پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403 5/9/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

یکشنبه 3 دی 1402 ، 33 : 17

کد خبر : 27421

از 0 نفر 0

ذوالنوری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی:

ایران آماده است معلم تاریخ و جغرافیا به روسیه اعزام کند

ایران آماده است معلم تاریخ و جغرافیا  به روسیه اعزام کند

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ایران آمادگی دارد تعدادی معلم تاریخ و جغرافیا برای آموزش روس‌ها به روسیه اعزام کند تا برای جلسات بعدی، حکام عرب هر انشای غلطی را به خورد آنان ندهند.+ تحلیل خبر

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ایران آمادگی دارد تعدادی معلم تاریخ و جغرافیا برای آموزش روس‌ها به روسیه اعزام کند تا برای جلسات بعدی، حکام عرب هر انشای غلطی را به خورد آنان ندهند.
مجتبی ذوالنوری نایب رئیس مجلس یازدهم در واکنش به بخشی از بیانیه ششمین نشست مجمع همکاری عرب و روسیه گفت: ایران آمادگی دارد تعدادی معلم تاریخ و جغرافیا برای آموزش روس‌ها به روسیه اعزام کند که سطح اطلاعات آن‌ها نسبت به تاریخ ایران و منطقه تقویت شده تا برای جلسات بعدی، حکام عرب هر انشای غلطی را به خورد آنان ندهند.
به گزارش ایسنا بخش‌هایی از گفت و گوی ذوالنوری را در ادامه می‌خوانید:
اگر حکام عرب سر سوزنی غیرت، شجاعت، شرف و عرق ملی دارند، سرزمین صددرصد عربی اسلامی غزه و فلسطین را حفظ کنند و قدمی برای نجات زن و کودک و ناموس‌شان از تهاجمات رژیم صهیونیستی بردارند.
حکام عرب چشم طمع‌شان را از جزایر سه گانه همیشه ایرانی بردارند، چون خدنگ غیور مردان ایرانی هر چشم طمعی را کور خواهد کرد؛ پس خوب است از سرنوشت صدام عبرت بگیرند؛ خودشان هم می‌دانند که اگر همه حکام مدعی جزایر سه‌گانه را وزن کنند با یک لنگه پوتین صدام هم برابری ندارند.

تحلیل خبر

موضع روسیه در قبال جزایر سه گانه ایرانی!

دکتر محمدمهدی جعفری زاده

از سال گذشته تاکنون، دوبار در دو اجلاس، روسیه همنوا با طرفداران تجزیه سه جزیره ایرانی، در مسیری خلاف نظر مردم ایران و حتی مسئولان کشور حرکت کرده است. هر کشوری اگر حاضر باشد هر منافعی را از دست بدهد ولی یقیناً به شدت از تجزیه تمامیت خاکش ممانعت می‌کند. جوانان پرشور، نوجوانان و حتی پیرمردان ما در 8 سال جنگ با عراق، همه هستی خود را در طبق اخلاص گذاشتند تا حتی یک وجب از خاک کشور جدا نشود و با انبوه شهدا، جانبازان و اسرا بالاخره موفق شدند. در آن زمان سلاح‌های شوروی سابق در خدمت ارتش عراق بود و با هواپیماهای جنگنده میگ و انواع سلاح‌های سبک و سنگین شوروی، عزیزان ما را هدف می‌گرفتند. متاسفانه حالا که ایران، روابط همه جانبه سیاسی، اقتصادی، نظامی و ... با روسیه دارد و انتظار این است که در یک جبهه سیاسی در سطح بین المللی حضور متحد داشته باشند، گاهی روسیه ساز مخالف می‌زند و با مخالفان ایران متحد می‌شود! در اینجا وظیفه مسئولان کشور چیست؟ آیا نباید برخوردهای قوی و اثرگذار با روسیه داشته باشند؟ اگر در اولین باری که روسیه در اجلاسیه کشورهای عربی، از طرح تجزیه تنب کوچک و بزرگ و ابوموسی، با آنها هماهنگ و همسو شد، مسئولان ما برخورد محکم و قوی با آن داشتند و از روسیه می‌خواستند که موضع خود را یک طرفه کند، شاید کار به اینجا نمی‌رسید که دوباره همان سناریوی تجزیه طلبانه مطرح شود و یکی از بازیگران آن روسیه باشد!
حداقل حالا باید تکلیف با روسیه روشن شود وگرنه تجزیه و جدایی سه جزیره ایرانی در آینده نزدیک، جدی‌تر مطرح خواهد شد. باید مسئولان کشور در قامت معلمان تاریخ و جغرافیا، به مسئولان روسیه، یادآوری کنند که مردم ایران تا ابد واقعه تلخ قراردادهای ننگین ترکمانچای و گلستان را فراموش نخواهند کرد و هشدار دهند که با نقش آفرینی در طرح تجزیه سه جزایر ایرانی بر تنفر مردم ایران نیفزایند. متاسفانه از سهم ایران در دریای خزر، کاسته شد و روسیه و چند کشور جدا شده از شوروی سابق بر سهم خود افزودند. دریای خزر در شمال و جزایر سه گانه در جنوب کشور، سرنوشت مشابهی پیدا نکنند!


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « یادداشت / تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها