پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

سه شنبه 14 مرداد 1399 ، 00 : 21

کد خبر : 20301

از 0 نفر 0

معاون بیمه و خدمات سازمان بیمه سلامت اعلام کرد؛ فرصت یک ماهه به مطب‌ها برای دسترسی به نسخه الکترونیک

معاون بیمه و خدمات سازمان بیمه سلامت  اعلام کرد؛ فرصت یک ماهه به مطب‌ها برای دسترسی به نسخه الکترونیک

معاون بیمه و خدمات سازمان بیمه سلامت گفت: مطب‌ها تا پایان شهریورماه امسال فرصت دارند که به سیستم نسخه الکترونیک دسترسی پیدا کنند.+ تحلیل خبر

 

معاون بیمه و خدمات سازمان بیمه سلامت گفت: مطب‌ها تا پایان شهریورماه امسال فرصت دارند که به سیستم نسخه الکترونیک دسترسی پیدا کنند.
کوروش فرزین در گفت و گو با ایسنا، درباره حذف نسخه‌های کاغذی تا آذرماه امسال اظهار کرد: موضوع الکترونیکی کردن نسخه‌ها را از سال گذشته آغاز کردیم و طی سال گذشته امکان صدور نسخه‌های الکترونیکی برای حدود ۳۰۰۰ مطب فراهم شد.
وی با اشاره به اینکه این کار طی امسال با سرعت بیشتری انجام خواهد شد، تصریح کرد: در حال حاضر از حدود ۱۵ هزار مطب مستقل طرف قرارداد ما، ۷۰ درصد به نرم‌افزارهای نسخه الکترونیک متصل هستند و یا ثبت ویزیت در آن‌ها به‌صورت الکترونیک صورت می‌گیرد. باتوجه به اپیدمی کرونا در کشور و نیاز به جلوگیری از مراجعات بی‌مورد برای تمدید دفاتر بیمه، طرح الکترونیکی کردن نسخه‌ها با سرعت بیشتری در دستور کار ما قرار گرفته است.
معاون بیمه و خدمات سازمان بیمه سلامت افزود: پزشکان در مطب‌ها و یا مراکزی که طرف قرارداد ما هستند باید توسط نرم‌افزارهایی که وجود دارد، تبادل اطلاعات را انجام و نسخه‌ها را به‌صورت الکترونیک تجویز کنند. در این صورت نیازی به ثبت نسخه‌ها روی دفترچه‌های کاغذی نیست و داروخانه‌ها و مراکز پاراکلینیک نیز می‌توانند نسخه‌های الکترونیکی را مشاهده کنند.
فرزین با بیان اینکه تا پایان شهریورماه امسال مطب‌ها فرصت دارند که به سیستم نسخه الکترونیک دسترسی پیدا کنند، گفت: تا آذرماه باید تمام مراکز طرف قرارداد ما وارد فضای نسخه الکترونیک شده باشند. البته ما تا حذف کامل دفترچه‌ها هنوز راه زیادی داریم و سعی می‌کنیم که کاربرد دفترچه‌های بیمه را به تدریج کاهش دهیم.

تحلیل خبر

همواره منفعت‌طلبی گروهی موجب سنگ‌اندازی و کارشکنی در شفافیت امور می‌شود. چراکه فساد جز در فضای تاریک، خاموش، بسته، انحصاری و ساکت، قادر به ادامه حیات نبوده و نیست.
ایجاد زیرساخت‌های نسخه الکترونیک از مدت‌ها پیش در دستور کار دستگاه‌های موظف بوده است، اما تاکنون این امر محقق نشده و در این زمینه به‌طور مداوم از زبان مسئولان ذی‌ربط راه‌اندازی آن را شنیده و خوانده‌ایم که اغلب نیز از «به‌زودی» در وعده‌های خود استفاده کرده‌اند.
چنانچه نسخه الکترونیک از قبل و پیش از شیوع ویروس مرموز کرونا به‌طورکامل راه‌اندازی شده بود، امروز بسیاری از نگرانی‌ها را نداشتیم و درصد بالایی از زمینه‌های پیشگیری از گسترش همه‌گیری فراهم شده بود و می‌توانست در مهار این ویروس کمک قابل‌توجهی بکند؛ اما متأسفانه دفترچه‌های بیمه به عامل مهمی در فراگیری و گستردگی انتشار کرونا مبدل شده است و زمینه انتقال را از مطب، بیمارستان و درمانگاه به داروخانه و یا برعکس را فراهم می‌کند و سهمی در افزایش شمار مرگ‌ومیرها به خود اختصاص داده
است.
مقابله، ضدیت و کارشکنی نسبت به استفاده از تکنولوژی‌های روز، نه‌تنها در مورد نسخه الکترونیک، بلکه در موارد بسیار دیگری نیز وجود داشته و دارد. از سنگ‌اندازی در این زمینه پیش پای شهرداری‌ها گرفته تا دستگاه‌های دولتی و حکومتی، مسئله‌ای است که ازسوی باندهای مافیاییِ خواستارِ پنهان‌کاری و عدم شفافیت، همواره صورت گرفته و می‌گیرد.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها