جمعه 15 تیر 1403 7/5/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

جمعه 5 دی 1399 ، 19 : 17

کد خبر : 22166

از 0 نفر 0

معاون سازمان بیمه سلامت خبر داد؛ استقرار نسخه‌نویسی الکترونیک و حذف دفترچه بیمه کاغذی تا شهریور ۱۴۰۰

معاون سازمان بیمه سلامت خبر داد؛ استقرار نسخه‌نویسی الکترونیک  و حذف دفترچه بیمه کاغذی  تا شهریور ۱۴۰۰

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت، از استقرار کامل نسخه‌نویسی الکترونیک و حذف دفترچه‌های بیمه کاغذی تا شهریور ۱۴۰۰ خبر داد.+ تحلیل خبر

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت، از استقرار کامل نسخه‌نویسی الکترونیک و حذف دفترچه‌های بیمه کاغذی تا شهریور ۱۴۰۰ خبر داد.
به گزارش ایسنا، مهدی رضایی درخصوص آخرین وضعیت نسخه‌نویسی الکترونیکی در کشور، گفت: هم‌اکنون نسخه الکترونیک در کلیه استان‌های کشور مستقر شده است. در این طرح پزشکان اقدام به نسخه‌نویسی الکترونیک می‌کنند و ارائه خدمات تجویز شده در داروخانه و مراکز پاراکلینیک با ارائه یک کد رهگیری امکان‌پذیر است.
وی افزود: در مواردی که پزشک اقدام به تجویز در برگه‌های دفترچه داروخانه، آزمایشگاه و تصویربرداری در زمان ارائه خدمت کرده و با استفاده از فرآیند ثبت نسخه کاغذی اقدام به ثبت الکترونیک نسخه می‌کند؛ در این فرایند کلیه قوانین رسیدگی در نسخه الکترونیک به صورت برخط کنترل می‌شود و امکان محاسبه پرداخت از جیب بیمار وجود خواهد داشت.
وی گفت: نسخه الکترونیک و حذف دفترچه‌های کاغذی تا شهریور ۱۴۰۰ استقرار پیدا می‌کند.

تحلیل خبر

تجربه تلخ مخالفت‌ها و کارشکنی‌ها در مسیر تحقق کامل طرح مترقی پزشک خانواده که در کشورهای پیشرفته نتایج چشمگیر و ارزنده‌ای را داشته و دارد و قیاس آن با موضوع نسخه الکترونیک و از میان برداشتن نسخه‌های کاغذی با حواشی بسیار آن، نمایشگر تأثیر بسزا و غیرقابل‌انکار فناوری‌ها و عدم توان مقابله انحصارخواهی با دانش روز است. چراکه در طرح پزشک خانواده، نان‌های نامشروعی که آجر می‌شد، موج سهمگینی از مخالفت و ضدیت با این طرح را از سوی مخفی‌شدگان در تاریکی و ابهام، به راه انداخت و در مسیر آن سنگلاخ‌های متعددی به وجود آمد، اما این بار بهره‌گیری از فناوری و تبدیل نسخ کاغذی غیرقابل کنترل به نسخه‌نویسی الکترونیک شفاف و قابل بررسی و رصد دقیق و روشن، توانست در مقابل هجمه‌ها، کارشکنی‌ها
و .... مقاومت کند و رانتی‌ها دیگر نتوانستند به تخریب این طرح بپردازند، هرچند که اجرای آن را به تأخیر انداخته و می‌اندازند.
به‌راستی، فناوری‌ها در جهان امروز، توانسته است بسیاری از پرده‌ها را کنار بزند و شفافیت، تسریع و تسهیل در روند امور را به بشریت اهدا کند و دکان بسیاری از ویژه‌خواهان و ویژه‌خواران را به تعطیلی بکشاند و پرده‌های بسیاری را کنار زند.
با این روند، دنیا به سمت روشنی و آشکارسازی حرکت می‌کند و زمان پرده‌پوشی‌ها و بهانه‌های گوناگون برای مخفی داشتن آنچه دانستن آن‌ها بدون تردید حق انسان‌هاست، رو به پایان می‌رود.

 


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها