پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

شنبه 13 آبان 1402 ، 41 : 17

کد خبر : 27251

از 0 نفر 0

سال آینده تأثیر معدل در کنکور ۵۰ درصد است

۷۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی مافیای کنکور است

۷۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی مافیای کنکور است

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه در سال آینده تأثیر قطعی معدل در کنکور به ۵۰ درصد می‌رسد و برای دانش‌آموزان پایه دهم و یازدهم امتحانات نهایی هماهنگ برگزار می‌شود، گفت: طبق گفته برخی افراد،۷۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی مافیای کنکور است.+ تحلیل خبر

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه در سال آینده تأثیر قطعی معدل در کنکور به ۵۰ درصد می‌رسد و برای دانش‌آموزان پایه دهم و یازدهم امتحانات نهایی هماهنگ برگزار می‌شود، گفت: طبق گفته برخی افراد،۷۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی مافیای کنکور است.
به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا؛ رضا مراد صحرایی در نشست با دانش‌آموزان استان اصفهان، با بیان اینکه دیدار با دانش‌آموزان در سفرهای استانی از الزامات است، اظهار کرد: افتخار می‌کنم به‌عنوان وزیر دانش‌آموزان به آن‌ها در راستای ساختن آینده ایران کمک می‌کنم. مهم‌ترین، اصلی‌ترین، پرثمرترین و اساسی‌ترین راه مدرسه است و در صورت قوی شدن مدارس، ایران قوی خواهد شد.وی با اشاره به شعار سال تحصیلی جاری، افزود: به منظور متفاوت آغاز کردن مهرماه امسال، شعار «همه باهم، یک صدا ایران، مدرسه قوی، ایران قوی» انتخاب شد که در آن پیام‌هایی نهفته بود، افرادی که قصد فتنه و توطئه دارند باید بدانند که تمام ایرانیان یک صدا «ایران» می‌گویند و قوی شدن ممکن است ده‌ها راه داشته باشد. اگر مسئولان می‌خواهند تلاش‌ها نتیجه بدهد، باید وقتی را صرف دانش‌آموزان کنند.
* سال آینده تأثیر معدل در کنکور ۵۰ درصد است
وزیر آموزش و پرورش، گفت: در آموزش و پرورش تلاش می‌شود استعداد دانش‌آموزان ایران شکوفا شود، طبق مصوبه انجام شده، در سال آینده تأثیر قطعی معدل در کنکور به ۵۰ درصد می‌رسد و برای دانش‌آموزان پایه دهم و یازدهم امتحانات نهایی هماهنگ برگزار می‌شود. دانش‌آموزان باید بدانند امتحانات نهایی به منظور عادلانه بودن شرایط برای تمام دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است و به منظور رعایت عدالت در نمره‌دهی، برگه پاسخ‌های دانش‌آموزان توسط مدرسان آن‌ها تصحیح نخواهد شد.
وی اضافه کرد: یکی از نتایج اقدامات انجام شده برای کنکور، پذیرش دانش‌آموزان سراسر کشور در دانشگاه‌های خوب بود و این موضوع نتیجه قرار نگرفتن کنکور به تنهایی به‌عنوان مبنا برای ورود به دانشگاه‌ها است، نقش کنکور به‌عنوان یک عامل اصلی کم‌رنگ‌تر می‌شود و آنچه که مبنای امتحانات تمام دانش‌آموزان است، کتب درسی است.
* حدود ۷۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی مافیای کنکور
صحرایی با اشاره به اینکه طبق گفته برخی افراد ۷۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی مافیای کنکور است و برخی توقع دارند آینده دانش‌آموزان را به خاطر منافع آن‌ها به خطر بیندازیم، توضیح داد: در راستای اجرای هرچه بیشتر برنامه‌هایی پرورشی، اردوهای راهیان نور و راهیان پیشرفت در دستور کار قرار گرفته و سال جاری یک میلیون نفر در این اردوها شرکت خواهند کرد که این عدد تنها یک شانزدهم دانش‌آموزان را در بر می‌گیرد.
وی خاطرنشان کرد: مسئله مشارکت خانواده‌ها در مسائل پرورشی دانش‌آموزان بسیار حائز اهمیت است و باید برای والدین اهمیت داشته باشد که فرزند آن‌ها چگونه تربیت می‌شود و در پی حضور و مشارکت والدین در امور مذکور هیچ مربی پرورشی حرف ناحسابی به دانش‌آموزان نخواهد زد.وزیر آموزش و پرورش از راه‌اندازی سامانه‌ای برای دوره دبیرستان خبر داد و افزود: این سامانه توسط آن دانش‌آموزان به طور پیوسته معلمان خود را ارزیابی کنند و این ارزیابی مبنای تصمیم‌گیری درخصوص معلم قرار گیرد. در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ذکر شده است که دانش‌آموزانی که تربیت می‌کنیم باید چگونه باشند.
وی با اشاره به آغاز طرح صد درصد و برگزاری صد رویداد ورزشی در صد روز از شنبه هفته گذشته، خاطرنشان کرد: با کمک دانش‌آموزان هدف‌های مدنظر به‌طور قطع محقق خواهد شد.

تحلیل خبر

مافیاهای گوناگون و وظایف مسئولان

دکتر محمدمهدی جعفری زاده

وزیر محترم آموزش و پرورش به مافیای کنکور اشاره کرده و گفته‌اند: «حدود 70 هزار میلیارد تومان گردش مالی مافیای کنکور است» در تحلیل سخن ایشان چند نکته حائز اهمیت است:
اولاً: چنین مافیایی یا وجود دارد یا ندارد. اگر وجود دارد و کار آنها واقعاً مافیایی است چه کسانی باید جلوی آنها را بگیرند؟ خود جناب وزیر در این راستا چه وظیفه‌ای دارد و چقدر به وظیفه‌اش عمل کرده است؟ اگر هیچ اقدامی نکرده، باید بخاطر «ترک فعل» پاسخگو باشد و اگر اقدامی در این زمینه انجام داده، به مردم گزارش دهد و بگوید چقدر موفق بوده و چقدر ناموفق. اگر ناموفق بوده، علل عدم موفقیت و موانع جلوی روی وی چه کسانی بوده‌اند و نهایتاً چه باید کرد تا این مافیاها از بین بروند؟
اما اگر چنین مافیایی وجود ندارد و سخن وزیر نادرست است آن موقع باید ببیند چه کسانی اطلاعات غلط به وی داده‌اند و با آنها برخورد کرده و سخنان خود را تصحیح کند.
ثانیاً: در بیشتر کشورهای پیشرفته سالهاست که دیگر چیزی به نام کنکور جهت ورود به مراکز دانشگاهی وجود ندارد. همه آزادند وارد دانشگاه‌ها شوند ولی در مدت زمان تحصیل، اینقدر انجام تکالیف، زحمات تحقیق و پژوهش و درس خواندن سخت است که همه کس نمی‌توانند به راحتی فارغ التحصیل شوند و لذا فقط افراد توانمند وارد تحصیلات دانشگاهی از کارشناسی تا کارشناسی ارشد و دکتری می‌شوند. پس اگر اصل کنکور در کشور ما برداشته شود آن موقع خود به خود مافیای کنکور هم از بین خواهد رفت و داوطلبان با
فشار کلاس و آزمون و بساط قبل از کنکور، وارد دانشگاه نخواهند شد.
ثالثاً: جناب وزیر حتماً اطلاعات دقیقی از اشخاص حقیقی و حقوقی که این 70 هزار میلیارد تومان را از مردم به حق یا ناحق مطالبه کرده‌اند، دارد. اگر اینها بدون مجوز کار می‌کنند که باید آموزش و پرورش جلوی آنها را بگیرد. اگر مجوز دارند و تخلف می‌کنند، بازهم آموزش و پرورش باید رسیدگی کرده و احیاناً آنها را به قوه قضاییه معرفی کند، چرا نکرده است؟ اگر کرده‌، نتیجه را به مردم گزارش دهد.
رابعاً: نکته آخر اینکه متاسفانه مسئولان مختلف تاکنون در حیطه کار خود بارها از مافیاهای مختلف نام برده‌اند و حتی لقب و عنوان «سلطان» تحت نام سلطان شکر، سکه، لاستیک، گوشت و ... را به آنها داده‌اند ولی نتیجه پیگیری و ریشه کنی آنها برای مردم مشخص نشده و .... تا امروز که به مافیای کنکور رسیده است!


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها