پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

یکشنبه 26 مرداد 1399 ، 37 : 20

کد خبر : 20386

از 0 نفر 0

دو توصیه پلیس آگاهی ناجا برای جلوگیری از سرقت گوشی

دو توصیه پلیس آگاهی ناجا  برای جلوگیری از سرقت گوشی

رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی ناجا برای جلوگیری از سرقت گوشی تلفن همراه توصیه‌هایی به شهروندان ارائه کرد.+تحلیل 

رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی ناجا برای جلوگیری از سرقت گوشی تلفن همراه توصیه‌هایی به شهروندان ارائه کرد.
به گزارش ایسنا سرهنگ شهاب امینی اظهار کرد: سرقت به شیوه قاپیدن یکی از شگردهای سارقان است که در این اقدام مجرمانه، افرادی که سرگرم مکالمات تلفنی و فعالیت در فضای مجازی هستند و اغلب تمرکز کمی به محیط اطراف دارند، ممکن است طعمه سارقان شوند.
وی افزود: به طور معمول، همراه داشتنشی یا وسیله مورد توجه سارق که از ارزش ریالی بالایی برخوردار است مثل گوشی تلفن همراه، کیف و زیورآلات از جمله فاکتورهای مهم برای سارقان به شمار می‌رود.
رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه استفاده از وسایل کمکی مثل هندزفری در زمان برقراری ارتباط تلفنی عملاً تمرکز افراد را به اطراف بیشتر می‌کند، تصریح کرد: شهروندان بهتر است هنگام تردد در معابر و مکان‌های شلوغ از محیط اطراف خود غافل نشوند و ترتیبی اتخاذ کنند تا امکان رؤیت گوشی و نوع آن توسط سارقان به حداقل برسد.
وی خاطرنشان کرد: اگرچه کارآگاهان پلیس آگاهی ناجا در برخورد با این‌گونه جرائم کاملاً قاطع هستند و به طور جدی به وظایف قانونی خود عمل می‌کنند اما لازم است شهروندان نیز در این زمینه مشارکت کنند و مراقبت بیشتری از اموال با ارزش خود داشته باشند.
به گزارش پایگاه خبری پلیس امینی همچنین درخواست کرد هموطنان در صورت مشاهده این موارد در اسرع وقت با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس بگیرند یا اطلاعات خود را با مراکز پلیس و کلانتری‌ها به اشتراک بگذارند که کمک مؤثری در کشف و شناسایی مجرمان خواهد داشت.

تحلیل خبر

همان‌گونه که سطح سلامت هر جامعه به میزان سواد بهداشتی جسمی و روحی مردم بستگی دارد، به همان اندازه وسعت امنیت و احساس آن در اجتماع رابطه تنگاتنگی با دانش و آگاهی‌های افراد نسبت به مسائل و موضوعات امنیتی دارد.
بدون تردید مجرمان در نخستین گام در دستیابی به اهداف پلید خود، از نادانسته‌ها و ناآگاهی‌های امنیتی مردم سوءاستفاده می‌کنند و از دانش و آگاهی افراد در این زمینه همواره هراس دارند و به سراغ کسانی می‌روند که در عالم بی‌خبری به‌سر می‌برند.
نقش پلیس در ارتقای امنیت مردم تنها در مراقبت و اقدام خلاصه نمی‌شود، بلکه لازمه ایجاد امنیت و احساس آن، پیش‌از هر کاری، ارائه آموزش‌های امنیتی و ایمنی به اقشار مختلف جامعه است.
البته رسانه‌ها به‌ویژه رسانه ملی که متعلق به آحاد جامعه است، در این زمینه وظایف خطیری را عهده‌دار هستند و باید با روش‌های گوناگون و در سطوح مختلف، مردم را نسبت به شگردهای خلافکاران و مجرمان آگاه کنند.
بی‌شک هزینه‌کرد هر یک ریال در زمینه آموزش‌های امنیتی، با صدها ریال خرج در موارد عملیاتی برابری می‌کند و نتیجه‌ای یکسان دارد.
خانواده‌ها، دانش‌آموزان، دانشجویان، کسبه و .... باید نسبت به نوع کار، حرفه و مشغله خود آموزش‌های لازم ایمنی و امنیتی را ببینند و از هوشیاری‌های ضروری در این زمینه برخوردار شوند تا سطح امنیتی جامعه ارتقا یابد و از شمار مجرمان کاسته شود.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها