جمعه 15 تیر 1403 7/5/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

شنبه 11 بهمن 1399 ، 27 : 18

کد خبر : 22371

از 0 نفر 0

دلیل مسدود شدن کارت بانکی مهاجرین افغان یک ماه مهلت تا تکمیل اطلاعات بانکی

دلیل مسدود شدن  کارت بانکی مهاجرین افغان یک ماه مهلت تا تکمیل اطلاعات بانکی

کارت بانکی تعدادی از مهاجران افغان در حالی به دلیل اعلام نشدن کد اتباع به بانک مسدود شد که از بانک‌های عامل خبر رسیده یک ماه دیگر به این مشتریان مهلت داده شده است.+ تحلیل خبر

کارت بانکی تعدادی از مهاجران افغان در حالی به دلیل اعلام نشدن کد اتباع به بانک مسدود شد که از بانک‌های عامل خبر رسیده یک ماه دیگر به این مشتریان مهلت داده شده است.
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، مسدود شدن کارت‌های بانکی مهاجرین افغان باعث شد جمعی از این افراد مقابل شعب بانکی تجمع کنند و خواستار رسیدگی به وضعیت حساب بانکی‌شان شوند.
برخی از این افراد می‌گویند: بانک بدون اطلاع قبلی، کارت بانکی ما را باطل کرده است بی‌آنکه از قبل هشداری داده باشد! دغدغه اصلی این گروه وضعیت امرارمعاش بعد از باطل شدن کارت‌های بانکی‌شان است.
بانک‌های صادرات و تجارت در راستای سیاست‌های مبارزه با پولشویی، مانع از تراکنش کارت‌هایی شده‌اند که اطلاعات صاحبان آن کارت‌ها نزد شعب کامل نیست. آنطور که مسئولان بانکی می‌گویند اطلاع‌رسانی در این باره از یک سال و نیم قبل آغاز شده بود و بانک‌ها به مشتریان اتباع خارجی هشدار داده بودند زودتر نسبت به اعلام کد اتباع خود نزد شعب بانکی اقدام کنند.
بعد از این اطلاع‌رسانی‌ها بیش از ۸۰ درصد از مشتریان اتباع خارجی به شعب بانکی مراجعه کرده و کد اتباع خود را به بانک اعلام کرده‌اند ولی کارت بانکی ۲۰ درصد باقی مانده که هنوز کد اتباع خود را به بانک اعلام نکرده‌اند روز پنجشنبه غیرفعال شد.
البته ارائه خدمات بانکی به این افراد در شعب ادامه داشته ولی کارت بانکی آنها مسدود شده بود.
بانک‌های عامل یک ماه دیگر به این گروه از مشتریان بانکی فرصت داده‌اند تا کد اتباع خود را به بانک اعلام کنند و اگر بعد از این فرصت داده شده، اتباع خارجی کد اتباع خود را به بانک اعلام نکردند، کارت‌های بانکی آنها مجدداً غیرفعال خواهد شد.

تحلیل خبر

محدودیت‌هایی که به‌طورمعمول هر کشوری به دلایل متعددی برای اتباع بیگانه درنظر می‌گیرد، در کشور ما گاهی به‌صورت‌های خطرناک و تهدیدآفرینی جلوه‌گر می‌شود.
محدودیت در داشتن کارت بانک و یا سیم‌کارت تلفن همراه، موجب شده است که برخی از صاحبان ساختمان‌های درحال ساخت، باغ‌ها، کارگاه‌ها، کارخانه‌ها و ...؛ که از اتباع بیگانه برای امور حفاظت و نگهبانی استفاده می‌کنند، برای آنان به‌ نام خود کارت‌بانک و سیم‌کارت تهیه کنند تا بتوانند تعاملات لازم را با این افراد داشته باشند، غافل از اینکه گاهی از این کارت‌ها و سیم‌کارت‌ها سوءاستفاده‌های مختلفی می‌شود که تبعات آن دامن صاحبان اصلی آن‌ها را می‌گیرد و برایشان دردسرهای تلخ بسیاری ایجاد می‌کند.
چندی پیش مالک باغی که از افراد سرشناس و آبرومندی نیز هست، به دلیل اینکه از کارت‌بانک و سیم‌کارتی که به ‌نام او بوده، توسط دو نفر از اتباع بیگانه در امر قمار اینترنتی و تخلف‌های دیگری سوءاستفاده شده بود، روانه زندان شد و درد و رنج‌های بسیاری را تحمل کرد و می‌کند.
این‌گونه اتفاقات در مرتبه نخست ناشی از عدم اطلاع‌رسانی جامع و گسترده است و در وهله بعدی به علت به‌کارگیری اتباع بیگانه با دستمزد کم است که به‌طور غیرقانونی وارد کشور شده و با سوءاستفاده‌های این‌چنینی هیچ‌گونه قیدوبند و تعهدی را در خود احساس نمی‌کنند.
به‌راستی تا کی باید شاهد هجوم اتباع بیگانه‌ای باشیم که غیرقانونی وارد کشورمان شده‌اند و در جای‌جای شهرها و روستاها، پنهان و آشکار به تصاحب فرصت‌های شغلی و گذاشتن هزینه‌های بسیار مادی و معنوی بر دوش مردم، مبادرت می‌کنند؟!


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها