چهار شنبه 13 تیر 1403 7/3/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

جمعه 4 خرداد 1403 ، 34 : 17

کد خبر : 27811

از 0 نفر 0

رئیس دفتر رئیس جمهور:

در این ۴۵ روز کم نخواهیم گذاشت و کار ۴۵۰ روز را انجام می‌دهیم

در این ۴۵ روز کم نخواهیم گذاشت و کار ۴۵۰ روز را انجام می‌دهیم

رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اگر بخواهیم یک دیپلمات الگو برای جهان بشریت معرفی کنیم او شهید حسین امیرعبداللهیان است.+ تحلیل خبر

رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اگر بخواهیم یک دیپلمات الگو برای جهان بشریت معرفی کنیم او شهید حسین امیرعبداللهیان است.
به گزارش خبرنگار ایلنا، اسماعیلی درحاشیه مراسم تشییع پیکر شهدای خدمت در جمع خبرنگاران گفت: ما نه تنها در این
۴۵ روز کم نخواهیم گذاشت بلکه تلاش می‌کنیم در این ۴۵ روز کار ۴۵۰ روز را انجام دهیم.
وی ادامه داد: ما از شهید آیت‌الله رییسی آموختیم که خسته نشویم و پای به پای ایشان دویدیم ایشان خسته نشدند و ما هم خسته نشدیم. امروز با دلی داغدار اما با امید به آینده کار را ادامه خواهیم داد و همزمان انتخابات دور بعد ریاست جمهوری را برگزار خواهیم کرد و ادامه مسیر را به کسی خواهیم سپرد.
به گفته وی مسئله تیم فنی بحث و فنی بالگرد در حال بررسی هستند.وی درباره امیرعبداللهیان گفت: امیرعبداللهیان از معدود دیپلمات‌های مجاهدی بود که میدان و دیپلماسی را در هم ادغام کرد و جهادی که در میدان بود به دیپلماسی نیز برد او یک دیپلمات مجاهد بود. آنچه را که ما در جهاد، در میدان نبرد در دوران دفاع مقدس و در دوران دفاع از حریم و حرم و میادین مختلف نبرد با دشمن داشتیم ایشان این نبرد را به احسن وجه در سخت‌ترین شرایط در میدان دیپلماسی انجام داد.
رئیس دفتر رئیس جمهور تصریح کرد: او به یک الگو برای حوزه دیپلماسی بین‌المللی نه تنها برای ایران بلکه جهان تبدیل شد. از این به بعد اگر بخواهیم یک دیپلمات الگو برای جهان بشریت معرفی کنیم او شهید حسین امیرعبدالهیان است.
وی ادامه داد: شهید امیرعبداللهیان به لحاظ مجاهدتی که انجام داد از روز اول به ویژه بعد از نبرد غزه و ظلمی که در غزه شد و بعد از آن هم تحقق وعده صادق در حوزه دیپلماسی سنگ تمام گذاشت و یک مکتب جدید دیپلماسی در حوزه روابط بین‌المللی را ایجاد کرد.
اسماعیلی در پاسخ به این سؤال که کابینه بعدی همین مسیر را ادامه می‌دهد،‌ گفت: باید ادامه دهد؛ ادامه می‌دهد اصلاً سؤال نیست بلکه مردم در موقع انتخاب باید شرط کنند و عهد بگیرند از دولتمردان بعدی که مسیر شهید آیت‌الله رییسی را ادامه دهند و این حضور این پیام را به دولتمردان بعدی کشور منتقل کرد چه برای ما که در این ۴۵ روز باقی مانده عهده‌دار مسئولیت هستیم و چه دولتمردان بعدی راه روشن شد.

تحلیل خبر

45 روز، کار 450 روز را انجام دادن؛ همه منتظرند

دکتر محمدمهدی جعفری زاده

اگر واقعاً این طور که رئیس دفتر رئیس جمهور گفته: «در 45 روز آینده بتوانند کار 450 روز را انجام دهند» برای اولین بار است که هیئت دولت چنین معجزه‌ای را می‌خواهد رقم بزند. این ادعا دو حالت دارد؛ یا ادعای واقعی است یا شعار است. اگر شعار باشد که کاری با آن نداریم ولی اگر ادعای واقعی باشد باید منتظر تحولات عمیق و گسترده‌ای در سطح کشور باشیم چرا که 45 روز کار 450 روز (بیش از یک سال) انجام دادن، اگر شدنی بوده، چرا تاکنون هیچ دولتی انجام نداده است؟ و اگر این تصمیم و عزم، جدید است و از این پس می‌خواهند
10 برابر گذشته کارهای مهم انجام دهند، این گوی و این میدان. بدون شک اگر در این سطح وسیع و گسترده، کارهای بزرگ انجام گیرد، ملت هم از آنها حمایت خواهند کرد.
رئیس دفتر رئیس جمهور باید همان زمان که این ادعا را بر زبان جاری می‌ساخت بلافاصله برنامه‌هایی را که در این 45 روز معادل 450 روز می‌خواهند انجام دهند، ارائه می‌داد تا در پایان 45 روز آینده، قابل سنجش و ارزیابی باشد. مردم منتظرند تا رئوس این برنامه‌ها را بشنوند و اجرای آنها را روز به روز رصد و مشاهده کنند. موجب خوشحالی و مباهات است اگر در پایان 45 روز دیگر ببینیم چهره کشور دگرگون شده، بخش اعظمی از مشکلات اقتصادی حل شده، عمده معضلات بخش دارو و درمان رفع شده، از درصد فقر کاسته و بر درصد رفاه افزوده شده و ... به همین نسبت در همه ابعاد عمرانی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، ورزشی، گردشگری و ... تحولات مثبت چشمگیری رخ داده است. همه مردم منتظر چنین رخدادهای مهمی هستند.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها