گرفته که مهمترین آن‌ها بستن گذرگاه مرزی بین این منطقه و اقلیم کردستان عراق و نیز تداوم تعطیلی مدارس، آموزشگاه‌ها و دانشگاه‌هاست.

تحلیل خبر 

شستشوی مغزی در هر کشوری با هر اعتقاد و مرام و مسلکی باشد انسان‌هایی را تربیت می‌کند که فرسنگ‌ها با واقعیات فاصله پیدا می‌کنند.
بعضی مواقع این انسان‌ها این‌قدر، مسخ و وارونه می‌شوند که همه‌چیز را به‌گونه‌ای می‌بینند که مربیان و مرادان و القاکنندگانِ به آنها می‌خواهند.
این بیچاره‌ها اولین بیماری که پیدا می‌کند بیماری تعطیل شدن عقل آنهاست چراکه به نحوی آموزش دیده‌اند که فکر کردن، دلیل خواستن و انتقاد کردن از بالادست خود را «گناه و انحراف» قلمداد می‌کنند. اوج ضعف و ناتوانی انسان هنگامی است که اجازه نداشته باشد عقل و اندیشه خود را به کار گیرد ولی احساس کند که بهترین روش را در زندگی پذیرفته. بعضی افراد مانند ماشین به‌طور کامل در دست راننده خویش می‌باشند ولی احساس می‌کنند که این‌طور نیستند. یعنی هم نمی‌دانند که عقلشان تعطیل است و هم خلاف آن را درست نمی‌دانند؛ همچون جاهلی که از جهل خودش اطلاع ندارد و لذا در جهل مرکب، برای همیشه می‌ماند. «آن‌کس که نداند و نداند که نداند/ در جهل مرکب ابدالدهر بماند»
این بیماری، زن و مرد، باسواد و بی‌سواد، با مدرک و بی‌مدرک را هم نمی‌شناسد. چه‌بسا کسانی دارای تحصیلات عالی دانشگاهی حتی در سطح دکترا باشند اما در چنبره محدودیت عقل و اندیشه گرفتار باشند و اجازه کنکاش و واکاوی پیرامون دریافت‌های ذهنی و القائات بی‌پایه را به خود ندهند. تحقیق و کنجکاوی در دانسته‌های خود و دیگران، گاهی دریچه‌ای به جهان دیگر بر روی انسان می‌گشاید که او را به دنیای امن دانسته‌ها و باورهای حقیقی و صحیح رهنمون می‌شود و از گرداب شستشوی مغزی نجات می‌دهد. این مقامِ عقلِ محض است که پیچیده در لفافه القائات و آموزش‌های غلط نیست و در این عرصه، عقل و دین، عقل و علم، عقل و فلسفه، عقل و سیاست، عقل و اقتصاد ... ممزوج و مؤید یکدیگرند.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها