پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

چهار شنبه 12 خرداد 1395 ، 51 : 16

کد خبر : 8549

از 0 نفر 0

مخالفت نظام پزشکی با مصوبه دولت؛ دولت 10 درصد افزایش تعرفه پزشکی ، نظام پزشکی بیشتر!

مخالفت نظام پزشکی با مصوبه دولت؛ دولت 10 درصد افزایش تعرفه پزشکی ، نظام پزشکی بیشتر!

سازمان نظام پزشکی با افزایش ۱۰ درصدی تعرفه های خدمات تشخیصی و درمانی...

سازمان نظام پزشکی با افزایش ۱۰ درصدی تعرفه های خدمات تشخیصی و درمانی سال ۹۵ که به تصویب هیئت دولت رسیده است، مخالف است و آن را قبول ندارد.
به گزارش خبرنگار مهر، به دنبال ابلاغ افزایش ۱۰ درصدی تعرفه های خدمات تشخیصی و درمانی سال ۹۵ از سوی هیئت وزیران، رئیس کل سازمان نظام پزشکی با ارسال نامه ای به معاون اول رئیس جمهوری، مخالفت خود را با این مقدار افزایش تعرفه ها برای سال ۹۵ اعلام کرد.
دکتر علی رضا زالی در نامه خود به اسحاق جهانگیری عنوان داشته است: رشد ۱۰ درصدی تعرفه‌های پزشکی بخش دولتی و خصوصی موجب بهت‌ زدگی جامعه پزشکی کشور و ارائه‌ دهندگان خدمات سلامت گردیده است.
وی گفته است: از آنجا که از آبان ۹۴ تاکنون سازمان نظام پزشکی به نیابت از جامعه پزشکی در یک ماراتون کسالت‌آور و زمان بر جهت تحقق استراتژی قیمت تمام شده خدمات و حرکت منطقی به سمت واقعی‌تر شدن تعرفه‌ها تمام تلاش خود را مصروف کرده است، اعلام تعرفه ها که به مثابه تیر خلاص در اقتصاد نظام سلامت کشور خواهد بود، انتظار حمایت سازمان نظام پزشکی از چنین تعرفه‌هایی چه در بخش دولتی و خصوصی غیرمنطقی خواهد بود و از نظر ما مقبول نیست و این سازمان تبری خواهد جست.
زالی در پایان نامه اعتراضی خود به معاون اول رئیس جمهوری، ابراز امیدواری کرده است با بازنگری در رشد تعرفه ها بار دیگر شاهد تحقق مؤلفه‌های تدبیر و امید در حوزة اقتصاد سلامت کشور باشیم.
در همین حال دکتر سید حسن هاشمی وزیر بهداشت نیز ضمن حمایت از سازمان نظام پزشکی، در عین حال پذیرفته که باید تعرفه های ابلاغی را قبول کنیم.
وزیر بهداشت در واکنش به مصوبه افزایش ۱۰ درصدی تعرفه‌های پزشکی و اعتراض سازمان نظام پزشکی، گفت: به نظر من انتظار بخش خصوصی منطقی بوده و ما و سازمان نظام پزشکی از آذر سال گذشته برای تعرفه ها رقم ۱۵ درصد افزایش را پیشنهاد داده بودیم.

تحلیل خبر فوق
شرایط سخت دولت !
دولت در بعضی از مواقع در شرایط سختی قرار می گیرد و نمی داند که دربین قطب های متضاد منافع مردم و بخش خصوصی، کدامیک را جانبداری کند. نمونه بارز آن در حوزه بهداشت و درمان است. از یک طرف پزشکان و عوامل تشخیصی و درمانی، دنبال تعرفه بیشتری هستند و با توجه به شرایط خود، افرایش10 درصدی خدمات تشخیصی و درمانی را کم می دانند، از طرف دیگر مردم با همین تعرفه فعلی نیز مشکل دارند و عموما توانایی پرداخت خدمات درمانی را ندارند. دولت نمی داند چه کار کند آیا رضایت مردم را ملاک قرار دهد و نسبت به خواسته های بخش خصوصی در امور درمانی بی تفاوت باشد یا برعکس؟ بهرحال تصمیم گیری با توجه به تبعات آن، برای دولت سخت می شود. گرچه فعلاً بر روی افزایش10درصدی تعرفه تاکید دارد ولی سازمان نظام پزشکی آن را کم می داند. به نظر می رسد برای حل دایمی این گونه افزایش قیمت ها باید طرف سومی به نمایندگی از مردم وارد شود و هر سه طرف (دولت، سازمان نظام پزشکی و نمایندگان مردم) با جلسات مشورتی به نتایج رضایت بخش برسند.

 


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها