جمعه 15 تیر 1403 7/5/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

جمعه 3 بهمن 1399 ، 31 : 17

کد خبر : 22308

از 0 نفر 0

رفع کمبود شدید نیروی انسانی در هنرستان‌ها در دستورکار

رفع کمبود شدید  نیروی انسانی در هنرستان‌ها  در دستورکار

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به پیگیری در اولویت قرار گرفتن جذب فارغ‌التحصیلان، رفع کمبود شدید نیروی انسانی، تأمین فضا، تجهیزات و مواد مصرفی هنرستان‌ها گفت: تخصیص اعتبار ۱۷۸ میلیارد تومانی در سال جاری برای حوزه فنی و حرفه‌ای و کاردانش صورت گرفته و نشان می‌دهد اراده بر تقویت آموزش‌های مهارتی همچنان وجود دارد.+ تحلیل خبر

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به پیگیری در اولویت قرار گرفتن جذب فارغ‌التحصیلان، رفع کمبود شدید نیروی انسانی، تأمین فضا، تجهیزات و مواد مصرفی هنرستان‌ها گفت: تخصیص اعتبار ۱۷۸ میلیارد تومانی در سال جاری برای حوزه فنی و حرفه‌ای و کاردانش صورت گرفته و نشان می‌دهد اراده بر تقویت آموزش‌های مهارتی همچنان وجود دارد.
مصطفی آذرکیش در گفت و گو با ایسنا، ضمن تأکید بر اهمیت مهارت‌آموزی و توسعه هنرستان‌ها که در اسناد بالادستی نیز مورد توجه قرار گرفته است اظهار کرد: تصویب قوانین حمایتی جهت افزایش سهم آموزش‌های مهارتی در کنار قوانین تکلیفی بویژه مشوق‌های کارفرمایی و بیمه‌ای ضروری و اجتناب‌ناپذیر است.

 

تحلیل خبر

مسئله تعمیرات در کشور ما به موضوعی بغرنج و پردردسر مبدل شده است، چراکه درعین‌حال شمار بالای بیکاران، ازنظر نیروی ماهر تعمیرکار در زمینه‌های مختلف با کمبود شدید و ملموسی مواجه هستیم.
این مسئله موجب شده است که «تعمیر» به‌عنوان یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های روزمره اکثریت افراد جامعه همچنان مطرح باشد.
عدم شناخت لازم جامعه از علل بروز مشکل در دستگاه‌ها، وسایل خانگی، خودروها و .... موجب شده است که برخی تحت عنوان تعمیرکار، از این مسئله سوءاستفاده کنند و به‌اصطلاح، مردم را تیغ بزنند و جیب آنان را خالی کنند.
گاهی قطعه‌ای از یک وسیله برقی و یا بنزینی که هیچ‌گونه مشکل و ایرادی ندارد را به دلیل عدم آگاهی لازم مشتری، بیهوده و بدون آنکه لازم باشد، تعویض و صاحب ناچار آن را مجبور به هزینه کردهای چند برابری و سنگین می‌کنند.
متأسفانه اقبال جامعه بیشتر به سمت‌وسوی فروشندگی است تا تعمیرکاری، به همین علت، هم با کمبود تعمیرکار ماهر مواجه شده‌ایم و هم اینکه باید هزینه‌های بیهوده‌ای را متحمل شویم و ناخواسته، اجحاف را بپذیریم.
البته در این زمینه مشکل دیگری که وجود دارد، عدم نظارت دقیق و جدی بر کار تعمیرکاران است، به‌گونه‌ای که گاهی مجبور می‌شویم به مصداق ضرب‌المثل متداول، «شکایت خدا را نزد حضرت عباس ببریم!».
بنابراین باید در این زمینه چاره‌جویی جدی و اساسی صورت گیرد و مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای گسترش یابد و به شمار افراد متبحر برای تعمیرات گوناگون مبادرت شود و آموزش‌وپرورش به‌جای افزودن مداوم و مستمر به تعداد فارغ‌التحصیلان بیکار بدون مهارت دوره متوسطه، اقدام به ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و تربیت نیروهای ماهر کند.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها