جمعه 15 تیر 1403 7/5/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

دوشنبه 14 مهر 1399 ، 48 : 18

کد خبر : 21641

از 0 نفر 0

استاندار فارس: در جنگ اقتصادی تصمیمات عادی کارساز نیست برای تسریع در اجرای طرح‌ها تکلیف قانونی و شرعی داریم

استاندار فارس:  در جنگ اقتصادی تصمیمات عادی کارساز نیست برای تسریع در اجرای طرح‌ها تکلیف قانونی و شرعی داریم

استاندار فارس گفت: همکاری و تعامل همه دستگاه‌های اجرایی موجب پیشبرد اهداف در اقتصاد مقاومتی است و ما برای تسریع در اجرای طرح‌ها تکلیف قانونی و شرعی داریم. + تحلیل خبر

استاندار فارس گفت: همکاری و تعامل همه دستگاه‌های اجرایی موجب پیشبرد اهداف در اقتصاد مقاومتی است و ما برای تسریع در اجرای طرح‌ها تکلیف قانونی و شرعی داریم.
به گزارش روزنامه طلوع به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری فارس عنایت اله رحیمی در جلسه فرماندهی اقتصاد مقاومتی با اشاره به شرایط اقتصادی کشور و تحریم‌های شکننده گفت: این شرایط عادی نیست و شرایطی جنگی محسوب می‌شود که به همین دلیل، مستلزم تصمیمات درخور این وضعیت، از سوی مسئولین است.
وی افزود: در جنگ اقتصادی تصمیمات عادی کارساز نیست و ما به فرمول‌ها و راه‌های میان‌بر، برای رسیدن به اهداف مدنظر نیاز داریم.
نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان اینکه هیچ مسئولی به دلیل تسریع در امر خدمت‌رسانی و حل مشکلات اجرایی بازخواست نمی‌شود گفت: پیش بردن مسائل ملی و مردمی مورد تأکید و تأیید همه است و در این راستا مسئولین اجرایی هیچ هراسی از مشکلات بعدی نداشته باشند.
استاندار فارس حل مشکل قراردادها و حل مشکلات تأمین آب در طرح‌ها را از جمله موضوعات کاری در این حوزه عنوان کرد و افزود:
با واحدهای تولیدی مانند یک واحد مسکونی خانگی برخورد نکنید، زیرا حل مشکلات واحدهای تولیدی نتایج مختلف اقتصادی و اجتماعی به دنبال دارد.

تحلیل خبر

در جنگ اقتصادی همانند جنگ نظامی، ابتدا باید علل و عوامل ایجاد آن را شناخت و در مراحل بعد باید همه فرماندهان ذیربط تلاش کنند که این جنگ، فرسایشی نشود و به درازا نینجامد. پیامدهای هر جنگی -خواه اقتصادی، خواه نظامی- ویرانی و آسیب دیدن کشور و مردم است. در جنگ اقتصادی بدتر از جنگ نظامی، همگرایی و اتحاد ملی، زیرضربات پی در پی قرار می گیرد و سرمایه های اجتماعی از دست می رود. مدیریت در زمان جنگ اقتصادی، به مراتب
سخت‌تر از زمان جنگ نظامی است چرا که با افزایش فشار روزافزون بر مردم، نارضایتی عمومی حاصل
می‌شود و با افزایش نارضایتی، پایگاه اجتماعی مدیران رو به تزلزل
می‌رود و این پیامد، دقیقا همان هدفی است که دشمن در این نوع جنگ دنبال می کند. به همین خاطر است که می گویند مدیران هر کشوری باید نهایت تلاش خود را مصروف دارند تا در تله جنگ اقتصادی دشمن نیفتند چرا که بیرون آمدن از آن بسیار دشوارتر از پایان دادن به جنگ نظامی است. در جنگ نظامی اگر شرایط خیلی خطرناک شود با اعلام آتش بس، می توان به آن پایان داد ولی در جنگ اقتصادی، پایان دادن به آن به این راحتی نیست و بازسازی اقتصادِ ویران شده، در کوتاه مدت میسر نخواهد بود. خلاصه اینکه در گرداب جنگ اقتصادی، فروروندگی و بلعیده شدن، بیشتر از جنگ نظامی است و باید از تله ایجاد شده، فرار کرد وگرنه پیچیدگی مشکلات، عرصه را بر مدیران سخت و برون رفت از آن را فوق طاقت خواهد کرد و مردم را در تنگنای مضاعف قرار خواهد داد.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها