چهار شنبه 3 مرداد 1403 7/24/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

سه شنبه 2 مرداد 1403 ، 24 : 18

کد خبر : 27997

از 0 نفر 0

رئیس‌جمهور صربستان:

درگیری غرب و روسیه بسیار زودتر از تصورات همگان روی می‌دهد

درگیری غرب و روسیه بسیار زودتر از تصورات همگان روی می‌دهد

رئیس‌جمهور صربستان، گفت که غرب در حال آماده شدن برای درگیری مسلحانه مستقیم علیه روسیه است.+ تحلیل خبر

رئیس‌جمهور صربستان، گفت که غرب در حال آماده شدن برای درگیری مسلحانه مستقیم علیه روسیه است.
به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «الکساندر ووچیچ»، رئیس‌جمهور صربستان، گفت که غرب در حال آماده شدن برای درگیری مسلحانه مستقیم علیه روسیه است.
ووچیچ گفت: پیش‌بینی شکست روسیه به همان اندازه غیرممکن است که برخی تصور می‌کنند.
وی افزود: سؤال من این است که آیا کسی در غرب برای مقابله با روسیه آماده است؟ من بلافاصله جواب شما را می‌دهم: هیچکس آماده نیست.
ووچیچ افزود: «رهبران غرب در حال حاضر آماده نیستند، اما من فکر می‌کنم آنها آماده خواهند بود و آنها برای درگیری با روسیه که بسیار سریعتر از آنچه بسیاری فکر می‌کنند روی می‌دهد، آماده می‌شوند.»

تحلیل خبر

پیش بینی جنگ مستقیم غرب و روسیه؛ درست یا نادرست؟

دکتر محمدمهدی جعفری زاده

گرچه در واژه «پیش بینی» قطعیت و حتمیت وجود ندارد و براساس احتمالات مطرح می‌شود ولی پیش‌بینیِ «درگیری غرب و روسیه، به صورت مستقیم، بسیار زودتر از تصورات همگان» از جهاتی احتمال وقوعش، کم است. چرا که اگر روسیه خود را در معرض شکست ببیند، این شکست به معنای نابودی جایگاه آن تلقی شده و در سطح کشورهای معمولی سقوط خواهد کرد، لذا چنانچه جنگی بین غرب و روسیه رخ دهد، دو حالت دارد یا جنگ مقطعی است و صرفاً جهت تهدید کردن است، یا فراگیر و به قصد ادامه تا شکست روسیه است. اگر حالت اول داشته باشد، اهمیت آنچنان ندارد و هر دو طرف، خود را مصمم و جدی جهت ادامه جنگ نخواهند دید ولی چنانچه حالت دوم، مدنظر غرب باشد به موازات اینکه روسیه خود را در معرض نابودی احساس کند، احتمال استفاده از بمب اتم بعید نخواهد بود، آنگاه استفاده از بمب اتم همان و شروع جنگ جهانی سوم و نابودی بخش مهمی از ساکنان کره زمین همان! اگر همه صاحبان سلاح‌های هسته‌ای، بمب‌های اتمی خود را در این جنگ به کار گیرند، عاقبت کره زمین و ساکنانش، نابودی قریب به یقین خواهد بود.
البته یک زمانی بشر با دستاوردهای نظامی‌اش، خود را به هلاکت خواهد افکند. اما اینکه این زمان، کی خواهد بود، معلوم نیست و کافی است یک رخداد ضعیف، جرقه آن را بزند.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها