پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

چهار شنبه 29 مرداد 1399 ، 49 : 17

کد خبر : 20413

از 0 نفر 0

طرح جایگزینی سیم‌های فرسوده برق در یکی از خیابان‌های شلوغ شیراز به پایان رسید

طرح جایگزینی سیم‌های فرسوده برق در یکی از خیابان‌های شلوغ شیراز  به پایان رسید

خیابان ملاصدرا شیراز یکی از مناطق پر رفت و آمد است، مدیر امور توزیع برق منطقه سه شیراز گفت: طرح تعویض کابل‌های فرسوده روغنی فشار متوسط برق در این خیابان به طول ۲ هزار متر، اجرا شد.+ تحلیل خبر

خیابان ملاصدرا شیراز یکی از مناطق پر رفت و آمد است، مدیر امور توزیع برق منطقه سه شیراز گفت: طرح تعویض کابل‌های فرسوده روغنی فشار متوسط برق در این خیابان به طول ۲ هزار متر، اجرا شد.
به گزارش ایرنا علی مولودیان با بیان اینکه اجرای طرح تعویض کابل‌های فرسوده برق فشار متوسط خیابان ملاصدرا، یک شاخص در اجرای طرح‌های مشابه بود، گفت: مشترکان محدوده اجرای این طرح، از ۲ خط فشار متوسط ۳۰۱ و ۳۱۲ از ایستگاه خیابان فلسطین، تغذیه می‌شوند.
وی با یادآوری اینکه کابل‌های تعویض شده، حدود بیش از ۵۰ سال قدمت دارد، گفت: این خط به دلیل فرسودگی بارها دچار اتصالی شده و به همین دلیل مفصل‌های زیادی در طول خط نصب شده بود.
مولودیان اضافه کرد: وجود مفصل‌های متعدد در طول این شبکه فشار متوسط باعث بروز اختلال‌هایی در بهره‌برداری و بروز قطعی‌های مکرر می‌شد و هزینه‌های زیادی را برای تعمیرات به شرکت توزیع برق شیراز تحمیل می‌کرد.
این مقام مسئول همچنین گفت: با توجه به اجرایی شدن طرح آسفالت معابر توسط شهرداری شیراز، تلاش شد تا قبل از آسفالت محدوده خیابان ملاصدرا، پروژه تعویض کابل‌های روغنی فرسوده این محدوده اجرایی شود.
مولودیان اجرای این پروژه را یک اقدام جهادی دانست و گفت: این پروژه ظرفیت بالای کارشناسان و متخصصان توزیع نیروی برق شیراز در انجام عملیات فنی و تخصصی تعویض کابل‌های فرسوده را در زمانی محدود، نشان داد.
مولودیان گفت: برای اجرای یک پروژه در محدوده ترافیکی شهرها، نیاز به هماهنگی با دستگاه‌های مختلف نظیر شهرداری و پلیس راهور و انجام پروسه قانونی استعلام برای انتخاب پیمانکار است که کُل این پروسه با سرعت و دقت و منطبق با قوانین موضوعه، انجام شد.
او گفت: عملیات اجرایی حفاری و کابل‌کشی ۶ مردادماه در سه فاز شروع شد و ۲۵ مرداد و با تلاش شبانه روزی گروه‌های مهندسی و بهره‌برداری و نیروهای پیمانکاری در کمترین زمان ممکن تکمیل شد.
مولودیان اعتبار هزینه شده برای اجرای این طرح را یک میلیارد و ۶۲۰ میلیون تومان اعلام و خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح ۱۱ پست ساختمانی با اهمیت در مسیر موجود در رینگ کابل‌های جدید قرار گرفته و ۲ هزار متر کابل روغنی فرسوده از مدار خارج و کابل جدید جایگزین شد.
او ادامه داد: با اجرای این طرح زمینه لازم جهت تبدیل شبکه ۱۱ کیلوولت به ۲۰ کیلوولت نیز در آینده فراهم خواهد شد که با اجرای آن تا چند دهه آینده تأمین برق این منطقه به‌صورت پایدار تأمین می‌گردد.

 

تحلیل خبر

یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار در زشتی و یا زیبایی، ایمنی و یا ناایمنی در سطح شهر، وضعیت سیم‌ها و کابل‌های مخابرات و برق است و متأسفانه در بعضی از مناطق به‌حدی ناخوشایند و غیرایمن است که گاهی مشاهده آن‌ها شهروندان را دچار ترس و وحشت می‌کند و در آنان احساس خطر به‌وجود می‌آورد.
سیم‌ها و کابل‌هایی که بدون پوشش و نظم رها شده و می‌تواند در هر لحظه مورد سوءاستفاده افراد مغرض و یا سارق قرار گیرد!
کابل‌های تلفن در شماری از معابر آنچنان درهم‌ریخته و بدون پوشش و محافظ است که با وزش باد و یا خوردن کوچکترین ضربه ازهم می‌گسلند و برای تعدادی از مشترکان دردسرساز می‌شوند.
کابل‌های برق نیز به‌گونه‌ای قرار گرفته‌اند که خاطره تلخ قطعی طولانی‌مدت برق در سال‌های برفی را به ذهن می‌آورد.
در اینجا این پرسش را باید مطرح کرد که نقش دستگاه‌ها و مجموعه‌هایی مانند سازمان زیباسازی شهرداری و یا آتش‌نشانی و ... نسبت به چنین وضعیت‌هایی چیست و چرا در این زمینه اقدامات هم پیشگیرانه و هم شهروندمحورانه را انجام نمی‌دهند.
مگر هزینه‌های هنگفتی صرف زیباسازی مناطقی از شهر و یا بودجه‌های به‌نسبت سنگینی برای ایمنی اماکن تخصیص داده نمی‌شود، پس چرا در این زمینه شاهد بی‌تفاوتی و بی‌اعتنایی هستیم؟
ای کاش شرکت توزیع برق شیراز علاوه بر خیابان ملاصدرا به دیگر خیابان‌ها، کوچه‌ها و معابر نیز توجه بیشتری می‌کرد و موجب زدودن نازیبایی‌ها و همچنین خطرات احتمالی در این زمینه می‌شد و شرکت مخابرات نیز نسبت به ساماندهی کابل‌های خود در سطح شیراز اقدامات لازم را صورت می‌داد.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها