جمعه 15 تیر 1403 7/5/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

چهار شنبه 10 دی 1399 ، 17 : 18

کد خبر : 22211

از 0 نفر 0

تخریب دو ویلای میلیاردی در شمیرانات

تخریب دو ویلای میلیاردی  در شمیرانات

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شمیرانات از تخریب دو ویلای چند میلیاردی که در اراضی ملی این شهرستان به‌طور غیرمجاز ساخته شده بودند، خبر داد.+ تحلیل خبر

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شمیرانات از تخریب دو ویلای چند میلیاردی که در اراضی ملی این شهرستان به‌طور غیرمجاز ساخته شده بودند، خبر داد.
به گزارش ایسنا حسن شکری افزود: دو ویلا در مجموع ۱۱۰۰ مترمربع مساحت داشتند و در اراضی ملی پلاک اوشان بخش رودبار قصران و پلاک هنزک بخش لواسانات شهرستان شمیرانات واقع شده بودند که در راستای اجرای احکام صادره از سوی مراجع قضائی و با حضور عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی این شهرستان و مقامات قضائی از حوزه‌های قضائی رودبار قصران و لواسانات تخریب شدند و وضعیت این اراضی تصرفی به وضع سابق بازگردانده شد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شمیرانات با اشاره به انجام اقدامات پیشگیرانه حفاظتی از عرصه‌های ملی اظهار کرد: عرصه‌های ملی شمیرانات زیر ذره‌بین نیروهای حفاظتی قرار دارد و با رصد و پایش مستمر عرصه‌های منابع طبیعی با هرگونه سوءاستفاده‌های احتمالی توسط افراد سودجو برخورد قانونی می‌شود.

تحلیل خبر

اظهارات رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شمیرانات دقیقاً محکومیت وی و مجموعه منابع طبیعی را نمایان می‌کند. در مرتبه نخست باید پاسخ دهند که چرا پیش از بنا و در ابتدای شروع به ساخت از این امر جلوگیری نکرده‌اند و هم‌اینک به قول خودشان پس از اینکه میلیاردها تومان که درواقع مبدل به سرمایه عمومی شده است، اقدام به تخریب و از میان بردن چنین سرمایه‌های عظیمی کرده‌اند؟
این مجموعه باید پاسخ دهد که مگر بنابر اظهارات و ادعای خودشان عرصه‌های ملی زیر ذره‌بین نیروهای حفاظتی قرار ندارد و با رصد و پایش مستمر عرصه‌های منابع طبیعی با هرگونه سوءاستفاده‌های احتمالی توسط افراد سودجو برخورد قانونی نمی‌شود؟ پس چرا در مدت‌زمان ساخت این‌گونه بناها که حداقل بیش‌از یک سال به طول می‌انجامد، چشم را بسته‌اید و اجازه داده‌اید که افراد این‌همه سرمایه را به‌کار گیرند و اقدام به ساخت‌وساز کنند و در ادامه پس از گذشت زمانی طولانی و در پایان ساخت، به این فکر افتاده‌اید که از منابع طبیعی حفاظت و حراست کنید؟!
آیا این‌گونه برخوردها به اصطلاح، «بودار» و «مشکوک» نیست؟!
آیا با این وضعیت، منابع طبیعی با تخریب بناهای ایجادشده در آن‌ها به حالت اولیه خود بازمی‌گردند؟
آیا با ساخت‌وسازهایی که در نقاط مختلف کشور در عرصه‌های منابع طبیعی صورت گرفته است، یکسان و برابر و همسان برخورد می‌کنید؟
این سؤال در ذهن هر ایرانی و حتی غیرایرانی مطرح است که چرا موضوع کاخ‌های چند صدمیلیاردی لواسان را مسکوت گذاشته‌اید اما می‌بینیم که آلونک‌های ساده و فقیرانه را بر سر ضعیف‌ترین اقشار جامعه خراب می‌کنید به‌طوری که شاید منجر به وارد کردن
خسارت‌های جبران‌ناپذیر به آنان شود؟!
از سوی دیگر چرا سرمنشأ و مسببان اصلی زمین‌خواری را رها کرده‌اید اما مشاهده می‌کنیم به مالباختگانی برخورد شدید و خشن می‌کنید که این‌گونه زمین‌ها را از زورمداران و قدرتمندانی خریداری کرده‌اند که شما توان مقابله با آنان را ندارید و یا اینکه نمی‌خواهید با آنان مواجه و روبه‌رو
شوید؟!


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها