جمعه 15 تیر 1403 7/5/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

شنبه 6 دی 1399 ، 11 : 17

کد خبر : 22175

از 0 نفر 0

رئیس سابق دیوان محاسبات: اگر سال آینده حقوق ۶۰ میلیون تومانی دیدید تعجب نکنید!

رئیس سابق دیوان محاسبات: اگر سال آینده حقوق  ۶۰ میلیون تومانی دیدید  تعجب نکنید!

عادل آذر رئیس سابق دیوان محاسبات گفت: اگر مردم دیدند که پرداخت ماهانه ۶۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۰ داشتیم تعجب نکنند.+ تحلیل خبر

عادل آذر رئیس سابق دیوان محاسبات گفت: اگر مردم دیدند که پرداخت ماهانه ۶۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۰ داشتیم تعجب نکنند.
به گزارش همشهری آنلاین، رئیس سابق دیوان محاسبات در برنامه زنده تلویزیونی شبکه پنج سیمای جمهوری اسلامی ایران از حقوق‌های 60 میلیونی در بودجه سال آینده کشور خبر داد و آن‌ها را قانونی خواند.
وی تصریح کرد: این حقوق‌ها نجومی خوانده می‌شود اما نمی‌توانیم بگوییم غیرقانونی است.

تحلیل خبر

ما شیرازی‌ها ضرب‌المثلی داریم که در آن به زبان ساده و تنها در یک جمله اما پرنغز و مغز، تبعیض و تضاد را تبیین می‌کند. ضرب‌المثل «این یکی از ننه است، اما آن یکی از دده!» امروز می‌تواند بیانگر همین حقوق‌های قانونی اما نجومی باشد و مرزبندی بین قانونی و غیرقانونی بودن آن‌ها را به استهزا و رسوایی بکشد!
در شرایطی که بخش عظیمی از اقشار جامعه در تأمین نان شب خود وامانده‌اند و گرانی‌های ناشی از رانت، اختلاس، احتکار و .... کمرشان را شکسته و آنان را سرخورده کرده است، از وجود حقوق‌های نجومی قانونی در بودجه کشور سخن به میان
می‌آید!
در حالی که میلیون‌ها جوان لایق و تحصیل‌کرده در کشور آرزوی داشتن یک شغل با حقوق ماهانه 2 و یا 3 میلیونی و حتی کمتر را دارند، «برخی ازماه بهتران» با بی‌پروایی و بی‌اعتنایی به افکار زخم‌خورده عمومی، مردم را هیچ‌ و پوچ می‌انگارند و لابد انتظار هم دارند که همگان در مقابل این تبعیض و تضاد ویرانگر، سکوت اختیار کنند و مطیع امیال و اهداف اشخاص ویژه باشند!
با وجود این وضعیت، شگفتی در این است که حضرات ویژه احساس امنیت خاطر می‌کنند و از تبعات و عواقب به دنبال این اوضاع و احوال بی‌اطلاع هستند!


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها