پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

جمعه 5 اردیبهشت 1399 ، 38 : 15

کد خبر : 20188

از 0 نفر 0

مدیر درمان تأمین اجتماعی فارس خبر داد؛ اجرای طرح تحویل دارو در محل سکونت

مدیر درمان تأمین اجتماعی فارس خبر داد؛ اجرای طرح تحویل دارو در محل سکونت

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان فارس اعلام کرد که زمینه برای تحویل داروی بیماران ....

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان فارس اعلام کرد که زمینه برای تحویل داروی بیماران مبتلا به امراض مزمن در محل سکونت آنان فراهم شده است.
به گزارش روزنامه طلوع به نقل از روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی فارس، امیری گفت: با توجه به شرایط شیوع کروناویروس و با هدف کاهش حداکثری تردد شهروندان، اقدامی در راستای تأمین داروی موردنیاز شهروندان مبتلا به بیماری‌های مزمن نظیر دیابت، اعصاب و روان و قلبی و عروقی و ... انجام شده است.
او گفت: در این راستا، طی تفاهمنامه‌ای که با اداره کل پست استان فارس منعقد شد، این امکان را فراهم کرده‌ایم که داروهای موردنیاز این دسته از بیماران، به شکل ماهیانه تأمین و در محل سکونت این افراد به آنان تحویل داده شود.
امیری با یادآوری اینکه یکی از گروه‌های پرخطر در ابتلا به کووید 19، بیماران مبتلا به امراض مزمن تشکیل می‌دهند، گفت: در این طرح که تبسم نام‌گرفته، داروی بیماران مزمن مراکز ملکی سازمان تأمین اجتماعی به شکل رایگان و به میزان مصرف یک ماه بیمار تأمین و توزیع می‌شود.
او گفت: پزشک مرکز درمانی بر اساس اطلاعات بیماران مزمن با آن‌ها تماس گرفته و پس از اطمینان از وضعیت بیماری و اینکه نیاز به معاینه حضوری ندارد دستور تجویز دارو را صادر می‌کند.
امیری خاطرنشان کرد: داروهای بیماران با درج میزان و نحوه مصرف و تصویر دستورات پزشک توسط پست به بیماران تحویل داده خواهد شد.
مدیر درمان تأمین اجتماعی استان فارس بابیان اینکه هزینه توزیع آن 116 هزار و 400 ریال است که توسط پست از بیماران دریافت می‌شود، گفت: این امکان برای تمام شهرستان‌های استان فارس وجود دارد و این مبلغ در هیچ نقطه‌ای از فارس، بیشتر نخواهد شد.
امیری یادآور شد: چنانچه بیماران مبتلا به بیماری‌های مزمن تمایل به حضور در مراکز درمانی و دریافت خدمات معاینه و دریافت دارو در محل این مراکز را داشته باشند، ارسال دارو برای آنان انجام نمی‌شود.

تحلیل خبر

ارائه خدمات از سوی اداره‌ها، ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی توسط پست و یا پیک و ...، نه‌تنها از مهم‌ترین راه‌های پیشگیری از شیوع ویروس کرونا محسوب می‌شود، بلکه بر بسیاری از امور دیگری مانند بارِ ترافیک، آلودگی هوا و صدا، اتلاف وقت و... تاثیرات نجات‌بخشی می‌گذارد.
همه‌گیری کرونا توانست نقاط آسیب کشورمان در این زمینه را رونمایی کند و دولت و مردم را به فکر چاره‌جویی و برنامه‌ریزی بیندازد.
در این روزها و شب‌های کرونایی به‌روشنی می‌بینیم که کشور نیاز مبرمی به طرح و برنامه برای ارائه خدمات آنلاین، تحویل ملزومات شهروندان درِ خانه‌ها و پیاده‌سازی دولت الکترونیک به معنای واقعی و عینی خود دارد. اما متاسفانه بسیاری از نهادها، ارگان‌ها، سازمان‌ها و دستگاه‌های خدمات‌رسان هنوز نخستین گام لازم را در این زمینه برنداشته‌اند و وقت و انرژی خود و شهروندان را قربانی بی‌برنامگی و بی‌انگیزگی در این مورد می‌کنند و همچنان در پیچ‌وخم‌های بروکراسی گره‌خورده و بغرنج موجود گیر کرده‌اند و به روش‌های منسوخ همیشگی و کهنه ادامه می‌دهند.
دستگاه‌های متولی سلامت کشور مدام مردم را به ماندن در خانه توصیه و تشویق می‌کنند اما دیگر دستگاه‌ها تلاش برای ماندن شهروندان در خانه را به‌خاطر سیستمِ فرتوت و مطرودِ خود، خنثی و مردم را مجبور به مراجعات متعدد و مکرر به مکان‌های بدون امکانات لازم و خطرناک می‌کنند.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها