جمعه 15 تیر 1403 7/5/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

شنبه 29 آذر 1399 ، 33 : 16

کد خبر : 22121

از 0 نفر 0

ابلاغ ممنوعیت تردد خودروهای شخصی از ساعت ۲۰ در شنبه و یکشنبه یلدایی تهران

ابلاغ ممنوعیت تردد خودروهای شخصی از ساعت ۲۰ در شنبه و یکشنبه یلدایی تهران

استاندار تهران مصوبه ممنوعیت تردد خودروهای شخصی در روزهای شنبه و یکشنبه در تهران را ابلاغ کرد.+ تحلیل خبر

استاندار تهران مصوبه ممنوعیت تردد خودروهای شخصی در روزهای شنبه و یکشنبه در تهران را ابلاغ کرد.
به گزارش ایسنا، انوشیروان محسنی بندپی در تشریح ابلاغ ممنوعیت تردد خودروهای شخصی در روزهای شنبه و یکشنبه از ساعت ۲۰ الی ۴ بامداد گفت: مصوبه ستاد ملی کرونا مبنی بر ممنوعیت تردد خودروهای شخصی از ساعت ۲۰ الی ۴ بامداد در روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده همزمان با شب یلدا به دستگاه‌های ذیربط ابلاغ شده است.
وی ادامه داد: بنا به مصوبه ستاد ملی کرونا مقرر شد روزهای شنبه و یکشنبه ۲۹ و ۳۰ آذرماه، اصناف از ساعت ۱۸ تعطیل و تردد خودروهای شخصی نیز در این دو روز، از ساعت ۲۰ تا ۴ بامداد ممنوع شود و این مصوبه به دستگاه‌های ذیربط در استان تهران ابلاغ شد و در روزهای فوق عملیاتی خواهد شد.

تحلیل خبر

لزوم تصویب و اجرای قوانین و مقررات بازدارنده در کشور و نقاط دیگری از جهان در مواردی که امری بدیهی و روشن است، نشانگر واقعیت‌های تلخ و روشنگرِ سستی‌ها، کاستی‌ها و بی‌مسئولیت‌هایی است که در خروجی‌های خود، ما را دچار تنگناها و مشکلات و معضلات پرشماری کرده که نه‌تنها در آن‌ها متوقف، بلکه به سمت قهقرا کشانده شده‌ایم.
اجبار به برخوردهای قهری، پلیسی و قضایی نشان می‌دهد که مسئولان فرهنگی، اجتماعی و .... به‌یقین کم‌کاری داشته‌اند و یا با بی‌توجهی سرد و غم‌انگیزی مواجه شده‌اند.هنگامی که اندیشمندان، صاحبان نقد و نظر، اهالی فرهنگ و .... میدان‌دار نباشند و درعوض لودگانِ هنرمندنما، عرصه‌های اجتماعی را در ید اختیار خود بگیرند و صاحب ثروت و مکنت شوند و با غبارآلود کردن فضای جامعه، جولاندهی کنند، نباید انتظاری بیش‌ازاین داشته باشیم.
هنگامی که اندیشمندان به انزوا بروند و اقشاری از جامعه به اسارت هیجان و احساس درآیند و از منطق و استدلال فاصله بگیرند، آنگاه مجبوریم برای حفظ سلامتی مردم، دست به دامان اقدامات قهری با تبعات سخت آن شویم و به افرادی از جامعه التماس کنیم که مراقب تندرستی خود باشند! گویی با کودکان نوپایی مواجه هستیم که درصورت غفلت از آنان، جان خود را به خطر می‌اندازند!
و از همه مخوف‌تر اینکه «چنانچه جامعه به رفتارهای قهری عادت کند، نباید توقع پویایی، شکوفایی، پیشرفت، توسعه و تعالی انسانی داشته باشیم».


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها