سه شنبه 2 مرداد 1403 7/23/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

دوشنبه 18 تیر 1403 ، 23 : 17

کد خبر : 27951

از 0 نفر 0

خبرگزاری فرانسه:

پزشکیان به همراه تیم دیپلماتیک مجرّب می‌تواند بحران‌ها را از کشورش دور کند

پزشکیان به همراه تیم دیپلماتیک مجرّب می‌تواند بحران‌ها را از کشورش دور کند

دیپلمات‌های غربی که با خبرگزاری فرانسه صحبت می‌کردند، گفتند که پیروزی سعید جلیلی مذاکرات را بیشتر فلج می‌کرد و او را یک «تندرو» توصیف کردند که «سخنان ایدئولوژیک» را در طول مذاکرات ارائه می‌کرد و تجسم یک موضع انعطاف‌ناپذیر بود.+ تحلیل خبر

دیپلمات‌های غربی که با خبرگزاری فرانسه صحبت می‌کردند، گفتند که پیروزی سعید جلیلی مذاکرات را بیشتر فلج می‌کرد و او را یک «تندرو» توصیف کردند که «سخنان ایدئولوژیک» را در طول مذاکرات ارائه می‌کرد و تجسم یک موضع انعطاف‌ناپذیر بود.
رویداد ۲۴| خبرگزاری فرانسه نوشت: دیپلمات‌های غربی که با خبرگزاری فرانسه صحبت می‌کردند، گفتند که پیروزی سعید جلیلی مذاکرات را بیشتر فلج می‌کرد و او را یک «تندرو» توصیف کردند که «سخنان ایدئولوژیک» را در طول مذاکرات ارائه می‌کرد و تجسم یک موضع انعطاف‌ناپذیر بود.
در ادامه این مطلب آمده است: یک تحلیلگر حوزه ایران گفت: «احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ دیگر یک گزینه واقعی نیست، زیرا واقعیت‌های میدانی اساساً تغییر کرده‌اند».
وی افزود: «برنامه هسته‌ای ایران اکنون بسیار پیشرفته است، تحریم‌ها دشوار شده، اعتماد در پایین‌ترین حد خود قرار دارد و قدرت‌های جهانی دیگر موضع مشترک ندارند.»،
اما وی افزود که «رویکرد غیر منعطف و ایدئولوژیک» جلیلی «ایران و غرب را در مسیر برخورد قرار خواهد داد.»
او گفت که با یک تیم دیپلماتیک مجرب زیر نظر پزشکیان، «یک سری از توافق‌ها که به جلوگیری از بحران کمک می‌کند» می‌تواند امکان‌پذیر باشد، حتی اگر «راه‌حل پایدار همچنان دور از دسترس باشد».
انتخاب پزشکیان در مقطع حساسی برای ایران رقم خورده است.
حتی اگر «راه‌حل پایدار همچنان دور از دسترس باشد».
انتخاب پزشکیان در مقطع حساسی برای ایران رقم خورده است.
پس از حمله حماس به اسرائیل در ۷ اکتبر و جنگ متعاقب آن در غزه، تنش‌ها بین اسرائیل و ایران به بالاترین حد خود در سال‌های اخیر رسیده است. چندین دولت غربی نگران هستند که اکنون جنگ جدیدی بین حزب الله تحت حمایت ایران و اسرائیل در لبنان آغاز شود.
جمهوری اسلامی به خوبی آگاه است که هر گونه کاهش تحریم‌ها ابتدا باید با واشنگتن مذاکره شود. بنابراین، اینکه دموکرات‌ها در قدرت باقی بمانند یا نه، یک قطعه کلیدی از پازل است.
در مورد اروپایی‌ها باید گفت که باتوجه به اینکه همگی اخیراً از میدان انتخابات بیرون آمده‌اند، این چشم‌انداز سیاسی آن‌ها را تغییر داده و آن‌ها فضای محدودی برای مانور دارند.بنابراین، آن‌ها با پذیرش تحریم‌های آمریکا علیه تهران تا حدودی خود را از بازی خارج کرده‌اند.

تحلیل خبر 

سیاست خارجی و رفع بحران از کشور

دکتر محمدمهدی جعفری زاده

هنر یک دیپلمات ماهر و اثرگذار در سیاست خارجی، دور کردن بحران‌ها از کشور است و به طریق اولی، هنر
رئیس جمهور و مسئولان کشور نیز در این راستا، رفع بحران‌های مختلف از کشور و عزت آفرینی توام با صلح و ثبات در منطقه و جهان است.
همانطور که در یک بازی فوتبال به کارگیری تخصص و روش‌های علمی، می‌تواند عامل پیروزی باشد و صِرف دوندگی و تحرک در زمین، تضمین کننده پیروزی نیست، در دنیای پیچیده سیاست هم باید افراد متخصص، ماهر، زیرک و زبردست وارد میدان بازی شوند و بازیگران بین المللی را مجاب و تسلیم برنامه‌ها و اهداف خویش کنند.
ضعیف‌ترین دیپلمات، کسی است که تنش آفرین و غیرقابل انعطاف بوده، با دعوا و درگیری بخواهد خواسته‌های خود را به طرف مقابل تحمیل و القا کند.
مسلم است تحت این شرایط، دیپلماسی به انسداد و بن بست کشیده شده و کشور متحمل خسارات و ضررهای همه جانبه خواهد شد.
رئیس جمهور جدید که در زمان تبلیغات انتخاباتی تاکید بر توسعه روابط با کشورهای خارجی و باز کردن باب مذاکرات می‌کرد باید از ابتدای کار این سناریو را تنظیم و اجرا کند. سپری شدن هر روز و بلاتکلیفی در صحنه سیاست خارجی، برای کشور زیانبار است. کشورهای دیگر باید بدانند در روابط با ما چه کار کنند تا بتوانند از خود بازخورد متقابل بروز دهند. نتیجه همین بازخوردهای مثبت می‌تواند کمک‌های زیادی به کشور کند و علاوه بر رفع بحران‌ها، منابع مالی جدیدی را در اختیار مسئولان قرار دهد.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها