جمعه 15 تیر 1403 7/5/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

سه شنبه 9 دی 1399 ، 08 : 18

کد خبر : 22202

از 0 نفر 0

الزام داروخانه‌ها به ثبت انسولین قلمی در سامانه تیتک سازمان غذا و دارو

الزام داروخانه‌ها به ثبت انسولین قلمی در سامانه تیتک سازمان غذا و دارو

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با اشاره به الزام تمامی داروخانه‌ها در سراسر کشور به ثبت انسولین قلمی در سامانه تیتک گفت: با اجرای این روش دارو به دست مصرف‌کنندگان واقعی می‌رسد و از کمبود آن جلوگیری می‌کند.+ تحلیل خبر

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با اشاره به الزام تمامی داروخانه‌ها در سراسر کشور به ثبت انسولین قلمی در سامانه تیتک گفت: با اجرای این روش دارو به دست مصرف‌کنندگان واقعی می‌رسد و از کمبود آن جلوگیری می‌کند.
به گزارش ایسنا، سید حیدر محمدی با اعلام این خبر اظهار کرد: داروخانه‌ها موظف هستند سهمیه انسولین خود را صرفاً در سامانه تیتک ثبت کرده و به فروش برسانند. با ثبت دارو در سامانه، فروش غیرمنطقی و خارج از چارچوب حذف می‌شود.

 

تحلیل خبر

با کم‌رنگ شدن و در پی آن بی‌رنگ شدن باورهای ناب و خالص، تنها راه باقی‌مانده برای کنترل تخلفات و سوءاستفاده‌ها،‌ استفاده از تکنولوژی است.
جای تأسف بسیار است که برخلاف آنچه انتظار می‌رفت، امروز با انواع و اقسام کم‌فروشی‌ها، گران‌فروشی‌ها، احتکارها و .... حتی در زمینه تهیه و توزیع داروهای حیاتی که نبود و یا کمبود آن‌ها به مرگ و درد و رنج بیماران منجر می‌شود، مواجه شده‌ایم.این‌گونه دوری از خدا و ظلم به خلق خدا، ما را به علامت خطری بسیار مخوف و هولناک متوجه می‌کند و هشدار جدی می‌دهد. باید به خود آییم و حال‌ و روزِ کنونی‌مان را به‌دقت بررسی کنیم تا دریابیم که اشکال کار در کجا و یا کجاها بوده و هست که اینچنین باید با نابسامانی‌ها و ناملایماتی که خروجی ناباوری‌ها و بی‌اعتقادی‌هاست، دست‌وپنجه نرم کنیم و به‌جای عطر دلنواز خدایی، بوی آزاردهنده تجاوز و تعدی را استشمام کنیم؟
آیا وضعیتی که در آن حتی به بیمار و دردمند هم رحم نمی‌شود و لازم است که عرضه داروهای حیاتی به‌شدت کنترل و بازرسی شود، خروجی ریا و تزویر و پدیده‌های ویرانگری همچون آقازادگی و .... بوده و یا احتیاج و درماندگی، «روبَه مِزاجی» را پدیدار کرده است؟
چنانچه هرچه زودتر در خود غور نکنیم و برای نجات از گرفتار شدن در گرداب خودکامگی، خودخواهی و خودمحوری چاره‌ای نیندیشیم، دیری نخواهد پایید که همه چیزمان را از دست خواهیم داد و دیگر نه زیستنی مطلوب و نه عاقبتی منتهی به خیر و روشنی خواهیم داشت و آنگاه باید در حسرت زندگی مردم کشورهایی به‌سر بریم که هرگز ادعاهای آنچنانی ما را نداشته و ندارند ولی راستی و درستی را پیشه کرده‌اند.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها