جمعه 15 تیر 1403 7/5/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

چهار شنبه 26 آذر 1399 ، 20 : 17

کد خبر : 22103

از 0 نفر 0

آخرین جزئیات از تولید واکسن کرونای ایرانی کدام افراد نمی‌توانند واکسن کرونا تزریق کنند؟

آخرین جزئیات از تولید واکسن کرونای ایرانی کدام افراد نمی‌توانند واکسن کرونا تزریق کنند؟

متخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به آغاز مرحله نخست کارآزمایی انسانی واکسن کرونای ایرانی از ابتدای دی گفت: امیدواریم تا پیش از سال جدید این واکسن آماده شود.+ تحلیل خبر

متخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به آغاز مرحله نخست کارآزمایی انسانی واکسن کرونای ایرانی از ابتدای دی گفت: امیدواریم تا پیش از سال جدید این واکسن آماده شود.
به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، مینو محرز متخصص بیماری‌های عفونی در برنامه تهران کلینیک رادیو تهران با اشاره به آغاز مرحله تست انسانی واکسن کرونای انسانی از ابتدای دی‌ماه گفت: بر اساس اظهارات مسئولان ساخت این واکسن، مرحله تست انسانی از اول دی ماه بر روی 56 تا 60 نفر انجام می‌شود. این افراد در محدوده سنی 18 تا 50 سال بوده و پس از تزریق در قرنطینه می‌مانند تا مواجهه با ویروس نداشته باشند. به افراد داوطلب پاداش مختصری داده می‌شود.این واکسن عوارضی ندارد چون از واکسن ضعیف شده تهیه می‌شود.
وی در واکنش به اظهارات دکتر قانعی رئیس کمیته علمی ستاد کرونا مبنی بر انصراف از پذیرش واکسن به دلیل عدم نگهداری واکسن گفت: واکسن‌های کرونای فایزر و مدرنا به دمای 70 و 20 درجه زیر صفر نیاز دارند و ما امکانات نگهداری آن را نداریم. فقط کشورهایی مثل آمریکا، انگلیس و فرانسه و آلمان می‌توانند از این واکسن‌ها استفاده کنند.

تحلیل خبر

به دنبال انتشار خبرهایی که در مورد تولید واکسن کرونا از سوی دانشمندان ارزشمند کشورمان منتشر می‌شود، با موجی از تهاجم و یورش به دستاوردها در این زمینه مواجه می‌شویم که بدون تردید نمی‌تواند عادی باشد و دست افراد ویرانگری که تنها هدف زیستن آنان در دایره مال‌اندوزی و چپاول محدود و خلاصه می‌شود را پشت این تراژدی
می‌بینیم.
برخی که شمارشان متاسفانه کم نیست، با امواج ویرانگری که گاهی نیز به شکل طنز تلخ نمود می‌یابد، همراهی می‌کنند و ناکارآمدی‌ها و کاستی‌هایی که موجب رنج و دردشان شده است را با تلاش‌های بی‌دریغ دانشمندان وطن عزیزمان، ناآگاهانه گره می‌زنند تا که شاید کمی دل‌های سوخته خود را خنک کنند و از آلام روزگار تلخ و سخت تحمیل شده به آنان بکاهند که البته رفتارشان مصداق ضرب‌المثل «این ره که تو می‌روی به ترکستان است» را دارد و نتیجه‌ای جز تقابل با ترقی، توسعه و تعالی کشور دربر ندارد.
قرار گرفتن در این وضعیت، خروجی آلوده و آغشته شدن همه‌چیز با سیاست‌زدگی و سیاسی‌کاری‌های منفعت‌طلبان و خودکامگانی است که سرانگشت آنان را در جای جای زندگی مردم مشاهده و اثر زخم‌های سوزان و دردناکی را که به نقطه‌نقطه و بخش به بخش وارد کرده‌اند، با تمام وجود حس و لمس می‌کنیم.
در این فضای غبارآلودی که چشم، چشم را نمی‌بیند، پاکان و نیکانی مظلوم واقع می‌شوند که جز به روشنی‌ها نمی‌اندیشند و جز سرافرازی و سربلندی وطن و هم‌وطنان خود، سودایی در سر ندارند.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها