پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

سه شنبه 9 آبان 1402 ، 35 : 17

کد خبر : 27239

از 0 نفر 0

رئیس دفتر رهبری:

نیازمندان در کشور زیاد هستند

نیازمندان در کشور زیاد هستند

توصیه حضرت آقا به مسئولان، رفع مشکلات معیشتی و گرفتاری‌های مردم است

آیت‌الله محمدی گلپایگانی گفت: از مهم‌ترین موضوعات اقتصادی برای حضرت آقا، مسائل معیشت مردم است. در حال حاضر در کشور افرادی داریم که واقعاً نیازمند هستند و این افراد کم نیستند و زیادند.+ تحلیل خبر

آیت‌الله محمدی گلپایگانی گفت: از مهم‌ترین موضوعات اقتصادی برای حضرت آقا، مسائل معیشت مردم است. در حال حاضر در کشور افرادی داریم که واقعاً نیازمند هستند و این افراد کم نیستند و زیادند.
آیت‌الله محمد محمدی گلپایگانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره فرمایشات رهبری مبنی بر اینکه مسائل معیشتی مانند غبار مانع از دیده شدن اقدامات دولت شده و اینکه ایشان چه توصیه‌هایی به مسئولان درباره رفع مشکلات معیشتی مردم داشته و دارند، اظهار داشت: همواره یکی از سفارش‌های ایشان در دیدار با مسئولان عالی رتبه کشور، سفارش نسبت به رفع مشکلات مرتبط با معیشت و گرفتاری‌های مردم
است.
رئیس دفتر رهبر انقلاب ادامه داد: از مهم‌ترین موضوعات اقتصادی برای ایشان، مسائل معیشت مردم است. در حال حاضر در کشور افرادی داریم که واقعاً نیازمند هستند و این افراد کم نیستند و زیادند.
وی گفت: همین افراد نیازمند دست از یاری و فداکاری برنمی‌دارند و این فداکاری‌ها را ما می‌بینیم و همیشه یکی از توصیه‌های حضرت آقا در دیدار با مسئولان درجه یک کشور، توجه به معیشت این مردم و رفع مشکلات معیشتی آنهاست.

تحلیل خبر

جمعیت نیازمندان و نگاه ریشه‌ای به آن

دکتر محمدمهدی جعفری زاده

اینکه مسئولان باید به نیازمندان کمک کنند، سخن پسندیده‌ای است اما همه می‌دانیم که «نیازمندی» معلولِ علت و عواملی است که باید جهت خشکانیدن آن، اقتصادی پویا و قوی داشت.
دولت به عنوان متولی اقتصاد کشور باید طوری آن را هدایت و مدیریت کند که نیازمندی پیدا نشود. موقعی که همه مسئولان کشور قبول دارند که طیف وسیعی نیازمند در جامعه داریم و گاهی از آنها به نام جمعیت زیر خط فقر نام برده می‌شود و آمار آن را حدود 30 میلیون نفر قلمداد می‌کنند، باید بررسی و علت یابی کرد که چرا این همه فقیر و نیازمند و مستضعف زیرخط فقر داریم؟ چه راهی رفته‌ایم که به اینجا رسیده‌ایم؟ و کی می‌خواهیم در آن تجدید نظر کنیم؟ کشوری همچون ایران که از تمام جهات، غنی است و خداوند متعال، این همه منابع، ذخایر، موقعیت برجسته اقلیمی، تنوع آب و هوایی، کوه، جنگل، دریا، کویر و ... به ما داده، چرا باید جمعیت زیادی نیازمند و فقیر داشته باشیم؟
اگر مدیریت ما آنقدر قوی بود که می‌توانست از این نعمت‌های خدادادی حداکثر استفاده را ببرد، امروز نه تنها هیچ نیازمندی وجود نداشت بلکه همه در رفاه بی نظیر بسر می‌بردند. از همه این‌ها مهم‌تر، نیروی انسانی و مغزهای خلّاقی است که ایرانی‌ها دارند و در سراسر دنیا، می‌درخشند، اگر بتوانیم از آنها به خوبی و شایستگی بهره ببریم، به «اوج‌گیری» کم نظیری خواهیم رسید که مردم کشورهای دیگر به آن غبطه خواهند خورد.
چنانچه به جای مبارزه با معلول‌ها، سراغ علت‌ها برویم و همه انرژی خود را معطوف کارهای ریشه‌ای و زیربنایی کنیم، آنگاه خودبخود مسئله نیازمندی نیز حل خواهد شد و فشار از روی مردم خصوصاً طبقه محروم و متوسط برداشته خواهد شد.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها