پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

سه شنبه 4 مهر 1402 ، 01 : 18

کد خبر : 27156

از 0 نفر 0

علی مطهری:

نمی‌شود بگوییم مرغ ما یک پا دارد و به راه خود ادامه بدهیم

نمی‌شود بگوییم مرغ ما یک پا دارد و به راه خود ادامه بدهیم

علی مطهری در مصاحبه‌ای با عصر ایران گفت: اگر ما به اینجا برسیم که به طور قطعی باید در انتخابات شرکت بکنیم، این واقعاً به خاطر وظیفه شرعی و اجتماعی است. با همه انتقاداتی که ما به نظام جمهوری اسلامی داریم، ولی بالاخره اصل این نظام باید حفظ و اصلاح بشود.+ تحلیل خبر

علی مطهری در مصاحبه‌ای با عصر ایران گفت: اگر ما به اینجا برسیم که به طور قطعی باید در انتخابات شرکت بکنیم، این واقعاً به خاطر وظیفه شرعی و اجتماعی است. با همه انتقاداتی که ما به نظام جمهوری اسلامی داریم، ولی بالاخره اصل این نظام باید حفظ و اصلاح بشود.
اهم اظهارات علی مطهری را در ادامه بخوانید: باید ببینیم چه اتفاق می‌افتد و رفتار شورای نگهبان -که البته برگرفته از رفتار نهادهای اطلاعاتی و امنیتی است- چگونه خواهد بود. باید این را بسنجیم، شرایط جامعه را بسنجیم و میزان مشارکت مردم را بسنجیم [و تصمیم بگیریم]. انسان بالاخره در آن شرایط وظیفه خود را تشخیص می‌دهد که چگونه رفتار بکند. الآن نمی‌شود حرف قطعی زد. اگر ما به اینجا برسیم که به طور قطعی باید در انتخابات شرکت بکنیم، این واقعاً به خاطر وظیفه شرعی و اجتماعی است. با همه انتقاداتی که ما به نظام جمهوری اسلامی داریم، ولی بالاخره اصل این نظام باید حفظ و اصلاح بشود. برخی رفتارهای غلط باید از بین برود، باید برگردیم به قانون اساسی و باید مجلس برگردد به جایگاه خودش در قانون اساسی. ما اگر احساس کنیم که می‌توانیم اقداماتی انجام دهیم که مجلس برگردد به جایگاه خودش، حتماً وارد می‌شویم، چون به‌هرحال، ما خودمان را از صاحبان این انقلاب می‌دانیم و معتقدیم اصل این انقلاب باید حفظ بشود، ولی باید اصلاح بشود و در جایگاه وعده داده‌شده قرار بگیرد.
*نمی‌شود همین‌طور ما بگوییم مرغ ما یک پا دارد و به راه خود ادامه دهیم. این است که بالاخره اگر بشود افرادی وارد مجلس بشوند که مجلس را به جایگاه اصلی خودش برگردانند و مجلسی باشد که واقعاً نماینده مردم باشد و حرف‌های مردم در آنجا مطرح بشود، اگر انسان احساس کند می‌تواند در اینجا مؤثر باشد، آدم وارد می‌شود و وظیفه دارد وارد بشود.
*کارآیی و تأثیر مجلس خیلی کم شده، این هم به این دلیل است که دست‌وبال مجلس را بسته‌اند. من قبلاً هم عرض کرده بودم که وجود برخی شوراها که قانون‌گذاری می‌کنند، یک محدودیت برای مجلس است. وجود آن هیئت عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی که یک هیئت من‌درآوردی و کاملاً خلاف قانون اساسی است، یک عامل محدودکننده مجلس است و دست‌وبال مجلس را بسته است؛ مصوبه مجلس را می‌گیرد بررسی می‌کند و گاهی به بهانه مغایرت با یک سیاست کلی آن را نگه می‌دارد تا زمان آن بگذرد، در حالی که غیر از شورای نگهبان هیچ نهادی حق بررسی مصوبه مجلس را ندارد، شورای نگهبان هم صرفاً از نظر انطباق با شرع و قانون اساسی می‌تواند بررسی کند.

تحلیل خبر

لجاجت بلای جان مدیریت

دکتر محمدمهدی جعفری زاده

در سبک مدیریتی مدرن به ویژه در نگرش سیستمی، هر رفتار و کنش مدیریتی باید در معرض افکار عمومی گذاشته شود و از مردم «بازخورد Feedback» گرفته شود. مدیر هیچگاه نباید بگوید مرغ یک پا دارد و بر آن اصرار بورزد. چرا که مدیر برای رضایت و خشنودی خود، کار نمی‌کند بلکه ارزش همه کارهایش به میزان رضایت مردم و خرسندی آنهاست. اگر سیاستی اعمال شود که مورد پسند مردم نباشد و بازخورد مثبتی از آن مشاهده نشود بدون تعلل باید به تصحیح آن پرداخت و آن قدر به کم و زیاد کردن و تعدیل آن همت گماشت که نتیجه‌اش باعث جلب رضایت مردم شود.
همچنانکه یک تولیدکننده لباس باید نظرات مشتریان پیرامون رنگ، جنس، راحتی، شیک پوشی و کیفیت تولیدات خود را مرتباً بگیرد و در تولیدات بعدی، به خواسته‌ها و سلیقه‌های متنوع مشتریان خود، احترام بگذارد و آنها را دخالت دهد تا بتواند به تولید و فروش انبوه برسد، یک مدیر هم در هر سطحی باشد باید دائما عملکرد خود را در معرض افکار عمومی قرار داده و بازخورد بگیرد تا بتواند رضایت‌مندی عموم را جلب کند.
مدیری که می‌گوید فقط نظرات خودم باید لحاظ و اجرا شود و همه باید از آن اطاعت کنند، بدون شک مدیر موفقیتی نخواهد بود و دیر یا زود از مردم فاصله خواهد گرفت. تصلب، سرسختی و لجاجت در مدیریت، بلای جان مدیر است و نه تنها موقعیت او را تقویت و مستحکم نخواهد کرد، بلکه او را در موقعیتی، آسیب پذیر و شکننده قرار خواهد داد. کلام آخر اینکه مدیران در تمام سطوح مدیریتی، به بازخورد نظرات مردم اهمیت دهند و نظرات، روش‌ها و اهداف خود را اصلاح کنند تا به نتایج مطلوب و مقبول برسند.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها