شنبه 29 اردیبهشت 1403 5/18/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

یکشنبه 2 بهمن 1401 ، 07 : 18

کد خبر : 26434

از 0 نفر 0

سردار کوثری: برجام را صددرصد قبول داریم آن‌ها بیایند به تعهدات خود عمل کنند

سردار کوثری: برجام را صددرصد قبول داریم  آن‌ها بیایند به تعهدات خود عمل کنند

به گزارش تابناک به نقل از جماران، کوثری نماینده تهران در مجلس گفت: برجام اگر دوباره ادامه پیدا کند که ما آن را صد در صد قبول داریم، بیایند و به تعهدات خود عمل کنند تحریم‌ها را بردارند تا مذاکره صورت بگیرد و ادامه پیدا کند.+ تحلیل خبر

به گزارش تابناک به نقل از جماران، کوثری نماینده تهران در مجلس گفت: برجام اگر دوباره ادامه پیدا کند که ما آن را صد در صد قبول داریم، بیایند و به تعهدات خود عمل کنند تحریم‌ها را بردارند تا مذاکره صورت بگیرد و ادامه پیدا کند.
پارلمان اروپا در اقدامی خواستار قرار گرفتن نام سپاه پاسداران ایران در فهرست تروریستی اتحادیه اروپا شده است.
در این ارتباط سردار محمد اسماعیل کوثری گفت: این عمل پارلمان اروپا، آب در هاون کوبیدن است. به این علت که حتی قوانینی که خودشان در سازمان ملل نوشتند با چنین موضوعی که در پارلمان اتحادیه اروپا به تصویب رسیده است هم‌خوانی ندارد. سپاه از ۴۳ سال قبل در قانون اساسی ایران و در قوانین مشخص رسماً تشکیلات نظامی است.
این کاری که امروز اروپایی‌ها انجام دادند از روی عصبانیتی است که مقابل آن‌ها محکم ایستاده‌ایم. خصوصاً ضربات سنگینی که از طریق سپاه به آنان وارد شده است باعث شده دست به چنین عملی بزنند که هیچ اثری نیز در روابط بین‌الملل ندارد. سپاه کار خود را می‌کند و نظام جمهوری اسلامی مقتدرانه کار خود را پیش می‌برد.
وی در ارتباط با دستگیری جاسوس انگلیس گفت: قانونا همان جاسوس انگلیس محاکمه شده است. با وجود وکیل، به اندازه‌ای اسناد و مدارک قوی بود که خود متهم اعتراف کرده و از این قبیل موردها طی
۴۳ سال باز هم بوده است و آن‌ها در این زمینه بازی در می‌آورند، چرا که دست این‌ها از نظام جمهوری اسلامی ایران قطع شده است. لذا این‌ها چنین کارهایی می‌کنند که هیچ اثری ندارد و خودشان را ضایع می‌کنند، زیرا ملت‌ها دیگر به حرف آن‌ها توجه نمی‌کنند. به این خاطر حضور و نفوذ آن‌ها در میان ملت‌ها کمرنگ شده است و از این موضوع بسیار عصبانی شدند.
این همه ایران را تحریم کردند، به کجا رسیدند؟
کوثری از ادامه تحریم‌ها توسط غربی‌ها نیز گفت: این همه ایران را تحریم کردند، به کجا رسیدند؟ این‌ها تنها مدعی دموکراسی هستند و با آن گوش دنیا را پاره کردند و می‌گویند ما آزادی داریم و این دروغ را به خورد ملت‌ها دادند و چون دستشان رو شده است این کارها را انجام می‌دهند و این در حالی است که هیچ اثری ندارد.
برجام را صددرصد قبول داریم آن‌ها بیایند به تعهدات خود عمل کنند
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با وجود تحریم سپاه در ادامه روند مذاکرات برجام تصریح کرد: در برجام تا زمانی که آمریکایی‌ها به تعهدات خود عمل نکنند همین بساط است. دولت قبل در برجام به توافق رسید، ما به تعهدات خود عمل کردیم اما این آمریکایی‌ها بودند که به تعهدات خود عمل نکردند، ترامپ آمد و گفت من قبول ندارم و همه چیز را کنار گذاشت! حال چه چیزی باعث شده دوباره به دنبال برجام آمدند؟ برجام اگر دوباره ادامه پیدا کند که ما آن را صد در صد قبول داریم، بیایند و به تعهدات خود عمل کنند تحریم‌ها را بردارند تا مذاکره صورت بگیرد و ادامه پیدا کند.

تحلیل خبر

صدای یکپارچه و قابل اعتماد

دکتر محمدمهدی جعفری‌زاده

باید از داخل کشور خطاب به سران کشورهای دیگر، صدای واحد و یکپارچه و قابل اعتماد شنیده شود. اینکه هر کسی چیزی مغایر با دیگری بگوید و در جایگاه رسمی و غیررسمی، یکی بگوید برجام را قبول نداریم، دیگری بگوید برجام بد است، سومی بگوید آن را صددرصد قبول داریم و هر فردی و مسئولی گاهی «له» و گاهی «علیه» برجام سخن بگوید، دنیای خارج را متحیر و سرگردان می‌کند.
در همه کشورهای دنیا نهایتاً یک پیام واحد و قابل اعتماد در سیاست خارجی آنها به جهان مخابره می‌شود و طرف مقابل خواسته‌ها و استراتژی و حتی تاکتیک آنها را می‌داند و می‌تواند روی آن حساب باز کند. دنیای خارج مانند داخل کشور نیست که هر روز مسئولی حرفی می زند چند روز بعد آن را تغییر می‌دهد و انواع آمارها و حرف‌ها و وعده‌های متضاد ارائه می‌کنند و مردم هم کاری به آنها ندارند.
هرچند «بازار» نسبت به این سخنان متضاد، حساس است و بر مبنای آن قیمت‌ها را بالا و پایین می‌برد و سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های اقتصادی را کم و زیاد می‌کند اما سایر بخش‌های جامعه فقط این حرف‌ها را می‌شنوند و نسبت به آنها بی‌تفاوت شده‌اند ولی در سطح بین‌المللی، حساسیت فوق‌العاده بالاست به طوری که حتی با استناد به «یک کلمه» تصمیم‌گیری‌هایشان را تغییر می‌دهند.
به نظر می‌رسد باید در مورد مسائل کلیدی و پیام فرستادن به خارج به هر کسی در هر رده‌ای اجازه اظهارنظر داده نشود و با یک مدیریت واحد خواسته‌ها، دیدگاه‌ها، نظرات و موضع‌گیری‌ها به جهان اعلام شود. در مبانی و مفاهیم نظری سیاست خارجی، ابعاد معنایی و مدیریت واژگان‌شناسی، از ابزارهای مهم تصمیم‌سازی در سطح بین‌المللی است و باید در حوزه تخصصی، از آن به خوبی و با استادی مراقبت کرد و آن را دست هر کسی نسپرد.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها