سه شنبه 2 مرداد 1403 7/23/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

شنبه 16 تیر 1403 ، 56 : 17

کد خبر : 27943

از 0 نفر 0

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام:

مشکلات کشور کم نیست

مشکلات کشور کم نیست

فردای انتخابات همه باید به هم کمک کنیم

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:‌ فردا باید همدلی باشد و همه باید به هم کمک کنیم زیرا مشکلات کشور کم نیست و رئیس‌جمهور به تنهایی نمی‌تواند کار کند و همه باید کمک کنیم.+ تحلیل خبر

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:‌ فردا باید همدلی باشد و همه باید به هم کمک کنیم زیرا مشکلات کشور کم نیست و رئیس‌جمهور به تنهایی نمی‌تواند کار کند و همه باید کمک کنیم.
به گزارش خبرنگار ایلنا، آیت الله آملی لاریجانی پس از انداختن رأی خود در صندوق شورای نگهبان گفت: امروز یکی از این دو نفر انتخاب می‌شوند و ایام انتخابات اقتضائاتی دارد. حرف‌ها و وعده‌هایی مطرح شده ولی فردای انتخابات که رقابت تمام می‌شود نباید سخنانی که نامزدها در این روزها مطرح کردند، چه خودشان و چه ستادهایشان ادامه دهند.
وی افزود: نامزدها در مقام رقابت سخنانی می‌گویند که البته گاهی انسان توقع دارد بهتر از این حرف‌ها گفته شود. فردا باید همدلی باشد و همه باید به هم کمک کنیم. زیرا مشکلات کشور کم نیست و رئیس‌جمهور به تنهایی نمی‌تواند کار کند و همه باید کمک کنیم.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه همه مردم و مسئولین باید کمک کنند که مشکلات عدیده‌ای که در کشور داریم مثل مشکلات معیشتی و مسائل فرهنگی را حل کنیم، گفت: حضور مردم پای صندوق‌های رأی اقتدار ایران را نمایش می‌دهد. کسی هم که امروز انتخاب شود، سکان اجرایی کشور را در دست خواهد داشت و نقش مهمی بسیار دارد. زیرا عمده مشکلات کشور در حوزه اجرایی است.
وی با بیان اینکه حضور مردم در پای صندوق‌های رأی اقتدار ایران را نمایش می‌دهد، گفت: کسی که امروز انتخاب شود، سکان اجرایی کشور را در دست خواهد داشت و نقش مهمی بسیار دارد. زیرا عمده مشکلات کشور در حوزه اجرایی است. هرکسی با هر سلیقه‌ای با هر گرایشی اگر تعلق خاطری به ایران دارد باید در انتخابات شرکت کند.

تحلیل خبر

مشکلات کشور، کم نیست

دکتر محمدمهدی جعفری زاده

معنا و مفهوم این جمله: «مشکلات کشور، کم نیست» که از زبان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار شده، مورد تأیید همه مردم در سطح کشور است. این مشکلات که زیاد است در لایه‌های مختلف جامعه، هم مفهومی مشترک است و هم متفاوت.
مشترک از این جهت که همه مردم، «وجود» این مشکلات را تأیید می‌کنند اما «ماهیت» آن به گونه‌ای است که هر کس با توجه به شرایط و امکانات فردی و خانوادگی‌اش، «به نوعی» و «تا حدی» آن را ادراک و احساس می‌کند.
مثلاً سرمایه داران و صاحبان مشاغل به گونه‌ای این مشکلات را درک می‌کنند که هنگام تهیه و خرید مواد اولیه، تعمیر و تعویض قطعات ماشین آلات کارخانه، تهیه ارز، بازاریابی داخلی و خارجی، تأمین نیازهای اولیه کارکنان خود، فشارهای ادارات ذیربط و ... جان به لب شده و بعضاً باعث تعطیلی و ورشکستگی آنان می‌شود.
اما کارگران به صورتی دیگر گرفتار این مشکلات عدیده هستند به نحوی که تورم و گرانی، حقوق و اندوخته‌های آنها را کم‌ارزش کرده و در تهیه خوراک، پوشاک، مسکن، دارو و درمان و ...درمانده می‌شوند.
گرچه «ماهیت مشکلات کشور» برای اقشار و لایه‌های مختلف جامعه، متفاوت است ولی همگی زیر فشارند و دغدغه‌ها، استرس‌ها و نگرانی‌ها در بین تمام آنان رسوخ کرده است.
هرچند رئیس جمهور جدید، معجزه نخواهد کرد و از پس حل همه مشکلات کشور، برنخواهد آمد اما ای کاش می‌توانست این مشکلات را، حداقل، متوقف کند و نگذارد که ماه‌ها و سالهای پیش‌رو، امواج جدید گرانی و تورم رو به صعود رود. البته این کمترین و ابتدایی‌ترین مطالبه مردم از رئیس جمهور بعدی است. اصل وظیفه و مساعی وی باید علاوه بر حل این مشکلات، توسعه و پیشرفت همه جانبه کشور با سرعتی زیاد باشد تا کشور ما را از قافله پیشرفت جهانی عقب نگه ندارد بلکه به رقابتی چشمگیر با دیگر کشورها در ابعاد اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، علمی و ... روی بیاورد.
متاسفانه نه فقط کشورهای پیشرفته جهان بلکه امروز باید با کشورهای نوگرایی همچون عربستان، امارات و ... رقابت کنیم.
تا ببینیم ما در آینده چه جایگاهی در جهان پیدا خواهیم کرد.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها