شنبه 8 اردیبهشت 1403 4/27/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

یکشنبه 20 اسفند 1402 ، 48 : 17

کد خبر : 27667

از 0 نفر 0

رسانه صرب:

آلمان برای جنگ با روسیه تدارک می‌بیند

آلمان برای جنگ با روسیه  تدارک می‌بیند

یک روزنامه صربستان از تدارک آلمان برای جنگ با روسیه خبر داد.+ تحلیل خبر

یک روزنامه صربستان از تدارک آلمان برای جنگ با روسیه خبر داد.
به گزارش ایلنا، روزنامه پلیتیکا صربستان فاش کرد که آلمان برای جنگ با روسیه آماده می‌شود.
این روزنامه گزارش داد: «آلمانی‌ها این واقعیت را پنهان نمی‌کنند که برای یک جنگ به ظاهر دفاعی آماده می‌شوند. آنها باید در همه چیز از مهمات گرفته تا هر چیز دیگری از جمله در زمینه حمل و نقل، هواپیماها، سامانه‌های پدافند هوایی، فرماندهی و پایگاه‌های کنترل، شناسایی و ماهواره‌ها در مقیاس بزرگ سرمایه گذاری کنند». این روزنامه نوشت که آلمانی‌ها به رغم انکار سیاستمداران این کشور با ارسال موشک‌های دوربرد تاوروس و اعزام یک یگان برای نگهداری و استفاده از آنها در اوکراین درگیری را تشدید می‌کنند تا دولت کی‌یف را از فروپاشی نجات دهند.این روزنامه ادامه داد: «آنها این تسلیحات را ارسال و سربازان را اعزام و همه چیز را به همان روشی که در قراردادهای مینسک امضا کردند، پنهان می‌کنند تا آلمان برای جنگ آمادگی بیشتری پیداکند».

تحلیل خبر

غرب می‌خواهد چه نتیجه‌ای از جنگ روسیه و اوکراین بگیرد؟

دکتر محمدمهدی جعفری زاده

تحرکات و سخنان اخیر مسئولان روسیه نشان می‌دهد که ادامه جنگ با اوکراین به شکل فعلی، برای آنها قابل تحمل نیست، چرا که فرسایشی شدن جنگ به وجهه جهانی روسیه آسیب جدی زده و توانایی آن را در چشم جهانیان به سخره گرفته است.
از طرف دیگر خسارت‌های اقتصادی روزافزون بر روسیه تحمیل می‌شود و مضاف بر آن، شدیدتر شدن محدوده تحریم‌های غرب، به تضعیف اقتصاد روسیه منجر شده است. جنگ روسیه با اوکراین، حیثیت سیاسی، قدرت نظامی و توان اقتصادی روسیه را در انظار جهانیان زیر سوال برد. هرچه این جنگ به درازا بینجامد، نتیجه آن برای روسیه وحشتناک‌تر خواهد بود. به همین خاطر روسیه ظاهراً قصد دارد با یک حمله برق آسا، کی یف مرکز حکومت اوکراین را تصرف کند و فاتحانه به جنگ خاتمه دهد. اما از طرف دیگر غرب همه انرژی خود را جهت حمایت از اوکراین مصروف داشته و می‌خواهد به هر قیمتی شده، روسیه فاتح میدان جنگ نباشد. از کمک‌ها و حمایت‌های تسلیحاتی و مالی و سیاسی از اوکراین گرفته تا عنداللزوم ورود مستقیم به جنگ با روسیه.
تاکنون دو کشور انگلیس و آلمان از این جنگ احتمالی سخن گفته‌اند و این یعنی روسیه ریسک حمله به کی یف را از سر خود بیرون کند. البته آمریکا و اروپا نمی‌خواهند روسیه را نابود کنند بلکه می‌خواهند نتیجه این جنگ، یک روسیه ضعیف شده و بی‌اعتبار باشد. اگر آنها به چنین هدفی برسند، در مرحله بعد، همین سرنوشتِ چین خواهد بود. غرب می‌خواهد اگر زمانی چین به جنگ با تایوان بپردازد به همان سرنوشتی دچارش کند که اکنون روسیه، گرفتار آن شده است. فعلاً همه منتظر نتیجه نهایی جنگ روسیه و اوکراین هستند، تا چه پیش آید.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « یادداشت / تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها