پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

سه شنبه 25 شهریور 1399 ، 45 : 20

کد خبر : 21490

از 0 نفر 0

نحوه توزیع و قیمت واکسن آنفلوآنزا

نحوه توزیع و قیمت  واکسن آنفلوآنزا

مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو ضمن تشریح زمان و نحوه توزیع، عرضه و قیمت واکسن آنفلوآنزا، گفت: امسال به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که یکی از اعضای خانواده بتواند با مراجعه به داروخانه و ثبت کد ملی خود و دو نفر دیگر از اعضای خانواده‌اش تا سقف سه عدد واکسن آنفلوآنزا دریافت کند.

مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو ضمن تشریح زمان و نحوه توزیع، عرضه و قیمت واکسن آنفلوآنزا، گفت: امسال به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که یکی از اعضای خانواده بتواند با مراجعه به داروخانه و ثبت کد ملی خود و دو نفر دیگر از اعضای خانواده‌اش تا سقف سه عدد واکسن آنفلوآنزا دریافت کند.
به گزارش جام جم آنلاین، دکتر سید حیدر محمدی درباره آخرین وضعیت واردات و توزیع واکسن آنفلوانزا، گفت: واکسن آنفلوانزا برای گروه‌های پرخطر و کادر بهداشت و درمان به صورت رایگان در اختیار معاونت بهداشت وزارت بهداشت قرار می‌گیرد و توزیع آن از ابتدای مهر ماه آغاز خواهد شد.
محمدی افزود: باید توجه کرد که اصلاً ضرورتی ندارد که همه مردم واکسن آنفلوانزا تزریق کنند، بلکه اولویت در این زمینه با گروه‌های در معرض خطر مانند افراد بالای ۶۵ سال، زنان باردار، مبتلایان به بیماری‌های زمینه‌ای و نقص ایمنی و... است.
توزیع واکسن آنفلوآنزا در ۲ فاز
سالمندان؛ اولویت اول توزیع داروخانه‌ای
مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو درباره زمان توزیع واکسن آنفلوانزا در داروخانه‌ها و نحوه عرضه آن به مردم نیز گفت: آنطور که تاکنون برنامه‌ریزی شده، واکسن آنفلوانزا از ابتدای مهر در داروخانه‌ها برای افراد سالمند بالای ۶۵ سال توزیع می‌شود؛ به طوری که این افراد می‌توانند با ارائه کارت ملی و ثبت کد ملی خود واکسن را دریافت کنند. سپس در فاز بعد محموله‌های بعدی واکسن آنفلوانزا در داروخانه‌ها توزیع خواهد شد و سایر افراد می‌توانند برای تهیه واکسن به داروخانه‌ها مراجعه و واکسن را با ارائه کارت و کد ملی را دریافت کنند.
قیمت واکسن آنفلوآنزا چقدر است؟
محمدی با بیان اینکه برای ارائه واکسن سه نوع قیمت داریم، گفت: گروه اول شامل همان دو و نیم میلیون دوز است که به صورت رایگان توزیع می‌شود. گروه دوم سالمندان بالای ۶۵ سال هستند که باید با ثبت کد ملی و احراز هویت واکسن را از داروخانه‌ها با قیمت حدود ۴۲ هزار تومان تهیه کنند. برای کودکان زیر ۵ سال هم واکسن سه ظرفیتی در داروخانه‌ها توزیع می‌شود. بعد از اینکه توزیع واکسن بین این گروه‌ها تمام شد؛ بر اساس میزان تقاضای موجود سراغ گروه‌های دیگر می‌رویم.

تحلیل خبر

تا پیش از همه‌گیری کووید 19 و در سال‌های گذشته، بسیاری از افراد هنگامی که به آنان توصیه می‌شد از واکسن آنفلوآنزا در ابتدای فصل پاییز استفاده کنید، اغلب با بی‌توجهی و حتی گاهی با تمسخر به این موضوع برخورد می‌کردند؛ اما همین افراد درحال‌حاضر به‌اندازه‌ای نگران حمله هر دو ویروس کرونا و آنفلوآنزا به خود شده‌اند که به‌صورت افراطی و غیرمتعارف به‌دنبال واکسن می‌گردند و در به بازار سیاه کشیدن آن، آگاهانه و یا ناآگاهانه نقش ایفا می‌کنند!
این‌گونه افراد چه در گذشته و چه در حال حاضر، زیان‌رسان و آسیب‌زا بوده و هستند و در هر حالتی، روش معقول و منطقی را در این زمینه و بسیاری از زمینه‌های دیگر زندگی خود برنگزیده‌اند، چراکه پیش از دوران کرونا به گسترش ویروس آنفلوآنزا کمک می‌کردند و هم‌اینک نیز برای دستیابی گروه‌هایی که بیشتر در معرض خطر ابتلا هستند، مانع‌تراشی می‌کنند و سد راه
می‌شوند.
گاهی وقت‌ها در این اندیشه فرو می‌روم که تفاوت چنین شخصیت‌های سست و بی‌تعهدی، با تروریست‌های اقتصادی، اجتماعی و .... چیست؟ و چرا جامعه هنوز به عواقب و نتایج رفتار و کردار اینان دقت لازم را نداشته و چگونگی تعامل و یا تقابل با آنان را تنظیم و تدوین نکرده است؟
به نظر می‌رسد که این اشخاص همان‌هایی هستند که برای اقلام و اجناس گران‌شده، صف می‌کشند و چندین برابر مصرف خود را انبار و احتکار می‌کنند. اینان همان افرادی هستند که برای خرید و فروش خودروهای بی‌کیفیت سر از پا نمی‌شناسند و به‌اصطلاح هول می‌زنند و به افزایش یافتن قیمت‌ها همواره کمک می‌کنند.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها