پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

جمعه 7 مهر 1402 ، 30 : 17

کد خبر : 27164

از 0 نفر 0

وزیر میراث فرهنگی :

وقتی اعتراضاتی که شکل می‌گیرد را ریشه یابی می‌کنیم، در می‌یابیم که در شادی مردم کوتاهی کرده‌ایم

وقتی اعتراضاتی که شکل می‌گیرد را ریشه یابی می‌کنیم، در می‌یابیم   که در شادی مردم کوتاهی کرده‌ایم

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تاکید کرد: ما در شادی مردم و شاد کردن مردم و در ایجاد تنوع برای نسل‌های جدید غفلت کردیم و وقتی اعتراضاتی که شکل می‌گیرد را ریشه یابی می‌کنیم، در می‌یابیم کوتاهی کرده‌ایم که یکی از آن‌ها تفریحات است.+ تحلیل خبر

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تاکید کرد: ما در شادی مردم و شاد کردن مردم و در ایجاد تنوع برای نسل‌های جدید غفلت کردیم و وقتی اعتراضاتی که شکل می‌گیرد را ریشه یابی می‌کنیم، در می‌یابیم کوتاهی کرده‌ایم که یکی از آن‌ها تفریحات است.
وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خطاب به مسئولان بم گفت: از نزدیکی خود به کویر لوت استفاده کنید. ورزش سافاری یک ورزش لاکچری نیست و کاملاً مردمی است و از خودروسازان بم بخواهید که خودروی با قیمت پایین برای سافاری تولید کنند تا جوانان از این طریق انرژی خود را تخلیه و بانشاط شوند.
به گزارش ایسنا؛ عزت‌الله ضرغامی در نشست هم اندیشی فعالان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در شهرستان بم ضمن تشکر از همه فعالان حوزه میراث اظهار کرد: هنرهای سنتی و صنایع دستی نزدیکترین هنر به فرهنگ، تمدن، سبک زندگی، آداب و رسوم، دین و ... هستند و هیچ هنر دیگری همگراتر از صنایع دستی و هنرهای سنتی با فرهنگ ملی ما نیست. بم و کرمان غنای فوق‌العاده‌ای در حوزه صنایع دستی دارند.
او در ادامه خطاب به مسئولان بم بیان کرد: از نزدیکی خود به کویر لوت استفاده کنید. ورزش سافاری یک ورزش لاکچری نیست و کاملاً مردمی است و از خودروسازان بم بخواهید که خودروی با قیمت پایین برای سافاری تولید کنند تا جوانان از این طریق انرژی خود را تخلیه و بانشاط شوند. وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تاکید کرد: ما در شادی مردم و شاد کردن مردم و در ایجاد تنوع برای نسل‌های جدید غفلت کردیم و وقتی اعتراضاتی که شکل می‌گیرد را ریشه یابی می‌کنیم، در می‌یابیم کوتاهی کرده‌ایم که یکی از آن‌ها تفریحات است.
او با بیان اینکه همه شهرهای ما دارای منظر فرهنگی هستند، اظهار کرد: اگر ما همه با هم باشیم کسی نمی‌تواند هیچ غلطی بکند و وحدت اصالت دارد؛ فرهنگ ناملموس ما در دنیا می‌درخشد. میراث فرهنگی بهترین عامل برای انسجام ملی است. ضرغامی ادامه داد: با دهه هشتادی‌ها نتوانستیم حرف بزنیم و ضرر آن را دیدیم و همچنان که احترام بزرگان مهم است، باید بزرگترها نیز بزرگی کنند.

تحلیل خبر

اصالت با شادی است نه غم

دکتر محمدمهدی جعفری زاده

به طور طبیعی هر فردی، خانواده‌ای و گروهی در دوران عمر خود با دو عنصر «شادی و غم» مواجه می‌شوند به طوری که هیچکس و هیچ گروهی را سراغ ندارید که مدعی شده باشند که همیشه «شاد» یا همیشه «غمگین» بوده‌اند. این دو زوج متضاد (شادی و غم) جزء لاینفک زندگی فردی و جمعی بشر هستند.
اما در یک مقایسه و با رجوع به شناخت ابعاد شخصیتی، روحی و روانی و حتی جسمانی انسان‌ها، باید بیشتر حالات و اوقات زندگی آنها، همزاد و همراه با «شادی» باشد. به عبارت دیگر در زندگی انسان‌ها، «اصالت با شادی است نه غم». غم یک امر فرعی، حاشیه‌ای و موقت است که براثر برخی از حوادث، وقایع و رخدادها، در زندگی انسان بوجود می‌آید. غم در اثر بیماری، فوت نزدیکان، ورشکستگی، نرسیدن به برخی اهداف و آمال و ... حاصل می‌شود که خوشایند هیچکس نیست و به نوعی در مسیر زندگی‌اش، بر او تحمیل می‌شود. به همین خاطر انسان سعی می‌کند تا آنجا که می‌تواند این آثار ناراحتی را کنترل و کاهش دهد اما شادی و شادکامی، بستر و ماهیت زندگی انسان است و هر فردی برتولید آن و افزایش و گسترش ابعادش در تمام شئون زندگی‌اش تمایل دارد.
پس حکومت‌ها هم که نماینده مردم هستند وظیفه اصلی‌شان، حاکم کردن جوّ عمومی شادی و نشاط در جامعه است تا بدین طریق جلوی افسردگی، خمودگی و کم تحرکی افراد را گرفته و در اوج شادی، آنها را تشویق به کار و تلاش و فعالیت درخشان و کارآمد کنند.
یک جامعه مریض، جامعه زمینگیر و غمگین و کم تحرکی است اما یک جامعه سالم، جامعه‌ای پویا و با نشاط و پرتحرک خواهد بود.
پس وظیفه حکومت است که گرد غم و غصه و ناراحتی را از چهره مردمش پاک کند و آنها را به سمت شادی و نشاط مادی و معنوی سوق دهد.
همانطور که وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفته: «ما در شادی مردم و شاد کردن آنها و در ایجاد تنوع برای نسل‌های جدید غفلت کردیم و وقتی اعتراضاتی که شکل می‌گیرد را ریشه یابی می‌کنیم، در می‌یابیم کوتاهی کرده‌ایم که یکی از آنها تفریحات است»
به قول ایشان کار حکومت ایجاد شادی و نشاط و زمینه سازی برای تفریحات است نه تولید غم و غصه و ناراحتی، چرا که تولید غم و ناراحتی اگر در کوتاه مدت باعث همدردی و همراهی با حکومت شود ولی در درازمدت، نتیجه معکوس می‌دهد و علیه آن فوران می‌کند اما هیچگاه تولید شادی و نشاط علیه تولیدکننده آن، به کار گرفته نمی‌شود.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها