پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403 5/9/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

دوشنبه 23 بهمن 1402 ، 07 : 18

کد خبر : 27579

از 0 نفر 0

وزیر ارتباطات:

کیفیت اینترنت یک شبه ارتقا پیدا نمی‌کند

کیفیت اینترنت یک شبه ارتقا پیدا نمی‌کند

بنا به گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کیفیت اینترنت یک شبه ارتقا پیدا نمی‌کند، کیفیت نیازمند خرید تجهیزات و نصب است و یک کار تدریجی است ما سامانه‌ای را راه‌اندازی کردیم که مردم به شکل برخط بتوانند وضعیت کیفیت ارتباطات را ببینند.+ تحلیل خبر

بنا به گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کیفیت اینترنت یک شبه ارتقا پیدا نمی‌کند، کیفیت نیازمند خرید تجهیزات و نصب است و یک کار تدریجی است ما سامانه‌ای را راه‌اندازی کردیم که مردم به شکل برخط بتوانند وضعیت کیفیت ارتباطات را ببینند.
رویداد ۲۴ شفقنا نوشت: عیسی زارع پور درباره قطعی اینترنت ثابت برخی از اپراتورها بیان کرد: ممکن است که به صورت موردی قطعی اینترنت برخی از اپراتورها رخ دهد و اگر مسئله‌ای در این زمینه رخ دهد حتماً از قبل اطلاع‌رسانی می‌شود، ولی اگر حق کسی ضایع شود، می‌تواند با شماره ۱۹۵ تماس بگیرند و گزارش دهند حتماً همکارانم رسیدگی می‌کنند، اگر هم مشکل رخ داده، عمومی باشد حتماً همکاران رأساً از طریق سازمان تنظیم و مقررات اقدام می‌کنند.
وی در پاسخ به پرسش دیگری درباره اینکه «با گذشت بیش از یک ماه از افزایش تعرفه‌های اینترنت، گزارشی از میزان افزایش کیفیت شبکه دارید؟» گفت: کیفیت یک شبه ارتقا پیدا نمی‌کند، کیفیت نیازمند خرید تجهیزات و نصب است و یک کار تدریجی است، ولی ما پیگیری و نظارت می‌کنیم و یک سامانه‌ای هم راه‌اندازی کردیم که مردم به شکل برخط بتوانند وضعیت کیفیت ارتباطات و رشد و بهبود را ببینند که همکارانم در سازمان تنظیم مقررات دو هفته پیش از این سامانه رونمایی کردند که می‌توانید به آن مراجعه کنید و وضعیت را مشاهده کنید.
زارع پور پیش از این عنوان کرده بود: پس از شش سال افزایش تعرفه اینترنت، حداقل افزایشی است که باید با توجه به تورم ایجاد می‌شد، چرا که اگر امکان توسعه نباشد، کیفیت شبکه افت پیدا خواهد کرد، از همین رو برای اولین بار در کشور افزایش تعرفه را اعمال کردیم و در مقابل از اپراتورها ضمانت گرفتیم که تا خرداد ماه سال ۱۴۰۲ به میزان ۳۰ درصد و تا پایان سال ۱۴۰۲ به میزان ۵۰ درصد سرعت اینترنت افزایش یابد. وزیر ارتباطات ابراز امیدواری کرد که توسعه کیفیت اینترنت با نظارت سازمان تنظیم مقررات به درستی انجام شود.

تحلیل خبر

یک شبه؟!

دکتر محمدمهدی جعفری زاده

وزیر ارتباطات گفته‌اند: «کیفیت اینترنت یک شبه ارتقا پیدا نمی‌کند» جناب وزیر از تعبیر «یک شبه» برای ارتقای کیفیت اینترنت استفاده کرده‌اند تا به مخاطبان بگویند که «زمان و فرصت کافی» می‌خواهند تا بتوانند کیفیت اینترنت را ارتقا دهند.
معلوم نیست جناب ایشان چقدر وقت می‌خواهند؛ چند شب، چند هفته، چند ماه و یا چند سال؟! و آیا از زمانی که وزیر شده‌اند تاکنون چند شب، چند هفته، چند ماه و یا چند سال، وقت صرف کرده‌اند تا به این مهم، جامه عمل بپوشانند. وی باید گزارش دهند که در مدت زمان وزارتشان چند درصد در این راستا، پیشرفت داشته‌اند و چند درصد دیگر باقیمانده و چه مدت زمانی برای تحقق بقیه، نیاز دارند.
نه فقط وزیر ارتباطات بلکه هر وزیری و هر مدیری در هر سطحی، اگر برنامه و پروژه‌ای در دست اقدام دارد باید «زمان انجام» آن را مشخص کند و در مقاطع خاص، میزان پیشرفت اجرایی آن را طبق برنامه زمان بندی شده به مردم گزارش دهد.
از طرف دیگر مسئولان بالادستی، رسانه‌های جمعی و مردم، با ارزیابی میزان موفقیت قابل انتظار، از وی بخواهند که پاسخگو باشد.
«زمان مسئولیت و مدیریت» آن قدر مهم است که با سرنوشت یک ملت ارتباط مستقیم دارد و اگر از دست رفت، به هیچ عنوان قابل‌برگشت و جبران نیست. حتی اگر با صرف وقت و زمان دیگری به نتیجه برسد معنایش این نیست که «جبران» شده است چرا که این مربوط به زمان‌های بعدی است نه قبلی. یعنی آن زمان از دست رفته، برای همیشه تلف شده و قابل احیا و جبران نیست.
هیچ مدیری اجازه ندارد بگوید برنامه و پروژه‌ای را به جای مثلاً 2 سال در 4 سال اجرا کردم و تاکید کند که بالاخره آن را اجرا کرده‌ام، پس موفق هستم! نه، این طرز تفکر اشتباه است، چرا که این زمان 2 ساله برای همیشه از بین رفته یعنی وقت یک ملت، تباه شده و نباید از آن راحت گذشت. امید که عنصر «زمان» در مدیریت و مسئولیت مسئولان، معنای واقعی خود را بیابد.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « یادداشت / تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها