جمعه 15 تیر 1403 7/5/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

یکشنبه 30 آذر 1399 ، 24 : 17

کد خبر : 22130

از 0 نفر 0

معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر: مصرف «شیشه» صعودی شد قاچاق مواد مخدر؛ تجارتی که با صنعت خودروسازی برابری می‌کند

معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر: مصرف «شیشه» صعودی شد  قاچاق مواد مخدر؛ تجارتی که با صنعت خودروسازی برابری می‌کند

معاون مقابله باعرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر با تأکید بر اینکه مسئله مواد مخدر بسیار خطرناک‌تر از کروناست، گفت: براساس آمارهای مطرح شده، عامل ۵۵ درصد زندانیان کشور به صورت مستقیم و غیرمستقیم در رابطه با اعتیاد و قاچاق مواد مخدر است.+ تحلیل خبر

معاون مقابله باعرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر با تأکید بر اینکه مسئله مواد مخدر بسیار خطرناک‌تر از کروناست، گفت: براساس آمارهای مطرح شده، عامل ۵۵ درصد زندانیان کشور به صورت مستقیم و غیرمستقیم در رابطه با اعتیاد و قاچاق مواد مخدر است.
ناصر اصلانی در گفت‌وگو با ایسنا، در دنیا بیش از ۳۰۰ میلیون معتاد وجود دارد و سالانه بیش از ۴۵۰ هزار معتاد به علت سوءمصرف مواد مخدر جان خود را از دست می‌دهند.
مصرف «شیشه» صعودی شد/نگرانی از مشکلات در آینده
معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه بیشترین مصرف معتادان در کشور به ترتیب تریاک، حشیش، هروئین و شیشه است، گفت: اما مصرف شیشه صعودی است و اگر درباره آن اطلاع‌رسانی نشود آسیب‌های جدی برای اقشار (جوان و نوجوان) ایجاد می‌کند که در آینده ما را با مشکل مواجه خواهد کرد.
قاچاق مواد مخدر؛ تجارتی که با صنعت خودروسازی برابری می‌کند
اصلانی در ادامه سخنان خود، با اشاره به تأثیرات مواد مخدر بر حوزه‌های اقتصادی، با بیان اینکه قاچاق مواد مخدر تجارتی پرسود است، گفت: امروز مواد مخدر با صنعت خودروسازی، داروسازی و بانکداری برابری می‌کند. استکبار جهانی از مواد مخدر کسب درآمد می‌کند و لذا مواد مخدر تهدیدی است که باید در برابر آن هوشیار بود. در واقع افرادی که در قالب باند و شبکه به دنبال قاچاق مواد مخدر هستند، به نوعی به دنبال سودهای کلان هستند تا از این سود بهره‌های بالایی به دست آورند.

تحلیل خبر

گسترش روزافزون مواد مخدر به‌ویژه از نوع صنعتی آن، حکایت از عدم ارادهِ محکم و نداشتن عزم راسخ مسئولان ذی‌ربط در سطح جهان دارد. چراکه اگر برنامه‌ریزی منسجم و اقدامات جدی در این زمینه صورت گرفته بود، هم افزایشِ هزینه قاچاق و هم کاهش انگیزه برای تولید آن را شاهد می‌بودیم.
چگونه ممکن است که باندهای تولید و قاچاق مواد مخدر بدون داشتن پشت‌گرمی و اطمینان از حمایت‌های ویژه، شبکه‌های مافیایی بین‌المللی تشکیل دهند و سودهای کلان و نجومی خود را از راه نابودی و به تباهی کشاندن انسان‌های ضعیف‌النفس و بی‌اراده، به دست آورند؟!
آیا به‌راستی نمی‌توانند کِشت گسترده تریاک در کشوری که در این مورد شهره عام و خاص است را متوقف کنند؟! آیا شناسایی و نابودی مراکزی که به تولید و پخش مواد ویرانگرِ مخدر می‌پردازند، پیچیده‌تر و دشوارتر از مشکلاتی است که به‌راحتی از عهده حل‌وفصل آن‌ها برمی‌آیند؟!
آیا در این زمینه سازمان‌های بین‌المللی کارنامه قابل دفاعی را ارائه داده‌اند؟!
چنانچه وضعیت گسترش مواد مخدر در سطح جهان به همین منوال پیش رود، چه سرنوشتی برای بشر رقم خواهد خورد؟
در زمانه‌ای که ملاک و معیار سنجش ارزش‌ها در اقتصاد و پول محدود و محصور شده است، چگونه می‌توان آینده‌ای روبه رشد و تعالی را متصور شد؟!
غارتگران و چپاولگران، خروجی عملکردشان را چگونه ارزیابی کرده و می‌کنند؟! زیستن با ثروت و مکنت در دنیای فساد و تباهی چه لطفی برایشان دارد؟!
به‌راستی چه دردآور و تلخ است وقتی که می‌بینیم انسان‌های ارزشمندی در راه مبارزه با اقدامات ضد بشری و تباه، جان شیرین خود را به انسان و انسانیت هدیه می‌دهند، درحالی که مافیاهای زور و فساد، میلیون‌ها انسان را قربانی امیال پلید خود می‌کنند!


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها