پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

شنبه 13 اردیبهشت 1399 ، 33 : 15

کد خبر : 20195

از 0 نفر 0

استاندار فارس: پویایی تمدن‌ها با نقش‌آفرینی معلمان ارتباط دارد

استاندار فارس: پویایی تمدن‌ها با نقش‌آفرینی معلمان ارتباط دارد

استاندار فارس با صدور پیامی ضمن گرامیداشت ۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و روز معلم گفت: رمز..

استاندار فارس با صدور پیامی ضمن گرامیداشت ۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و روز معلم گفت: رمز جاودانگی و پویایی هر تمدنی رابطه‌ای گسست ناپذیر با نقش‌آفرینی معلمان آن جامعه دارد.
به گزارش روزنامه طلوع به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، عنایت‌الله رحیمی افزود: ۱۲ اردیبهشت در حقیقت روز تکریم دانایی و ارج نهادن به مقام و منزلت چراغداران معرفت و آگاهی است.
وی، راز و رمز ماندگاری تمدن‌ها و سرفرازی جوامع ممتاز را به خاطر رواج اندیشه‌های متعالی، گسترش دانش و تعمیق بینش و باورهای معرفتی دانست و ادامه داد: تحقق این امر مهم، منوط به دانایی، توانایی و اراده معلمان و اندیشمندان هر جامعه است و بدون شک رمز جاودانگی و پویایی هر تمدنی رابطه‌ای گسست ناپذیر با نقش‌آفرینی معلمان آن جامعه دارد و درک جایگاه و منزلت معلم، از الزامات غیرقابل‌انکار در این مسیر عزت‌آفرین است.
استاندار فارس اضافه کرد: در پرتو همت معلم فهیم بینش‌مند، می‌توان از درخت کهنسال علم و ادب، میوه‌های صداقت، نوع‌دوستی، شهامت، کمال‌گرایی و خداباوری را به جامعه عزیز و بزرگ دانش‌آموزی و دانشجویی تقدیم نمود و جامعه را از شمیم دل‌انگیز آگاهی، اخلاق و معرفت سرشار کرد. رحیمی اضافه کرد: الفبای توسعه، تعالی، توفیق و ترسیم شهر آرمانی، در دست باکفایت معلم است و دست توانا و دل مهربان معلم است که می‌تواند از مس وجود آدمی، کیمیای کیمیاساز بسازد و به رسالت خود که همانا، هدایت و به کمال رساندن است جامه عمل پوشانده و کاری از جنس رسالت پیامبران را به منصه ظهور برساند که شایسته تحسین و تقدیر و لایق احترام، تکریم و تواضع باشد.
استاندار فارس در ادامه این پیام افزود: اینجانب با گرامیداشت یاد و خاطره معلم شهید استاد مرتضی مطهری، هفته معلم را خدمت فرهنگیان عزیز، استادان ارجمند دانشگاه و تمام عزیزانی که نقش‌آفرین شغل شریف معلمی هستند تبریک و تهنیت عرض نموده، موفقیت و پیروزی تمام تلاشگران عرصه تعلیم و تربیت را در تربیت فرزندانی فرهیخته، شجاع، خلاق، باورمند و مفتخر به هویت ایرانی اسلامی از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم.

تحلیل خبر

هرچند تکریم از اهالی فرهنگ و آموزش در مناسبت‌های ویژه اقدامی ارزنده و لازم است اما کافی نیست، چراکه باید به پیش‌نیازها و نیازها در این زمینه توجه کرد و ستون‌های اصلی گسترش فرهنگ و دانش و اهالی آن‌ها را از دل‌مشغولی‌ها و دغدغه‌های گریبان‌گیر، رهایی داد.
بی‌تردید تقویت معلمان و اقشاری که عهده‌دار امر آموزش و رشد و تعالی فرهنگی جامعه هستند، اساسی‌ترین گام درزمینه گسترش دانش و فرهنگ است و بی‌توجهی به این مهم بنیه علمی و فرهنگی کشور را به ضعف و زبونی می‌کشاند.
باید این حقیقت برای مسئولان کشور در رده‌های گوناگون به‌خوبی آشکار شود که ناخدای کشتی دانش و دانایی، فرهنگوران، فرهیختگان، معلمان و ... هستند که بدون رسیدگی به وضعیت معیشتی و توجه به ملزومات و بایسته‌های آنان، جامعه هرگز به توسعه و تعالی نمی‌رسد و سرمایه‌گذاری در این زمینه راهگشایی به جهان پیشرفته و متعالی خواهد بود.
همچنین نکته‌ای که نباید هرگز به دست فراموشی و یا سستی سپرده شود، رسیدگی جدی به وضعیت بازنشستگان و جهان‌دیده‌هایی است که عمر خود را در راه فرهنگ‌سازی و علم‌آموزی هزینه کرده‌اند و شایسته‌ تکریم و احترام درخور خود هستند و هرگز نباید از نظرها دور افتند، چراکه هم آیینه تمام‌نمایی برای جوانانی هستند که چگونگی آینده خود را در نحوه زندگی پیشکسوت‌ها می‌بینند و هم باورها و قیدهای ارزنده جامعه با توجه لازم به این گنجینه‌های کشور، مستحکم می‌شود و قوام می‌یابد.
چه خوب می‌شد، استانداری فارس نیز، با سازوکارهایی از تجربه‌های گران‌سنگ و نظرهای ارزشمند معلمان، فرهنگوران، فرهیختگان و ... این استان به‌صورت کاربردی، مؤثر و همیشگی بهره‌مند می‌شد.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها