جمعه 15 تیر 1403 7/5/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

جمعه 28 آذر 1399 ، 46 : 17

کد خبر : 22112

از 0 نفر 0

وضعیت یارانه دارو در سال آینده ردیف اعتباری جدا برای واکسن کرونا

وضعیت یارانه دارو در سال آینده  ردیف اعتباری جدا  برای واکسن کرونا

رئیس سازمان غذا و دارو جزییات بودجه پیشنهادی برای ارز دارو در سال ۱۴۰۰ را اعلام کرد.+ تحلیل خبر

رئیس سازمان غذا و دارو جزییات بودجه پیشنهادی برای ارز دارو در سال ۱۴۰۰ را اعلام کرد.
دکتر محمدرضا شانه ساز در گفت و گو با ایسنا، درباره وضعیت ارز دارو در لایحه بودجه سال آینده، گفت: در لایحه بودجه پیشنهادی دولت برای سال ۱۴۰۰، معادل ۲.۵ میلیارد دلار برای ارز دارو و تجهیزات پزشکی اختصاص داده شده است.
ارز دارو، دولتی می‌ماند
وی درباره برخی اظهارنظرها مبنی آزادسازی ارز دارو در بودجه سال آینده، افزود: حتی اگر ارز دولتی تمام کالاهای اساسی حذف شود، اما ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی دارو همچنان به قوت خود باقی است.

تحلیل خبر

به یقین، میزان دغدغه‌مندی دلسوزانه و مدبرانه دولتمردان در اندازه توجه و اهمیت دادن به سلامتی جسمی و روانی مردم قابل سنجش است. دولت‌هایی که هدفشان پویایی و شکوفایی کشور و جامعه است و جز به تعالی و توسعه همه‌جانبه نمی‌اندیشند، نخستین گام را برای ارتقای سلامتی مردم برمی‌دارند و این مهم را در اولویت نخست برنامه‌های خود قرار می‌دهند.
بدون تردید جامعه‌ای که از سلامتی جسمی و روانی برخوردار نباشد و در آن اندوه و غبارِ یاس و ناامیدی، جای نشاط و شادی را گرفته باشد، هرگز نمی‌تواند مسیر ترقی و تعالی را طی کند و به ورطه نادانی و عقب‌ماندگی می‌افتد و به قهقرا می‌رود و از اخلاق نیز فاصله می‌گیرد.
البته توجه به سلامتی جسمی و روانی مردم، تنها به دارو و درمان محدود نمی‌شود، چراکه سلامتی جامعه نیازمند پیش‌زمینه‌ها و زمینه‌هایی است که امکان حرکت در مسیر سلامت را فراهم می‌کند و بدون هیچ شک و شبهه‌ای، در این زمینه کیفیت و کمیت مناسب و متناسب غذا حرف اول را می‌زند و در رأس برنامه‌ها قرار می‌گیرد.
دولتمردانی که نسبت به سلامتی مردم بی‌اعتنا و بی‌توجه هستند، درواقع در مسیر خط بطلان کشیدن بر باورهای اخلاقی حرکت می‌کنند و پایبندی‌هایی که موجب پایداری‌ها می‌شوند را به آتش می‌کشند.
تردیدی نیست که جامعه درگیر با دغدغه نان، قادر نخواهد بود در مسیر تعقل و تفکر گام بردارد و همواره در راه رفع نیازهای اولیه متوقف می‌شود و درجا خواهد زد.
مردمی که در رفع نیازهای ابتدایی خود وامانده شوند، چیزی به‌ نام شادی و نشاط را حس و لمس نمی‌کنند و بیشتر به خشونت و تندی و دوری از منطق و استدلال متمایل می‌شوند و موج هیجانات آنان را به هر طرفی که باشد، می‌کشاند.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها